Medlem
PS5 v Xbox X

Varför vill microsoft köpa activision blizzard samt sony?
Asså va händer? Vill dom ta konsolkriget till ännu en nivå?

Jag hatar detta då jag lär köpa 2 olika spelkonsoler för att lira det jag vill, rätta mig om jag har fel men det lär ju landa på ca: 10,000:- /konsol om 2-3 år. Kanske mer.

Jag älskar att sitta i min solidutet och infamna nya goa spel men nu känns det som att allt bara faller sönder. Studior hamnar i fel händer..

Vad tycker ni?

Mod får gärna flytta till lämplig ämnessats.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Konsollerna kostar väl redan över 6000kr....

Medlem

Ja, jag medger jag hade fel, innan allt är klart så kostar varje konsol kanske upp mot 10.000 och det är inte rimligt..


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

Konsoler kommer alltid vara subventionerade på nåt vis så tror inte så dyrt.
Konsoltillverkarna får gå med mer förlust och satsa på spel helt enkelt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Behöver man inte redan nu köpa 2-3 konsoler(Xbox, PS, Nintendo) för att kunna spela allt?

Medlem
Skrivet av storm72:

Behöver man inte redan nu köpa 2-3 konsoler(Xbox, PS, Nintendo) för att kunna spela allt?

This is the way.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av storm72:

Behöver man inte redan nu köpa 2-3 konsoler(Xbox, PS, Nintendo) för att kunna spela allt?

Precis. Det har länge förts diskussioner om exklusiva spel. Många gillar inte fenomenet eftersom det "tvingar" dem att köpa flera konsoler (alternativt gå miste om bra spel). Jag tycker tvärtom att det är lite av charmen med just spelbranschen, att vi har olika plattformar som gör sin egen grej.

Nu har visserligen Xbox och PlayStation kommit att bli förvillande lika, men backar vi några generationer till, säg, 00-talets början, hade vi fyra konkurrerande konsolformat (även om Dreamcast var på väg ut redan tidigt).

Heaven.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Precis. Det har länge förts diskussioner om exklusiva spel. Många gillar inte fenomenet eftersom det "tvingar" dem att köpa flera konsoler (alternativt gå miste om bra spel). Jag tycker tvärtom att det är lite av charmen med just spelbranschen, att vi har olika plattformar som gör sin egen grej.

Nu har visserligen Xbox och PlayStation kommit att bli förvillande lika, men backar vi några generationer till, säg, 00-talets början, hade vi fyra konkurrerande konsolformat (även om Dreamcast var på väg ut redan tidigt).

https://i.imgur.com/twmzSHT.png

Heaven.

Härlig bild det där. Ja jag gillar också att det finns exklusiva titlar. De spelen brukar ligga på en lite högre nivå än multiplatformarna.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Härlig bild det där. Ja jag gillar också att det finns exklusiva titlar. De spelen brukar ligga på en lite högre nivå än multiplatformarna.

Samma här, jag gillar rivalitet mellan konsoljättarna.
Sen de som klagar på att de iom. det måste köpa flera konsoler...man behöver faktiskt inte köpa precis alla bra spel. Jag har inte köpt vare sig PS5 eller Xbox Series, trots att båda konsolerna har en del spel jag skulle vilja köra. Plus att vad gäller just Playstation och Xbox så går det väl lika bra att köra deras spel på datorn.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Samma här, jag gillar rivalitet mellan konsoljättarna.
Sen de som klagar på att de iom. det måste köpa flera konsoler...man behöver faktiskt inte köpa precis alla bra spel. Jag har inte köpt vare sig PS5 eller Xbox Series, trots att båda konsolerna har en del spel jag skulle vilja köra. Plus att vad gäller just Playstation och Xbox så går det väl lika bra att köra deras spel på datorn.

Det finns ju inte ens tid att spela alla spel som kommer ändå. Det gäller att prioritera vilka spel man vill spela. Utom för de få som föddes rika, är arbetslösa och lever ensamma då.

Medlem

Det är viktigt att det finns konkurrens, det är ju det som driver alla parter till att hela tiden försöka bli bättre.

Medlem

Själv har jag under många år kört Xbox, Playstation och Nintendo. Alla konsoler har sina trevliga exklusiva spel.
Dock så ledsnade jag på konsoler och byggde ihop en dator, jag stod inte ut med alla utannonseringar av spel i 30fps.

Nu har jag hittat hem, aldrig mer 30fps, aldrig mer lågupplösta spel, allt i 4k ultra.
Sen att den kostade mer än ps5, xsx och Switch tillsammans är saksamma då denna hobby är riktigt billig jämfört med många andra.

Tid är mer rikedom än pengar för mig, de gäller att prioritera i livet. Jag valde bort jobb, det var inte för mig, med lite kreativitet och tänkande utanför lådan så löste det sig fint.


signatur

|.|

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det finns ju inte ens tid att spela alla spel som kommer ändå. Det gäller att prioritera vilka spel man vill spela. Utom för de få som föddes rika, är arbetslösa och lever ensamma då.

Misstänker det är samma individer som gnäller om att Nintendo inte kör reor tillräckligt ofta, att inte kunna köpa 25-40 spel i månaden att ha liggandes skräpande i backlogen är ju oacceptabelt.

1
Skriv svar