Phil Spencer: Xbox har ett "väldigt, väldigt bra" läge inför 2024 (och vidare)

Avstängd
Skrivet av theBoosing:

Vadå går inte jämnföra spelet är ju inte ute än haha. Dock när det kommer skall jag köra det på pc direkt !

Tror du skulle behöva läsa här

https://www.fz.se/nyhet/293862-phil-spencer-sager-att-xbox-re...

Båda 2 eller menar du att du ska spela Forza Motorsport 8 när det släpps?

Medlem
Skrivet av jontebula:

Båda 2 eller menar du att du ska spela Forza Motorsport 8 när det släpps?

Kommer köra fm8 dag1 det släpps, är riktigt taggad! Då får man även se om det har en chans mot GT7


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av jontebula:

Bra att Xbox har play every whare för min del i alla fall. Har inte hittat något bättre cloud än Xbox Cloud Gaming. Bara hoppas vi får stabilare streaming 4K och kunna spela från vårt egna bibliotek. Sugen på Metro spelen samt Far Cry 6.

Metro-spelen är grymma (håller just på med Two Colonels för tredje gången). Jag har dock inte en tanke på att streama spelen. De ska upplevas i helt mörklagda rum och utan lagg och andra störningar.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Poängen var att det är märkligt att det mer var folk av samma sort som kallade varandra saker och att det är onödigt. Att du inte förstått är ingen skräll.

För det är ju din grej, att ha svårt att förstå?

Haha, vi säger så. 😀


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

https://youtu.be/5BIQTJuM1-E

Wow 60 spel kvar 2023! 👍🏻❤️

Medlem
Skrivet av Bullen86:

En person lyckas spamma sönder varje Xbox-tråd med sin "reklam", över hur mycket bättre plastbox X är över Y...Hade man kunnat blocka personer så man slipper se inläggen, likt reddit, så hade jag gjort det direkt.

Det gick förr på sweclockers.com men av någon anledning togs det bort när de uppdaterade hemsidan. Man såg fortfarande inlägget från de blockerade men det var så att man fick klicka för att se vad som var skrivet. Men eftersom det försvann så antar jag att "Geeks" är emot det som funktion.

Medlem
Skrivet av jontebula:

https://youtu.be/1l8OkV98PFo

Ser ju lovande ut för exbox med detta spel. Dessutom blir dom flesta tillgängliga på Xcloud och Game Pass och inte dåliga PS5 där man måste köpa spelen dag 1.

Får ju även Fable m.fl samt allt från Activision Blizzard 👍🏻❤️

Tror starkt på att vi får bra spel 2024 och 2025 som jag kan spela dag 1 i Xcloud.

Det är väl dags att Microsoft börjar släppa lite intressanta spel. Senaste first party spelet som var hyfssat bra släpptes 2012. De har sovit i över 10års tid nu. Sony har släppt minst 20 spel sen dess aom tävlat om årets spel.

Jag tror som du nu att Sony har förlorat och kommer gå i konkurs inom några år. Det e kört för japanerna. Jänkarna vann till slut

Medlem
Skrivet av submariner:

Det är väl dags att Microsoft börjar släppa lite intressanta spel. Senaste first party spelet som var hyfssat bra släpptes 2012. De har sovit i över 10års tid nu. Sony har släppt minst 20 spel sen dess aom tävlat om årets spel.

Jag tror som du nu att Sony har förlorat och kommer gå i konkurs inom några år. Det e kört för japanerna. Jänkarna vann till slut

Jänkarna är bäst, det är sen gammalt.

Avstängd
Skrivet av Therant:

Jänkarna är bäst, det är sen gammalt.

Både Forza och Halo är ju grymt bra 👍🏻❤️

Avstängd
Skrivet av submariner:

Det är väl dags att Microsoft börjar släppa lite intressanta spel. Senaste first party spelet som var hyfssat bra släpptes 2012. De har sovit i över 10års tid nu. Sony har släppt minst 20 spel sen dess aom tävlat om årets spel.

Jag tror som du nu att Sony har förlorat och kommer gå i konkurs inom några år. Det e kört för japanerna. Jänkarna vann till slut

Både Halo och Forza är grymma first party ju finns fler

Men blir som sagt bättre 2024 med utlovade 4st first Party spel om året 👍🏻❤️

Medlem
Skrivet av jontebula:

Både Forza och Halo är ju grymt bra 👍🏻❤️

Eller? Är de verkligen så bra.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Både Halo och Forza är grymma first party ju finns fler

Men blir som sagt bättre 2024 med utlovade 4st first Party spel om året 👍🏻❤️

Vad händer om MS bara lyckas få ut 3st first party spel om året 2024?

Avstängd
Skrivet av Therant:

Vad händer om MS bara lyckas få ut 3st first party spel om året 2024?

Tror jag inte kommer hända. Sen hur många nya det blir är en annan fråga. Kan ju vara Forza, Gear Of War som redan är first party och senare Halo när studion inom Activision ska ta över och så får vi endast 1 nytt spel. Lär ju knappast vara 4st nya First Party.

Hörde ju även att Xbox räknar in Starfield eftersom Phil Spencer sa det börjar redan 2023 med Starfield och då kanske dom räknar in DLC som kommer 1 gång om året.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Tror jag inte kommer hända. Sen hur många nya det blir är en annan fråga. Kan ju vara Forza, Gear Of War som redan är first party och senare Halo när studion inom Activision ska ta över och så får vi endast 1 nytt spel. Lär ju knappast vara 4st nya First Party.

Hörde ju även att Xbox räknar in Starfield eftersom Phil Spencer sa det börjar redan 2023 med Starfield och då kanske dom räknar in DLC som kommer 1 gång om året.

Du måste sluta tjata om dlc, klart de inte räknar ett dlc som ett first party spel-släpp. Ett dlc är en mindre contentuppdatering som kostar pengar. Dessutom kommer inga dlc till gamepass vilket du inte borde gilla eftersom du streamar allt. jag tror personligen det blir fler än 4 fist party-spel om året när väl hela maskineriet är igång, ändå många studior nu som vi väntat på att de ska börja leverera och det är dags nu. Hoppas Phil har rätt i att Starfield markerar starten för ett tätare släppschema, det har ju varit lite torka under pandemin och med alla nya studior.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

jag tror personligen det blir fler än 4 fist party-spel om året när väl hela maskineriet är igång, ändå många studior nu som vi väntat på att de ska börja leverera och det är dags nu. Hoppas Phil har rätt i att Starfield markerar starten för ett tätare släppschema, det har ju varit lite torka under pandemin och med alla nya studior.

Ja, du har rätt. De har redan fyra st utannonserade spel för 2024 och det lär inte minska.

Medlem

Fastnade i den här tråden, blev fascinerad, förstod aldrig om personen var en människa eller en PR-Bot från Microsoft.


signatur

|.|

Skriv svar