Cyberpunk 2077: Phantom Liberty kommer med massiva förändringar av grundspelet

Robot
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty kommer med massiva förändringar av grundspelet

Även current gen-spelare utan expansionen får njuta av spelets omstöpta system.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077, #Phantom-liberty


Medlem

Då väntar jag med att köpa grundspelet till Phantom Liberty släpps. Min backlog har varit för stor för att kunna ta mig an CP2077 på ett rättvist sätt..

Medlem

Låter intressant


signatur

I drank what?

Medlem

Så först nu siktar de på att släppa spelet närmare den form som var utlovat innan förra släppet. Om det här löser många av de designproblem och det slarv(lögner?) som besmittat spelets release så kanske man skall räkna utvecklingstiden för spelet som fortsatt i Beta och releasen sker snart

Medlem

låter bra, köpte spelet för en halv evighet sen men har fortfarande inte spelat det


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Streamern Cohhcarnage frågade Pawel Sasko och Miles Tost från CDpr på Twitter om de tycker att han borde vänta med att spela om Cyberpunk eller om han kan börja med en ny karaktär redan nu för att vara redo för expansionen och fick svaren.
Från Sasko
"Both will work, as this is how this update is designed. If you do a fresh run already with expansion, all new mechanics will be gradually introduced as a native part of the game. If you do it now, we will give you an option to reset your perks when you download the expansion
Personally, I’d probably wait, as it’s not that far away, and will allow you to see the game with expansion in a full glory."

Tost skrev
"At the risk of our sales teams beheading me, I'd say wait if you've already played it and would like to get the most contrast out of the experience.

If you're replaying it purely for the story, then I'd say go ahead now."

Så själv kommer jag vänta till expansionen släpps för att spela om Cyberpunk

Medlem

Min plan har varit att inte göra en till genomspelning innan expansionen är släppt, blir inget tummande på det, även om jag är sugen Har fullt med jox att göra iaf så.

Medlem

Kanske äntligen blir värt ett köp till hösten då.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Har behövt en bra anledning till att dyka ner i en andra genomspelning av detta (när vi hamnar i en lugnare period med inte lika många nya intressanta spelsläpp igen). Kanske är det detta?

Medlem

Huh, kanske till slut blir läge att köpa detta då, beroende på hur väl det tas emot.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Har inte spelat på länge. E de fixat så poliserna inte spawnar sidan om en?
Mer liv i världen?
Krigar gängen med varandra?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Har inte spelat på länge. E de fixat så poliserna inte spawnar sidan om en?
Mer liv i världen?
Krigar gängen med varandra?

Det står i artikeln, och mer detaljer på länken till VGC. Det är inte fixat nu, utan det är en uppdatering som släpps i samband med expansionen 26 sept.

Redaktör
Ponny

Har länge tänkt spela om detta. Lika bra att vänta en skvätt till!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

saxat från r/cyberpunk

Citat:

According to info from the producer, PL is a full overhaul of the base game, as well as the addition of new areas and story. It's CP2077 2.0, not just a DLC.

  • virtually every system of the main game has been changed and/or updated

  • police system is completely reworked with multiple tiers of NCPD/mercs chasing you down in vehicles according to your wanted level, apparently on level 5 maxtac will chase you down and it will be some sort of bossfight against them

  • perks and skills have been completely overhauled, no longer simple passive stat boosts, much more active abilities like different melee finishers, a dash, or the ability to deflect bullets with melee weapons

  • an entirely new 6th skill tree that uses a different type of skill points (relic points) that will be used to add new abilities to your cyberware

  • the difficulty curve is reworked/rebalanced

  • the loot tiers are reworked

  • archetypes of enemies have been redone for more variety in combat encounters

  • installing cyberware now has an effect on your body and you cant install too much or else you will go cyberpsycho

  • installing cyberware now has a first person cutscene added to it, just like in the prologue at Vik's clinic

  • you can now "attune" cyberware to one of your attributes, making it more efficient if you have invested in that attribute

  • optical camo is attuned to the "cool" attribute

  • armor is no longer tied to clothing, it instead tied to your cybernetics

  • vehicle combat is added to the game, you can even use your katana on your bike

  • vehicles are no longer bought from fixers, but bought through a website set up by mama welles

  • some vehicles have guns installed on them (machine guns, rocket launchers)

  • new type of infinitely replayable/repeatable missions are being added where you need to steal certain vehicles marked on your map

  • new activity introduced "airdrops", loot caches that drop randomly on the map that you can fight over and retrieve for yourself

  • tons of new random events/activities are added to make the world feel more alive, like car chases and gang fights

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har länge tänkt spela om detta. Lika bra att vänta en skvätt till!

