Medlem

jag är inte 15 år...jag har det bra i mitt liv. säger bara sanningen i det hela...bara att inse alla..kolla på hållbarheten i ps3

Inaktiv
Skrivet av LuNxOr:

ska inte alla 360 nördar klaga över att inte 360 kan få bättre betyg med det här spelet nu också!!! är så jävla trött på alla töntar som säger att 360 är bäst!! ja visst alla har sin smak på spelkonsol.....men killzone 2 äger verkligen sönder kexbox 3fixme totalt!!!!! hahaha!! finns bara en vinnare!!! PLAYSTATION 3!!!!!!!!!!!!!!!!

och just ja måste nämna en liten sak till!

Pro race till xbox bög60 skulle ju vara bättre än gran turismo!!???? var det inte så??? va???? just det alla jävla 360 har inget att säga nu hahahahhaa!!

Man mår ju illa när man läser sån här skit, väx upp, herregud...

Medlem
Skrivet av Aggressiva_albert:
Skrivet av LuNxOr:

ska inte alla 360 nördar klaga över att inte 360 kan få bättre betyg med det här spelet nu också!!! är så jävla trött på alla töntar som säger att 360 är bäst!! ja visst alla har sin smak på spelkonsol.....men killzone 2 äger verkligen sönder kexbox 3fixme totalt!!!!! hahaha!! finns bara en vinnare!!! PLAYSTATION 3!!!!!!!!!!!!!!!!

och just ja måste nämna en liten sak till!

Pro race till xbox bög60 skulle ju vara bättre än gran turismo!!???? var det inte så??? va???? just det alla jävla 360 har inget att säga nu hahahahhaa!!

Man mår ju illa när man läser sån här skit, väx upp, herregud...

Han påstår att han är 21 år i sin profil.

KoP
Medlem
Skrivet av LuNxOr:

jag är inte 15 år...jag har det bra i mitt liv. säger bara sanningen i det hela...bara att inse alla..kolla på hållbarheten i ps3

Mognadsgraden i inlägget säger något annat tyvärr.

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

jag är inte 15 år...jag har det bra i mitt liv. säger bara sanningen i det hela...bara att inse alla..kolla på hållbarheten i ps3

So what ? Visst 360n har pajat komiskt ofta, men alla får sina maskiner fixade eller får den utbytt direkt, no big deal.
Nuförtiden händer det inte så ofta.

Inaktiv
Skrivet av LuNxOr:

ska inte alla 360 nördar klaga över att inte 360 kan få bättre betyg med det här spelet nu också!!! är så jävla trött på alla töntar som säger att 360 är bäst!! ja visst alla har sin smak på spelkonsol.....men killzone 2 äger verkligen sönder kexbox 3fixme totalt!!!!! hahaha!! finns bara en vinnare!!! PLAYSTATION 3!!!!!!!!!!!!!!!!

och just ja måste nämna en liten sak till!

Pro race till xbox bög60 skulle ju vara bättre än gran turismo!!???? var det inte så??? va???? just det alla jävla 360 har inget att säga nu hahahahhaa!!

Lustigt att du gnäller över att det inte finns några "360 nördar" här för att försvara spelet och "försvarar" sin konsol, och ändå i samma veva spyr du ut all fanboyism du kan om PS3an... snacka om ironiskt ^^

Varför är det så svårt att acceptera att alla kanske inte vill ha någon av konsolerna?

Jag köpte 360 för att jag gilla spelen och konsolen i övrigt, PS3an hade funkat om man hade pengar till den, Wii var bra men spel utbudet var trist tyvär...

Get over youreself.

Medlem

Vad är det här? Lego Halo: Wars? Färgglada leksaks gubbar lockar inte så värst om jag skall vara ärlig.

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

jag är inte 15 år...jag har det bra i mitt liv.

Jag är inte 31 år. Jag har det bra i mitt liv.

