Battalion 1944-skaparna ger Kickstarter-pengarna tillbaka till alla

Robot
Battalion 1944-skaparna ger Kickstarter-pengarna tillbaka till alla
Medlem

Kudos till devsen. Sånt här gör mig änmer intresserad utav att sponsra deras nästa idé också!


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Rakryggat av dem. Kände inte till dem eller deras spel innan men sånt här gör mig mer positiv inställd överlag.

Medlem

Betyder väl att de tjänat en bra slant på det antagligen. Men klart schysst av dem får man ju säga, finns ju andra som kan lära sig.

Medlem

Har köpt det via steam men jag antar att det inte räknas som kickstarter.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Har köpt det via steam men jag antar att det inte räknas som kickstarter.

Precis, så vi på Steam blir utan? Trots att man förköpte det? Sjukt.

Jag spelade 2 timmar och försökte refunda det men strax efter 14 dagar redan från början så fick avslag.

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Precis, så vi på Steam blir utan? Trots att man förköpte det? Sjukt.

Jag spelade 2 timmar och försökte refunda det men strax efter 14 dagar redan från början så fick avslag.

Ja, du förköpte. Du kickstartade inte. Det är som att klaga på att butik x ger refund, och eftersom du köpte i butik y så vill du också ha pengarna tillbaka.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ja, du förköpte. Du kickstartade inte. Det är som att klaga på att butik x ger refund, och eftersom du köpte i butik y så vill du också ha pengarna tillbaka.

Fast det är ju inte samma sak då det inte är Kickstarter eller Steam som ger refund och inte, utan produkten/företaget bakom som ger refund enbart i en butik.

Det är som att Kellogs återkallar sina flingor bara på Coop trots att samma batch levererats och blivit fel både på Coop och Ica.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Har köpt det via steam men jag antar att det inte räknas som kickstarter.

Givetvis var dom tvunga att köra över en andel av fansen, nu försöker dom bara rädda sitt ansikte och tar pengarna dom tjänade på dig, och alla andra steam suckers för att ge tillbaka till sina pledgers.

Åh vilka good guys, se och lär alla devs, yada yada.

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Fast det är ju inte samma sak då det inte är Kickstarter eller Steam som ger refund och inte, utan produkten/företaget bakom som ger refund enbart i en butik.

Det är som att Kellogs återkallar sina flingor bara på Coop trots att samma batch levererats och blivit fel både på Coop och Ica.

Nej den liknelsen håller absolut inte heller.

Man kan säkert ställa sig frågan varför dom refundar de som investerade i utvecklingen före dess att det fanns en produkt, som de sedan levererade.

Men du får jättegärna förklara varför dom skall ge refund till dom som köpte en produkt på steam och fick den produkten?

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Givetvis var dom tvunga att köra över en andel av fansen, nu försöker dom bara rädda sitt ansikte och tar pengarna dom tjänade på dig, och alla andra steam suckers för att ge tillbaka till sina pledgers.

Åh vilka good guys, se och lär alla devs, yada yada.

se min förra kommentar. VARFÖR skall dom refunda folk som köpt på steam och fått den produkten dom betalat för?

Varför?

Medlem
Skrivet av Scream112:

se min förra kommentar. VARFÖR skall dom refunda folk som köpt på steam och fått den produkten dom betalat för?

Varför?

För att dom lägger ner spelet ? Inga mer patches etc.
Det är ju skitfult att göra produkter f2p som folk betalat för, spelet är i princip abandonware.

Medlem
Skrivet av Scream112:

se min förra kommentar. VARFÖR skall dom refunda folk som köpt på steam och fått den produkten dom betalat för?

Varför?

För att det aldrig blev nåt spel? Det gick inte ens att spela på första 2 veckorna som spelet släpptes? Därefter lades det ner?

Köpte det på Green Man Gaming, spelade någon timme. Det var bara en bunnyhopp-fest som var obalanserad och seg. Inget att hänga i julgranen. Dom blåste mig på 200:- Raderade det från Steam för något år sedan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

problemet med refund ppå steam är att steam tar en del utav vinsten och det hade varit ett extremt arbete med steam som jag tyvärr tvivlar steam går med på.

