Playstation-kalas! Se State of Play klockan 23 i kväll

Robot
Playstation-kalas! Se State of Play klockan 23 i kväll

40 minuter, mer än 15 spel. Däribland... Death Stranding 2?

#playstation, #state-of-play


Medlem

Demo av FF7 rebirth ligger högst. OG fyller år idag 🎉🥳

Medlem

Kommer väl visa upp story drivna 3rd persons lir i vanlig ordning, suck.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Kommer väl visa upp story drivna 3rd persons lir i vanlig ordning, suck.

Har du spelat något av dem? De är faktiskt riktigt jävla bra spel.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Har du spelat något av dem? De är faktiskt riktigt jävla bra spel.

Passar på de flesta, uttjatat och lockar inte alls (undantag är väl GoW och ff7 remake). Lirar enbart på ps5:an nu förtiden och är mycket nöjd med konsolen i sig men spelutbudet och Sony's överdrivna fokus på single player lir är riktigt tråkigt imo. Förstår inte varför de är så rädda för variation. Skadar ju inte att släppa lite fler fps lir, first person rpgs, jrpgs, multiplayer spel i allmänhet osv osv.

Medlem

Det är mitt i natten, ju! 😔
(Småbarnsförälder)


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av DieZe:

Kommer väl visa upp story drivna 3rd persons lir i vanlig ordning, suck.

HOPPAS! ❤️

Men ja, det plus lite annat, såklart. Variation förnöjer. Men jag hoppas att de aldrig slutar med kvalitativa, storydrivna singleplayer-spel.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Death stranding 2 tackar man inte nej till.
Hoppas det beryktade Metro VR ser bra ut.
Förväntar mig samma "avancerat" gameplay som "kopiorna" som redan finns och dom som ska komma. men med ett mer polerat slutresultat.
Men det kanske är att hoppas för mycket? 🤷‍♂️

Paradox of hope var ett Metro spel för VR mrn det fick stängas ner (och startades om i ny setting) för det tom hade i beskrivningen "Metro VR".
Det spelet var snyggt, välgjort men lite buggigt och bara 10% färdigt typ.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av DieZe:

Passar på de flesta, uttjatat och lockar inte alls (undantag är väl GoW och ff7 remake). Lirar enbart på ps5:an nu förtiden och är mycket nöjd med konsolen i sig men spelutbudet och Sony's överdrivna fokus på single player lir är riktigt tråkigt imo. Förstår inte varför de är så rädda för variation. Skadar ju inte att släppa lite fler fps lir, first person rpgs, jrpgs, multiplayer spel i allmänhet osv osv.

Jag är tvärtom, älskar deras story-spel. Men jag kan hålla med om att deras största brist, är variation på spel som du säger. Hade velat se fps (saknar Killzone, senaste hade rolig mp enligt mig), renodlade rpg, och lite mindre typ av spel som sticker ut.

Ovan är något som Xbox gör betydligt bättre när det kommer till variation. Deras problem dock är att de har saknat de riktiga story-spelen, samtidigt som många spel är fps. Nu är har de även många rpg-studior med Bethesda, så det kan också bli lite överflödigt 😅.

Men men, jag är glad över att äger båda konsolerna, så jag får tillräckligt stor variation när jag väl behöver det.

Medlem

Man har lyx problem nu alltså, många riktigt feta spel som kommer nästan samtidigt.
FF7 rebirth
Rise of the ronin
Dragons Dogma 2

Tre riktiga bangers samtidigt!

Medlem
Skrivet av DieZe:

Kommer väl visa upp story drivna 3rd persons lir i vanlig ordning, suck.

Underbart är det! Tredjeperson är det bästa!

Skrivet av DieZe:

Passar på de flesta, uttjatat och lockar inte alls (undantag är väl GoW och ff7 remake). Lirar enbart på ps5:an nu förtiden och är mycket nöjd med konsolen i sig men spelutbudet och Sony's överdrivna fokus på single player lir är riktigt tråkigt imo. Förstår inte varför de är så rädda för variation. Skadar ju inte att släppa lite fler fps lir, first person rpgs, jrpgs, multiplayer spel i allmänhet osv osv.

Är ju det som säljer PS5. Folk älskar deras exklusiva singleplayerspel. De kommer ju även andra spel i andra genrer också. De varierar precis lika mycket eller lite som sina konkurrenter skulle jag säga.

Skrivet av EYEtriforce:

Man har lyx problem nu alltså, många riktigt feta spel som kommer nästan samtidigt.
FF7 rebirth
Rise of the ronin
Dragons Dogma 2

Tre riktiga bangers samtidigt!

Ja det är riktigt jobbigt faktiskt🤣 Då har jag inte hunnit med BG3 heller. Och hittat ett nytt MMO, Ravendawn som jag fastnat för! Får helt enkelt ha de 3 spelen som ett projekt hela 2024!

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Jag är tvärtom, älskar deras story-spel. Men jag kan hålla med om att deras största brist, är variation på spel som du säger. Hade velat se fps (saknar Killzone, senaste hade rolig mp enligt mig), renodlade rpg, och lite mindre typ av spel som sticker ut.

Ovan är något som Xbox gör betydligt bättre när det kommer till variation. Deras problem dock är att de har saknat de riktiga story-spelen, samtidigt som många spel är fps. Nu är har de även många rpg-studior med Bethesda, så det kan också bli lite överflödigt 😅.