Ni andra då?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

ska inte alla 360 nördar klaga över att inte 360 kan få bättre betyg med det här spelet nu också!!! är så jävla trött på alla töntar som säger att 360 är bäst!! ja visst alla har sin smak på spelkonsol.....men killzone 2 äger verkligen sönder kexbox 3fixme totalt!!!!! hahaha!! finns bara en vinnare!!! PLAYSTATION 3!!!!!!!!!!!!!!!!

och just ja måste nämna en liten sak till!

Pro race till xbox bög60 skulle ju vara bättre än gran turismo!!???? var det inte så??? va???? just det alla jävla 360 har inget att säga nu hahahahhaa!!

Nja, jag gillar min 360 bättre än min ps3. Finns inga spel till ps3 i min mening. Köpt o testat några spel men aldrig fastnat. MGS4 va fult och långtråkigt(Bara Snake som va välgjord, de har sabbat serien i min mening mgs till psx va asbra dock).
killzone 2 är helt klart snyggaste spelet till PS3an! Men det är suddigt som fan och känns som man är en dvärg i spelet! fick ont i huvudet som fan efter 5 minuters spelande(spelade demot), tänkte köpa spelet men demot gjorde att jag kommer avstå.
Resistance 1 och 2, 1an e skitfult men helt ok att slöspela, får ont i huvudet som fan men iaf inte lika suddigt som andra FPS spel till ps3an, 2an har jag bara startat o kört lite snabbt inte jättesnyggt direkt inte klarat det än.
Gran turismo är tråkigt, känns som man kör i 20km/h. ingen känsla alltså!

360n är bättre till spel, mindre suddigt, flyter bättre och jag får inte ont i huvudet! vilket jag annars får av suddiga spel! och GoW2 är i min mening det snyggaste spelet till konsoll! klar och fin grafik. inte massa jävla sudd och mög! skitkul spel också för den delen.

Båda konsollerna har sina egenskaper, ps3an har bluray och kanske några kommande roliga titlar!(littlebigplanet va iof ganska skönt, dock suddigt som fan). 360n har sina titlar och sina egenskaper! bäst online möjligheter, roligast spel (exklusiva titlar) och sen flyter all ike exklusiva spel på bäst! och är snyggare på 360n faktiskt!

Sen har ps3kontrollerna inbyggda batteri vilket är skitskönt! men sen på andra sidan är kontrollerna hur oergonomiska som helst! skitobekväma och sugiga triggers och spakar! jag är dock nöjd me båda mina konsoller! dem som köper Halo wars kommer bli nöjda me sina nya spel också!

Kanske något man köper billigt senare, demot var riktigt kul.

*Luxnors kommentar*

I dont gets it:\


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

ska inte alla 360 nördar klaga över att inte 360 kan få bättre betyg med det här spelet nu också!!! är så jävla trött på alla töntar som säger att 360 är bäst!! ja visst alla har sin smak på spelkonsol.....men killzone 2 äger verkligen sönder kexbox 3fixme totalt!!!!! hahaha!! finns bara en vinnare!!! PLAYSTATION 3!!!!!!!!!!!!!!!!

och just ja måste nämna en liten sak till!

Pro race till xbox bög60 skulle ju vara bättre än gran turismo!!???? var det inte så??? va???? just det alla jävla 360 har inget att säga nu hahahahhaa!!


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Lunxor förgyllde min kväll; tack! ^____^

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

ska inte alla 360 nördar klaga över att inte 360 kan få bättre betyg med det här spelet nu också!!! är så jävla trött på alla töntar som säger att 360 är bäst!! ja visst alla har sin smak på spelkonsol.....men killzone 2 äger verkligen sönder kexbox 3fixme totalt!!!!! hahaha!! finns bara en vinnare!!! PLAYSTATION 3!!!!!!!!!!!!!!!!

och just ja måste nämna en liten sak till!

Pro race till xbox bög60 skulle ju vara bättre än gran turismo!!???? var det inte så??? va???? just det alla jävla 360 har inget att säga nu hahahahhaa!!

