GTA VI avtäckt – trailer släppt!

Medlem
Skrivet av Thane:

Tips är att kolla på femmas reveal trailer innan du skriver om kliv grafikmässigt.

Menade mer allmänt jämfört med dagens övriga spel, inte jämfört med femmans där det ju självklart är större skillnader.

Medlem

Ett spel för gen z. Man är för gammal.

Medlem
Skrivet av 9-11:

Ett spel för gen z. Man är för gammal.

Inte jag. Kommer vara 53 när det släppts. Köpte mitt första GTA när jag var 30. Vice City

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Inte jag. Kommer vara 53 när det släppts. Köpte mitt första GTA när jag var 30. Vice City

Jag kommer spela GTA när jag 70 om man får leva 😃

Medlem

när tror ni trailer 2 släpps för det måste väl komma en trailer med mer gameplay

Medlem
Skrivet av saijon:

när tror ni trailer 2 släpps för det måste väl komma en trailer med mer gameplay

Ska man gå efter deras historik så kommer det åtminstone 1-2 trailers till som visar vad du kan göra i spelet under nästa år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Hur kan ni bli taggade utav denna "trailer"?!

Jag har spelat Gta1 på psx, haft 100tals timmar i Gta2 på LANpartyn, lirat ut trean och flugit Diddi-planet över libirty city. Hundratals timmar på bakhjulet med pizzamoppen i Vice City osv..

Om man nu skall tillbaka mot Vice City-temat så undrar jag: Vart är den härliga 80-tals musiken, vart är de sjyssta damerna på inlines, vart är alla kromade V8amotorer puttrandes längs Vice City Beach. Vart är alla Hawaii skjortor?

Nu har det gått lång tid sedan GTA V kom ut, då undrar jag vad som egentligen har hänt utvecklingsmässigt? För detta såg väl inte så mycket bättre ut än när GTA V avtäcktes?

Jag hade gärna velat sett mer utav bilfysik ifrån spelet, realistiska reflektioner, typ (speglingar i vindrutan i solnedgången), föremål som flyger runt/rör på sig naturligt, kollisionsfysik och motorhaverier/punktering m.m.

Hade gärna sett karaktärerna röra sig i vatten, springa/hoppa över hinder osv. Hur beter sig spelmotorn vid väderförändringar? Sämre väghållning vid regn?

Hur funkar vapensimulationen? Samma som innan, springa för fullt och spreya med AK47 utan problem?

Finns så mycket man skulle vilja ha reda på, jag tycker denna trailer inte var så informativ... Man bör nog hålla sig försiktigt optimistisk istället för att hypa detta till skyarna. Vi vill ju inte ha ett cyberpunk 2.0...

Tycker du ska lugna dig lite. Detta är en reveal trailer, teaser. Vi kommer få se mera innan spelet släpps. Detta är inte en informativ trailer och var aldrig menat att vara så.
Gällande 80-talet så saknas det eftersom spelet inte utspelar sig under 80-talet. Det är nutid.
Känns som du själv försöker hypa upp spelet nu men samtidigt säger du att man ska vara optimistisk? hehe.

Jag tycker det tar ett stort steg från GTA V. Det ser även ut att kunna krossa det mesta på marknaden när det gäller grafik, animationer och interaktioner. Speciellt på denna skala. Vilket är smått otroligt.

Jag hade också önskat 80-tal men det som gjort senaste två GTA spelen bra är hur de gör narr och satir av verkliga livet. Det hade inte gått med 80-tal som setting.

Medlem

Blev positivt överraskad. Ser snyggt ut och hoppas på mer seriösa karaktärer och handling än gta v.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av 9-11:

Ett spel för gen z. Man är för gammal.

Trailern doftade mycket Gen Z, men jag tror och hoppas att spelet har mer att erbjuda än så.

Medlem

Ser väldigt bra ut! Ska bli kul att köra på Vice City's gator igen.