Men men, jag är glad över att äger båda konsolerna, så jag får tillräckligt stor variation när jag väl behöver det.

Jo alltså de får väl fortsätta pumpa ut story-drivna sp lir om de vill, jag önskar bara att det fanns lite variation från Sonys större studios Äger båda konsolerna med men lirar mycket hellre på PS5:an för tillfället än att dra igång mitt XSX av någon anledning hehe.

Medlem
Skrivet av Deekar:

Underbart är det! Tredjeperson är det bästa!

Är ju det som säljer PS5. Folk älskar deras exklusiva singleplayerspel. De kommer ju även andra spel i andra genrer också. De varierar precis lika mycket eller lite som sina konkurrenter skulle jag säga.

Ja det är riktigt jobbigt faktiskt🤣 Då har jag inte hunnit med BG3 heller. Och hittat ett nytt MMO, Ravendawn som jag fastnat för! Får helt enkelt ha de 3 spelen som ett projekt hela 2024!

Tror inte Sony hade dött av att släppa exklusiva spel som inte är single player lir i tredjeperson där alla känns någorlunda same-same.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Tror inte Sony hade dött av att släppa exklusiva spel som inte är single player lir i tredjeperson där alla känns någorlunda same-same.

Precis som Nintendo inte hade dött av att inte släppa spel som inte är platformspel eller Zelda. Man gör ofta det man är bäst på och uppskattas det otroligt mycket också så finns det väl ingen anledning att ändra på det. Däremot kan man ju addera andra genrer, precis vad de gör nu med tilll exempel Concord och andra projekt de har på gång.

Medlem

Snacks skall införskaffas! Hoppas på något oväntat


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Deekar:

Precis som Nintendo inte hade dött av att inte släppa spel som inte är platformspel eller Zelda. Man gör ofta det man är bäst på och uppskattas det otroligt mycket också så finns det väl ingen anledning att ändra på det. Däremot kan man ju addera andra genrer, precis vad de gör nu med tilll exempel Concord och andra projekt de har på gång.

Samtidigt som de hade kunnat locka ännu fler kunder genom att bredda sig lite iaf. Tycker det är synd bara att Ps5 exklusiva spel i mångt och mycket endast är för de som gillar tunga storyspel i tredjeperson med semi-open till open world spel. Formulan känns så jävla uttjatad.

Medlem

Håller tummarna för GoT2 😃

Medlem

Var längesen något från Sonys egna studios lockade speciellt mycket, för att inte tala om att dom verkligen inte fixar uppföljare. Men de exklusiva titlarna från tredjepart studios lockar otroligt mycket.

Medlem

Jag tycker det är dags för crimson desert.

Medlem

Tidig torsdag på jobbet så jag ödslar inte bort min nattsömn på ett State of Play. Kollar imorgon och hoppas Sony bjuder på lite godis.

Medlem

Dags att leverera nu, man öppnade starkt i generationen men nu snart 4 år in borde vi ändå börja se lite fler stora titlar från Sony tycker jag. Vore kul att se något från Bluepoints nästa.

Medlem

Hoppas på något skoj från deras egna studior. Ryktades det inte för något år sedan om ett sci-fi rpg från Sony?


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Stellar Blade!!!

Jösses vad kul det ska bli att få se mer av det spelet äntligen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Jag tycker det är dags för crimson desert.

Ryktas ju om att det blivit framflyttat till nästa år

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Hoppas på något skoj från deras egna studior. Ryktades det inte för något år sedan om ett sci-fi rpg från Sony?

Jag tror det läckte några sekunder från något sådant som görs tillsammans med People Can Fly förra året.

Medlem

Dom senaste State of Play'sen har varit ganska skräp till mediokra, hoppas på en bättre show denna gång.

Om alla läckor och rykten stämmer så blir det nog en OK show ändå.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kojima har gjort "reklam" för kvällens sändning på sina sociala medier så utgår från att Death Stranding 2: On the Beach visas där. Sen ryktas det ju om Sonic-remaster och nytt Metro-spel. Sen kan ju PSVR2 behöva lite kärlek också, många klagar tydligen på spelutbudet där (jag har ingen än men hoppas kunna skaffa en till hösten och BF så de får gärna smocka på lite!) och jag har inget emot enspelarkampanjer i tredjeperson. Tvärtom älskar jag dem

Medlem

Jag hoppas helt klart på gameplay från Death Stranding 2 sen hade det ju varit trevligt med en uppdatering från Team Asobi och deras "stora" projekt vilket jag hoppas är ett fullfjädrat Astrobot fyllt till bredden med härligt plattformande.

Hade gjort min kväll! <3

Medlem
Skrivet av Margy:

Jag tror det läckte några sekunder från något sådant som görs tillsammans med People Can Fly förra året.

Googlade fram det Håller tummarna att det blir bra


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Fezk:

Dom senaste State of Play'sen har varit ganska skräp till mediokra, hoppas på en bättre show denna gång.

Om alla läckor och rykten stämmer så blir det nog en OK show ändå.

Stämmer inte alls utan varit rätt så bra.
Sen beror det ju på vilka förväntningar man har på det. Men då Sony oftast skriver ut vad man kan förvänta sig, så är det konstigt att folk blir så besvikna ändå.

123
Skriv svar