Är du full eller bara en idiot?

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

ska inte alla 360 nördar klaga över att inte 360 kan få bättre betyg med det här spelet nu också!!! är så jävla trött på alla töntar som säger att 360 är bäst!! ja visst alla har sin smak på spelkonsol.....men killzone 2 äger verkligen sönder kexbox 3fixme totalt!!!!! hahaha!! finns bara en vinnare!!! PLAYSTATION 3!!!!!!!!!!!!!!!!

och just ja måste nämna en liten sak till!

Pro race till xbox bög60 skulle ju vara bättre än gran turismo!!???? var det inte så??? va???? just det alla jävla 360 har inget att säga nu hahahahhaa!!

Det här är vad jag kallar en ÄKTA PS3 FANBOY!


signatur

I got a Goldenshower.

Inaktiv

FZ borde nästan börja stänga av kommentarer så fort det är en artikel om ett plattforms exklusivt spel. Blir lite väl ofta någon form av fanboykrig.

Inaktiv
Skrivet av robineng:

FZ borde nästan börja stänga av kommentarer så fort det är en artikel om ett plattforms exklusivt spel. Blir lite väl ofta någon form av fanboykrig.

Det förekommer väl egentligen överallt. Men jag tycker verkligen inte om att läsa en recension och sedan gå in på kommentarer och bara se " fanboys-inlägg ".

Jag tycker att Halo Wars förtjänar 3/5 för spelet är bra men svårt att följa upp Halo känslan. Kanske börjar vi bli lite för trötta?

Nejmen jag kommer iaf skaffa detta spel om nån vecka för som det står i recensionen så är verkligen filmerna skit bra och storyn är bra, som i alla Halo spel.

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

ska inte alla 360 nördar klaga över att inte 360 kan få bättre betyg med det här spelet nu också!!! är så jävla trött på alla töntar som säger att 360 är bäst!! ja visst alla har sin smak på spelkonsol.....men killzone 2 äger verkligen sönder kexbox 3fixme totalt!!!!! hahaha!! finns bara en vinnare!!! PLAYSTATION 3!!!!!!!!!!!!!!!!

och just ja måste nämna en liten sak till!

Pro race till xbox bög60 skulle ju vara bättre än gran turismo!!???? var det inte så??? va???? just det alla jävla 360 har inget att säga nu hahahahhaa!!

Riktigt höjdarinlägg, det var länge sedan jag läste något som var så här kul, jag tackar och bockar


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av LuNxOr:

ska inte alla 360 nördar klaga över att inte 360 kan få bättre betyg med det här spelet nu också!!! är så jävla trött på alla töntar som säger att 360 är bäst!! ja visst alla har sin smak på spelkonsol.....men killzone 2 äger verkligen sönder kexbox 3fixme totalt!!!!! hahaha!! finns bara en vinnare!!! PLAYSTATION 3!!!!!!!!!!!!!!!!

och just ja måste nämna en liten sak till!

Pro race till xbox bög60 skulle ju vara bättre än gran turismo!!???? var det inte så??? va???? just det alla jävla 360 har inget att säga nu hahahahhaa!!

You have learned well my young Padawan...


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Kloker:

Nja, jag gillar min 360 bättre än min ps3. Finns inga spel till ps3 i min mening. Köpt o testat några spel men aldrig fastnat. MGS4 va fult och långtråkigt(Bara Snake som va välgjord, de har sabbat serien i min mening mgs till psx va asbra dock).
killzone 2 är helt klart snyggaste spelet till PS3an! Men det är suddigt som fan och känns som man är en dvärg i spelet! fick ont i huvudet som fan efter 5 minuters spelande(spelade demot), tänkte köpa spelet men demot gjorde att jag kommer avstå.
Resistance 1 och 2, 1an e skitfult men helt ok att slöspela, får ont i huvudet som fan men iaf inte lika suddigt som andra FPS spel till ps3an, 2an har jag bara startat o kört lite snabbt inte jättesnyggt direkt inte klarat det än.
Gran turismo är tråkigt, känns som man kör i 20km/h. ingen känsla alltså!