Medlem

Beskrivningen ”Som femman fast mer av allt” passar ganska bra till de bilderna. Verkligen inte många steg fram för att ha gått 10 år. Som jämförelse gick det 11 år från GTA:s pixelröra till första spel och GTA IV:s levande New York.

Medlem

Verkar inte komma till PC direkt. Då får man spara Xboxen tills dess

Jäklar, vilken trailer! Ser riktigt bra ut. Har knappt spelat ett GTA sen trean men det här ser verkligen lovande ut. 2025 är en bit bort men vad fan, det får ta sin tid.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Inte jag. Kommer vara 53 när det släppts. Köpte mitt första GTA när jag var 30. Vice City

n00b. Köpte mitt första GTA när jag var 14. GTA. ;p

Kommer själv vara 41 när det här nya släpps och känner faktiskt inget sug, inget intresse alls för det. Spelade ettan, London och tvåan på både PS och PC på 90-talet, satt både dagar och nätter med både trean och Vice City sedan på PS2:an, men när San Andreas kom ut i mitten på 00-talet så tröttnade jag bara. Jag äger spelet och hade en kompis som var helt såld på det och försökte få mig in i det men det klickade bara inte. Jag hade tröttnat på det här. Hoppade således över fyran och femman på PS3. Köpte däremot femman senare på PS4-tiden och gav det en ärlig chans men kom aldrig in i spelet. Det fångade mig inte. Får nog konstatera att GTA och jag helt enkelt växt ifrån varandra.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Beskrivningen ”Som femman fast mer av allt” passar ganska bra till de bilderna. Verkligen inte många steg fram för att ha gått 10 år. Som jämförelse gick det 11 år från GTA:s pixelröra till första spel och GTA IV:s levande New York.

Det är snarare detaljerna på denna skala som är mest imponerande.
Grafiken ser bättre men visst är det inte lika stort steg som förr. Men det gäller allt. Vi närmar oss realism och det kommer bli svårare och svårare att få till stora grafiska steg.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

n00b. Köpte mitt första GTA när jag var 14. GTA. ;p

Kommer själv vara 41 när det här nya släpps och känner faktiskt inget sug, inget intresse alls för det. Spelade ettan, London och tvåan på både PS och PC på 90-talet, satt både dagar och nätter med både trean och Vice City sedan på PS2:an, men när San Andreas kom ut i mitten på 00-talet så tröttnade jag bara. Jag äger spelet och hade en kompis som var helt såld på det och försökte få mig in i det men det klickade bara inte. Jag hade tröttnat på det här. Hoppade således över fyran och femman på PS3. Köpte däremot femman senare på PS4-tiden och gav det en ärlig chans men kom aldrig in i spelet. Det fångade mig inte. Får nog konstatera att GTA och jag helt enkelt växt ifrån varandra.

Liknande för mig också. Spelade alla de gamla och älskade allt fram till vice city som är det bästa enligt mig (föredrog dock pixelgrafiken i ettan över det mjukare i tvåan). San Andreas fångade inte mig med gängen osv (spelade ändå en del, men föredrog mafialiren etc). Fyran lyckades inte heller fånga mig med en oinspirerad story, störiga kontroller och sjukt irriterande checkpoints i uppdragen. Femman däremot tycker jag är riktigt jävla bra igen, så jag håller tummarna för sexan!

Medlem
Medlem

Ser verkligen lovande ut. Med tanke på grafiken och animationerna känns det som det mesta är visat i spelmotorn. Gillade verkligen musiken och jag spelade aldrig Vice City så ser fram emot att få besöka byn. Hade varit kul om Franklin hade varit med, favoriten från 5an.


signatur

I drank what?

Medlem

Trailern behövde mer gangsters och mindre av.... ja, dagens värld
Soyboy gangsters låter inte så attraktivt
Lite som Saints Row försökte i senaste spelet och det blev ju en ren jäkla soppa när dom försökte köra PK


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Beskrivningen ”Som femman fast mer av allt” passar ganska bra till de bilderna. Verkligen inte många steg fram för att ha gått 10 år. Som jämförelse gick det 11 år från GTA:s pixelröra till första spel och GTA IV:s levande New York.

