Första The Crew släcks ner 1 april nästa år

Robot
Första The Crew släcks ner 1 april nästa år

Parkeras permanent efter nio år på vägarna.

#the-crew, #the-crew-2, #the-crew-motorfest, #ubisoft


Medlem

Ganska murket ändå. Av just den här anledningen borde det definitivt finnas ett offlineläge även i MMO-spel så man åtminstone kan starta spelet och glida runt i världen även om servrar stängs ner. Var inte speciellt ofta jag tävlade mot någon online ändå och spelet fungerade ju ypperligt utan onlinekrafset. Nåt att tänka på i framtiden tycker jag!

Var förvisso ett tag sen jag spelade men känslan i The Crew 1 har inget av de nyare The Crew-spelen kommit i närheten av tycker jag.

Medlem

Fan vad surt. Måste ju finnas ett sätt att implementera ett offline mode så att man ändå kan starta sin köpta produkt och åka omkring i sina olika bilar på den massiva USA kartan.

Dessa jävla "GaaS" spel alltså...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Tja, har man tur kommer fan-knackad server som till TDU, (saknar biltrade, scores osso.. fast nu MED bensin o mackar, bättre X).
Fast crew är ju bara ett "sådärspel", så...


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Fan vad surt. Måste ju finnas ett sätt att implementera ett offline mode så att man ändå kan starta sin köpta produkt och åka omkring i sina olika bilar på den massiva USA kartan.

Dessa jävla "GaaS" spel alltså...

Självklart går det men hur skulle de tjäna några som helst pengar på det?

Medlem

En gång i tiden var det ju mer el mindre obligatoriskt att släppa serverprogramvara fritt om man väljer att stänga ner. Men inte längre tyvärr

Medlem

Need For Speed:World stängde servrarna för några år sedan,
men det kom sedan en fan-knackad server. Fast då hade jag redan avinstallerat allt.
Jag hade köpt bilar för 10.000 kr till det spelet...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av baxtex:

Självklart går det men hur skulle de tjäna några som helst pengar på det?

Nej det de lär väl knappast att tjäna cash på det men känns som att kunna inkasera lite "GoodWill" mot oss GAMERS vilket UBIsoft kan behöva massor ut av, nu när de nu grävt ner sig i en skyttegrav de senaste åren. Extremt girigt företag, imo. EA var där för några år sedan men jag tycker faktiskt att de rykt upp sig något..

Girighet genomsyrar hela sabla branschen, ....Sadly....


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Gillade ettan när det begav sig, även om det är många år sedan jag spelade det. Tvåan var som att bli skjuten i nyllet med en "extra allt"-kanon och det tilltalade mig inte alls.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Förlåt, var bara tvungen att glida in och säga... vilket skämt!

Medlem

Hoppas att dem gör en U-sväng och patchar spelet så att det fungerar i singleplayer, som de gjorde med Anno 2070 efter mycket tryck från communityn.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Nej det de lär väl knappast att tjäna cash på det men känns som att kunna inkasera lite "GoodWill" mot oss GAMERS vilket UBIsoft kan behöva massor ut av, nu när de nu grävt ner sig i en skyttegrav de senaste åren. Extremt girigt företag, imo. EA var där för några år sedan men jag tycker faktiskt att de rykt upp sig något..

Girighet genomsyrar hela sabla branschen, ....Sadly....

Till skillnad från alla som vill ha enorma lyxproduktioner till tv-spel till turkietpriser? De är generösa godhjärtade samariter som bara vill spela lite datta för de fattiga och sjukas skull?

Medlem

Riktigt ruttet av UbiSoft. Särskilt när folk har djupdykt i koden och hittat att det faktiskt finns ett offline-läge som de aldrig har aktiverat.

Medlem

Så går det om man accepterar att utgivare låser sina spel till always online.
Lite sent att gnälla nu, den striden skulle slagits när den här skiten började.

1
Skriv svar