360n är bättre till spel, mindre suddigt, flyter bättre och jag får inte ont i huvudet! vilket jag annars får av suddiga spel! och GoW2 är i min mening det snyggaste spelet till konsoll! klar och fin grafik. inte massa jävla sudd och mög! skitkul spel också för den delen.

Båda konsollerna har sina egenskaper, ps3an har bluray och kanske några kommande roliga titlar!(littlebigplanet va iof ganska skönt, dock suddigt som fan). 360n har sina titlar och sina egenskaper! bäst online möjligheter, roligast spel (exklusiva titlar) och sen flyter all ike exklusiva spel på bäst! och är snyggare på 360n faktiskt!

Sen har ps3kontrollerna inbyggda batteri vilket är skitskönt! men sen på andra sidan är kontrollerna hur oergonomiska som helst! skitobekväma och sugiga triggers och spakar! jag är dock nöjd me båda mina konsoller! dem som köper Halo wars kommer bli nöjda me sina nya spel också!

I lol'd at this one too

Medlem
Skrivet av Kloker:
Skrivet av LuNxOr:

ska inte alla 360 nördar klaga över att inte 360 kan få bättre betyg med det här spelet nu också!!! är så jävla trött på alla töntar som säger att 360 är bäst!! ja visst alla har sin smak på spelkonsol.....men killzone 2 äger verkligen sönder kexbox 3fixme totalt!!!!! hahaha!! finns bara en vinnare!!! PLAYSTATION 3!!!!!!!!!!!!!!!!

och just ja måste nämna en liten sak till!

Pro race till xbox bög60 skulle ju vara bättre än gran turismo!!???? var det inte så??? va???? just det alla jävla 360 har inget att säga nu hahahahhaa!!

Nja, jag gillar min 360 bättre än min ps3. Finns inga spel till ps3 i min mening. Köpt o testat några spel men aldrig fastnat. MGS4 va fult och långtråkigt(Bara Snake som va välgjord, de har sabbat serien i min mening mgs till psx va asbra dock).
killzone 2 är helt klart snyggaste spelet till PS3an! Men det är suddigt som fan och känns som man är en dvärg i spelet! fick ont i huvudet som fan efter 5 minuters spelande(spelade demot), tänkte köpa spelet men demot gjorde att jag kommer avstå.
Resistance 1 och 2, 1an e skitfult men helt ok att slöspela, får ont i huvudet som fan men iaf inte lika suddigt som andra FPS spel till ps3an, 2an har jag bara startat o kört lite snabbt inte jättesnyggt direkt inte klarat det än.
Gran turismo är tråkigt, känns som man kör i 20km/h. ingen känsla alltså!

360n är bättre till spel, mindre suddigt, flyter bättre och jag får inte ont i huvudet! vilket jag annars får av suddiga spel! och GoW2 är i min mening det snyggaste spelet till konsoll! klar och fin grafik. inte massa jävla sudd och mög! skitkul spel också för den delen.

Båda konsollerna har sina egenskaper, ps3an har bluray och kanske några kommande roliga titlar!(littlebigplanet va iof ganska skönt, dock suddigt som fan). 360n har sina titlar och sina egenskaper! bäst online möjligheter, roligast spel (exklusiva titlar) och sen flyter all ike exklusiva spel på bäst! och är snyggare på 360n faktiskt!

Sen har ps3kontrollerna inbyggda batteri vilket är skitskönt! men sen på andra sidan är kontrollerna hur oergonomiska som helst! skitobekväma och sugiga triggers och spakar! jag är dock nöjd me båda mina konsoller! dem som köper Halo wars kommer bli nöjda me sina nya spel också!

Sitter du och kör på en vanlig TV eller nåt? Har både PS3 och 360 här och Resistance 2 är helt klart bättre grafiskt än Gears 2. Samt inte suddigt för fem öre på en HDTV.

