Ubisoft besvikna på Assassin's Creed Nexus VR-försäljningen

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Så länge VR kostar multum kommer det aldrig slå igenom, simple as that

Definiera multum.
Vilka headsets kostar för mycket och vad kostar dom?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ska man ha något vettigt får man väl ge över 5-6 tusen vilket är mycket för en sån gimmick. Skulle behöva komma ner till 2-3.000

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Ska man ha något vettigt får man väl ge över 5-6 tusen vilket är mycket för en sån gimmick. Skulle behöva komma ner till 2-3.000

Du får en quest 2 för den prisklassen


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag älskar VR men mitt spelköpande har gått på grund. Över lag. Köper i stort ingenting till fullpris och min backlog är större än Dr Albans glugg mellan framtänderna. Det finns spel jag definitivt skulle vilja spela. Medal of honor och Assassins creed tex. Men jag köper sällan något som inte är på massiv rea nu för tiden. Jag ser mig inte som någon snål människa i vanliga fall men spelmarknaden är ju fullkomligt mättad. Jag har kanske 1200 spel på Steam, 500 till Xbox, retrospel till förbannelse, game pass och Jakten på den försvunna diamanten. Det är svårt att motivera några dyrare inköp. Några av mina absoluta favoritspel är i VR. Alyx och Walkabout minigolf är i min absoluta topp oavsett plattform.. Men jag lägger mer tid på annat än spel i VR. Som 3D modellering och skulptering, film etc..
VR, hur mycket jag än älskar skiten är inte där det behöver vara än för att det är något folk över lag ska haka på till 100%. Mycket småstrul, åksjuka, bedrövlig ergonomi etc ställer till det. Fortfarande trots att Quest 3 är ett stort lyft så känns det fortfarande som man har en tegelsten som drar ner ansiktet i marken. Varje gång jag haft på mig headsetet så ser jag ut som The incredible melting man i ansiktet. Det är halvkul.. Man är ju ful nog liksom.

Jag kommer fortsätta med VR. Jag står ut med skavankerna. Men jag förstår om folk inte gör det.

12
Skriv svar