Då det är en enorm förlust för steam inte bara cashbacken utan även försäljningen såklart.

Medlem
Skrivet av Scream112:

se min förra kommentar. VARFÖR skall dom refunda folk som köpt på steam och fått den produkten dom betalat för?

Varför?

Spelet släpptes aldrig i fullverision vad jag kan minnas. Kanske det gjordes men när jag köpte det var det beta

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Kudos till devsen. Sånt här gör mig änmer intresserad utav att sponsra deras nästa idé också!

Det borde kanske nämnas någonstans att det inte är utecklarna av Battalion 1944, Bulkhead, som ger tillbaka pengarna. Splash Damage har köpt Bulkhead, och det är de som ger tillbaka pengarna till Kickstarter-backers

Medlem

Ah pre-orders lol

Medlem
Skrivet av Scream112:

se min förra kommentar. VARFÖR skall dom refunda folk som köpt på steam och fått den produkten dom betalat för?

Varför?

Iom det är så lång tid efter ev köp, så skulle jag hålla med om att de inte skall bry sig om att refunda.

Alla dessa early access, Kickstarters, pre-purchase är förenat med att man blir ("kan bli", skulle en mer positiv människa skriva 😆) besviken. Om man lägger pengar på detta så skall man vara beredd på att det kan gå dåligt.

Steam's refund, för mig, är något som kommer i spel när man upptäcker att något man köpt inte fungerar på din maskin eller när spelet inte är som man tänkt sig. Har bara använt refund ett fåtal gånger, och det har varit när jag missförstått reviews eller när gameplay inte var i närheten av vad jag förväntade mig.

Med det sagt; bra gjort med refund. Vet inte vad de skulle kunna gjort bättre; förutom fixa en fungerande produkt.

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Fast det är ju inte samma sak då det inte är Kickstarter eller Steam som ger refund och inte, utan produkten/företaget bakom som ger refund enbart i en butik.

Det är som att Kellogs återkallar sina flingor bara på Coop trots att samma batch levererats och blivit fel både på Coop och Ica.

Fast det är inte samma batch. Kickstarter är en batch, och Steam är en annan. När Early access såldes på KS så fanns inte produkten på Steam. Så ja, samma produkt, olika batcher. Steamprodukten är inte felaktig, så den får inga refunds. Eftersom där förköpte du, du köpte inte i dig på en kickstarter.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast det är inte samma batch. Kickstarter är en batch, och Steam är en annan. När Early access såldes på KS så fanns inte produkten på Steam. Så ja, samma produkt, olika batcher. Steamprodukten är inte felaktig, så den får inga refunds. Eftersom där förköpte du, du köpte inte i dig på en kickstarter.

Det var samma skit alla fick i slutändan så skulle säga att det var samma batch. En beta som inte gick att spela.

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Det var samma skit alla fick i slutändan så skulle säga att det var samma batch. En beta som inte gick att spela.

Du köpte en early access produkt, det är fullsmetat med varningar om att spelet inte är färdigt och kan vara ospelbart.

Var det för mycket buggar för din smak och pengar du inte kunde avvara så hade du refundat spelet efter 2timmar testning. Den möjligheten hade inte kickstarters, men det hade du och valde att inte nyttja.

Att du inte gjorde det är ditt eget misstag. Sitt inte och tjura som en unge över att andra får men inte du.

Medlem
Skrivet av KAOSMAN:

Du köpte en early access produkt, det är fullsmetat med varningar om att spelet inte är färdigt och kan vara ospelbart.

Var det för mycket buggar för din smak och pengar du inte kunde avvara så hade du refundat spelet efter 2timmar testning. Den möjligheten hade inte kickstarters, men det hade du och valde att inte nyttja.

Att du inte gjorde det är ditt eget misstag. Sitt inte och tjura som en unge över att andra får men inte du.

Jag spelade dock bara 2 timmar då det var en meny simulator och därefter hade jag annat att göra, så har ännu bara 2 timmar på skiten. Har inte med att göra att jag behöver pengarna, sluta försvara skitdevs och skitspel. Det var ingen som kunde lira öht de första dagarna.

1
Skriv svar