Inaktiv

Whatever you say Fz. Riktigt grymt RTS, att klaga på kontrollerna håller inte, folk sa samma sak om Halo när det kom nu spelar 90% av gamers FPS på konsollen.

Aja alla har rätt till sin uppfattning, jag tyckte det var ruggigt bra.

Medlem
Skrivet av Dogge:

Riktigt grymt RTS, att klaga på kontrollerna håller inte, folk sa samma sak om Halo när det kom nu spelar 90% av gamers FPS på konsollen.

lol, källa? Dina fantiserade dagdröms summor gäller inte.

Förövrigt så känns orden Gamer, FPS och Konsoll i samma mening handikappat. 200% HP boost och en riktig generös Auto-Aim är ju standard i alla FPS spel på konsoller idag. Inte så konstigt då man känner sig just det, handikappad med en handkontroll i handen, man behöver hjälp.

Känns som det finns många typiska Halo spelare här.

Medlem

:up::up:

Det här var ett väldigt bra spel. Kontrollerna var det första jag kände mig väldigt tveksam till. När man har spelat RTS sedan dune 2000 och warcraft 2 på dator så är man per automatik skeptiskt till allt vad konsollrts heter. Jag minns fortfarande min hyperbesvikelse på portningen av starcraft till nintendo 64.

Men Ensemble har lyckats bra. Kontrollerna känns efter ett par timmars nötande; naturliga. Att man inte kan bygga basen hur man vill är ett mycket klokt beslut. Oftast för mig brukar det vara viktigt att få snabbt upp en välbyggd (precist placerade byggnader) bas, vilket är svårt med en handkontroll. Här är alltså begränsningarna en fördel eftersom man inte kan påverka var byggnaderna ska byggas.

Vid striderna är allt vad micro heter nästan omöjligt. Det finns inte någon "flytta knapp" utan om man försöker flytta en enhet/gubbe med knappen X några centimeter så ignorerar denna detta och skjuter mot fiendern endå. Knappen X fungerar mer som A brukar göra i blizzard RTSen. Mycket irriterande.

Man kan dock sära på enheter och låta "grupp A" attackera genom att trycka pil ner på styrkorset rakt på Xs arme medan man låter "grupp B" flankera Xs arme. Dock är dessa grupperingar automatiserade som baseras på närhet till enheterna. Så kommer armerna för nära blandas de ihop till samma enhet. Men ändå är detta ett snabbt sätt att kontrollera och utföra någon sorts strategi vid attacker.
Detta är också dumt gjort på det viset att den också indexerar trupper som man inte alls vill ha grupperade. Alltså att man måste trycka ett par gånger på pil ner för att hitta till just den gruppen man ville ha kontroll över.

En bra funktion är också att man kan med hjälp av RT skilja de selekterade trupperna åt efter vilket slag de är utav. Jag kan alltså snabbt växla mellan dem och beordna vilka som ska använda sina specialattacker (Y) och vilka som exempelvis ska vara bakerst och fungera som artilleri.

Man kan också med de båda skulderbladknapparna välja om man vill kontroller alla trupper som man ser på skärmen eller samtliga på hela kartan.

Genom att trycka korspil vänster växlar man mellan de olika huvudbaserna (riktigt smidig funktion). Och genom att trycka korspil höger går man till de senaste händelserna (ex om din ally blivit attackerade så kan du snabbt ta skärmen dit). Även detta är en bra funktion.

Dock vill jag konstatera att en exakt funktion som CTRL + siffra i blizzards RTS är något man ofta i spelet längtar efter.

Storyn är jättebra, men kanske lite kort (5-6 timmar). Det är varierande moment, vilket man kanske förväntar sig. Inte några bygg bas -> attackera ala command and conquer (detta är ju kul men inget jag vill ha i campaignläget). De följer istället blizzards exempel med uppdragen. De förrendrerade mellansekvenserna är helt amazing. De är väldigt väldigt välgjorda och man vill gärna se dem flera gånger endast för att de är så otroligt vackra.