Jag hoppas det är current gen-versionerna av GTA V du jämför med för att detta inte skulle vara ett stort steg från GTA V när det släpptes till PS3 och Xbox 360 år 2013 är rätt så överdrivet om du frågar mig. Allt från animationer, ljus- och vatteneffekter och detaljrikedom ser bättre ut och om det som det ryktas om är dubbelt så stort som femman så är det bara ännu mer imponerande och ett väldigt stort steg på tio år. Detta är inte COD single player-kampanj med linjära banor och stängda miljöer.

Det vi ser i trailern ser t.o.m. bra mycket bättre ut än RDR2. Vill dessutom minnas att RDR2 såg bra mycket bättre ut när det släpptes jämfört med första trailern.

Medlem

Förväntar mig 120fps på PS5

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

realistiska reflektioner, typ (speglingar i vindrutan i solnedgången),

Känns iallafall som Ray ritat, och inte kladdiga/klumpiga screenspace.
Bilspeglarna (och bilen) speglar iallafall både spelaren, bilen själv och andra bilar.
Ser även ut som undersidan av armar speglas i pool, speglingar i bilrutor m.m. Typ varrannat klipp.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av KoP:

Det finns ju även en story att spela sig igenom vilket du kanske missat dom gånger du har spelat ett GTA-spel. 🙄

Jo men det räcker inte för mig iaf Jag vill ha ett tydligt syfte som kommer från riktigt bra progression spel, det är ju fortfarande någon form av gloryfierad ganster simulator.

Medlem
Medlem

Någon på reddit har identifierat en möjlig förlaga till en av figurerna man ser i trailern, alltså kvinnan med två hammare.

https://www.reddit.com/r/GTA/comments/18axpqe/the_crazy_hamme...

https://www.youtube.com/watch?v=-YsI3KyaWuU

Skrivet av 9-11:

Ett spel för gen z. Man är för gammal.

Åh nej, har du trillat utanför spelutvecklares målgrupp "Unga vuxna"?
Det kommer tyvärr bara falla på din egen attityd och inställning framöver om du ska få ut något av spelen som släpps.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av kebbe:

Beskrivningen ”Som femman fast mer av allt” passar ganska bra till de bilderna. Verkligen inte många steg fram för att ha gått 10 år. Som jämförelse gick det 11 år från GTA:s pixelröra till första spel och GTA IV:s levande New York.

Vet inte vad du hade förväntat dig, men jag ser i alla fall alla grafiska finesser som man kan förvänta sig. GTA 5 ser väldigt platt och livlöst ut i jämförelse till GTA 6, som har mer visuellt gemensamt med RDR2, och uppnår ett fotorealistisk utseende vissa sekvenser, något vi aldrig sett i ett omoddat GTA tidigare.

Ha även i åtanke att en PC-version inte har utannonserats än, utan att det förmodligen blir som med tidigare Rockstar-titlar. Det släpps på current gen, för att sedan släppas på next gen och PC. Så det vi ser är något som ska köras på Xbox Series och PS5 som släpptes 2020, mot PC-versionen som släpptes 2015.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Vilken tråkig och onödig kommentar. Noll substans, bara svensk negativitet.

Jag skriver så sällan här så ibland kan jag få tycka till. Det är inget emot GTA eller Rockstar. Men de hajpar trailern i flera veckor och det man får se är inte särskilt mycket mer värdefullt än att läsa en text. Vi förtjänade lite gameplay och om det inte är möjligt så en köttigare teaser iallafall. Annars är det ingrt att teasa om.

Medlem

Om spelet kommer det i slutet av 2025 så släpps det till konsoler som är 5 år gamla... Får hoppas för alla bästa att det kommer nya konsoler innan dess.

Medlem

Jag kan förstå att folk inte gillar trailern men dom har verkligen lyckats fånga dagens USA i en kort teaser. Sociala medier, twerkandet, gangsterrapparna etc.

Skriv svar