Huvudhandlingen är ju ett nöje att banka igenom.

Hypen omkring Diablo IV är en fluga jämfört med hybrisen omkring Cyberpunks expansion. Som förhoppningsvis kryssat bort en hel del försummelser som hamnade i originalet. Som var ett bra spel med många karakteriseringar som gjorde titeln ett fattigt exempel som en utarbetad titel av CD Projekt Red.

Medlem

Då kanske det blir dags att börja spela grundspelet.

Medlem
Skrivet av quadratis:

saxat från r/cyberpunk

Jäkla mycket nytt!

Medlem

Låter imponerande. Väntar med min andra genomspelning tills denna är släppt jag också.

Medlem

Jag som inte ens orkade spela igenom det en gång. Kanske blir dags nu när de patchar om det ordentligt då...


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av jehuty:

Då kanske det blir dags att börja spela grundspelet.

Du har verkligen gått miste om ett superbt spel, å andra sidan har det funnits ute i snart 3 år...varför denna väntan på ett av tidernas bästa lir?

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Har inte spelat på länge. E de fixat så poliserna inte spawnar sidan om en?
Mer liv i världen?
Krigar gängen med varandra?

Poliserna dyker upp om de är nära, vad som oftast händer är att en eller flera drönare dyker upp en bit ifrån och söker efter dig.

Mer liv? Vet inte vad du menar med det.

Gängen krigar, men det är scriptade events som du stöter på.

Inaktiv
Skrivet av Ichinin:

Mer liv? Vet inte vad du menar med det.

Hahaha, jag vet precis vad han menar med det.

Aja. Kul, har väntat på "polisuppdateringen" sen launch.
Aldrig spelat ett så trasigt spel som det var då, så ska bli kul att se om det känns mer kvalite i september.

Tittar fortfarande på den här videon ibland när jag vill skratta. Helt fascinerande buggar!

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Du har verkligen gått miste om ett superbt spel, å andra sidan har det funnits ute i snart 3 år...varför denna väntan på ett av tidernas bästa lir?

Bugg city, död stad, polis system som är värdelöst för att nämna några saker.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Bugg city, död stad, polis system som är värdelöst för att nämna några saker.

Tur att vi kan tycka olika
Spelade igenom det tre gånger. Första gången utan moddar och allt vad det innebär. Andra och tredje med moddar, 90% kosmetiska ska tilläggas. Tycker att det var ett riktigt bra spel. Otroligt vacker stad som kryllar av saker att se och upptäcka. Jag kan hålla med om att polisen känns som att man bara slängt in lite snabbt för att få ut spelet. Människorna känns lite plastiga och inte så riktiga som tex i GTA.
Men helt klart ett av de bättre kampanjerna jag spelat igenom de senaste 10 åren.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Bugg city, död stad, polis system som är värdelöst för att nämna några saker.

Synd att du lyssnat för mycket på andra istället för att testa själv. Nåja, hoppas du får lika mkt glädje av spelet som jag haft…när du väl vågar prova 😊

Inaktiv
Skrivet av oldfatbaldguy:

Synd att du lyssnat för mycket på andra istället för att testa själv. Nåja, hoppas du får lika mkt glädje av spelet som jag haft…när du väl vågar prova 😊

lol, extremt nedlåtande kommentarer som denna övertalar ingen.

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Synd att du lyssnat för mycket på andra istället för att testa själv. Nåja, hoppas du får lika mkt glädje av spelet som jag haft…när du väl vågar prova 😊

Jag har spelet, hann spela ganska många timmar innan jag tröttnade på att spela ett early access spel.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jag har spelet, hann spela ganska många timmar innan jag tröttnade på att spela ett early access spel.

Aha, att döma av din första kommentar så verkade du inte testat spelet. Nåja, hoppas du gillar det när du kör igen 😊

Medlem

Tycker synd om er som slängde er över spelet och börja spela på en gång det släpptes.
Har inte spelat ännu, men när jag väl sätter igång senare då är det ett klart spel jag spelar😃

Medlem
Skrivet av Guld:

Tycker synd om er som slängde er över spelet och börja spela på en gång det släpptes.
Har inte spelat ännu, men när jag väl sätter igång senare då är det ett klart spel jag spelar😃

Vad omogen man kan vara då

12
Skriv svar