Det finns irritations moment. Spelar man som covenant är byggnaderna långt från olika, de ser iprincip likadana ut. Detta medför att man oftast får trycka igenom tio warehouses för att hitta till byggnaden temple.

Jag håller med skribenten om att resurshanteringen är allt för tråkig. Den första minuten av spelande är ekonomin sådär rolig som den brukar vara. Men efter 10 minuters spel är det svårt att inte råka ha en oändlighet av pengar. Detta är nog mycket pågrund av den snåla foodlimiten på 50 respektive 40 enheter. En tråkighet som troligen har med xboxens teknikska begränsningar.

Värt att nämna angående detta är att striderna INTE känns klena eller småskaliga. Man ska komma ihåg att en hel ODSTsquad innehåller fem gubbar (om jag inte minns fel) men ändå bara tar upp 1 foodenhet. Så det känns ändå som om det är mycket folk på planen. Sedan har man om man spelar som människa hela Sprit of fire (ett "moderskepp" som finns över en hela tiden "bakom skärmen") som kan bidra med ett fint bombanemang.

Framedrops är förekommande vid strider. Inget allvarligt pågrund av att bla micron ändå inte är möjligt. Uppskattningsvis med ögonmåttet åker fpsen ner till 15-20 vid större strider.

Det är mycket tråkigt att man inte kan spela som flood. Det hade varit mycket roligt tror jag. Dock kanske hade det varit lite väl starcraft ripoff. Fast å andra sidan tänker jag inte människorna som humans eller covenant som protoss när jag spelar, även om likheter finns haha. Trist är också att man endast spelar som människor i campaignen.

Jag måste undra hur skribenten kan klaga på "motståndarläget". Jag tycker att den stora poängen med RTS är just att spela meele X mot Y. Det hade varit lite väl optimiskt att tro att man kunde lägga in en mapeditor i spelet ala blizzards. Att det går att spela coop känns för mig mer än tillräckligt. Skulle det endast erbjudits meele/skirmish hade jag inte gråtit blod.

Just nu känns det bara jävligt surt att man klarat igenom campaignen. Kanske får varva det igen eller något. Jag hoppas att grabbarna från Ensemble kan göra ett nytt RTS. Men ta gärna god tid på er, så jag hinner spela starcraft 2

Jag tror att jag ska lägga in en förbokning på limited edition, för nog är detta det bästa försöket till RTS på konsoll hitentills (och riktigt bra är det).

Jag rekommenderar alla pessimister som konsollvägrar RTS på konsoll (och även ni andra) att åtminstone ladda ner demot. Jag tror man får med åtminstone två campaignbanor och sedan skirmish (meele). Jag är övertygad om att alla som kan ge nymodigheter en ärlig chans kommer att gilla det här liret.

Inaktiv
Skrivet av Phyrex:
Skrivet av Dogge:

Riktigt grymt RTS, att klaga på kontrollerna håller inte, folk sa samma sak om Halo när det kom nu spelar 90% av gamers FPS på konsollen.

lol, källa? Dina fantiserade dagdröms summor gäller inte.

Förövrigt så känns orden Gamer, FPS och Konsoll i samma mening handikappat.

Det gör Phyrex, lol och källa oxå...

Okej 90% kanske är lite att ta i men men majoriteten är ett faktum iaf, du kan säkert få en liten källa innehållande PC vs Konsoll sales på de populäraste FPS spelen worldwide av någon som har med tid till övers än jag.

Lycka till du

Medlem

SLÄPP DET HÄR TILL PC FFS!

Medlem

Ett sånt här spel måste ju bara finnas på PC!:O


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

Ah älskar detta spel! Spelet och kontrollerna är så kanonbra och lättanvända jämmfört med Command and Counqer: Tiberium Wars, där gick det inte ens att göra nått! Gillar inte RTS spel så mycket men detta är kanonkul! Rekommenderas +++++

12
Skriv svar