Disney+ ska plocka bort ett gäng serier

Dödgrävaren
Skrivet av Apersson:

Jag konstaterade bara att det uppenbarligen finns en korrelation mellan vänsterpolitiska budskap och ett dåligt ekonomiskt resultat. Jag lade ingen egen värdering i det i mitt inlägg för den värderingen behåller jag för mig själv.

Inte helt sant, nästan all media från väst är "vänsterpolitiskt" vinklad, men det är långt ifrån all som ses som "woke". Det är först när man går in i identitetspolitik som det ofta går riktigt snett. För allt som oftast så förstör man immersionen totalt när man ska tvångstrycka in en svart kvinna som Jarl i en serie om vikingar t.ex.

Högerpolitiskt vinklade filmer å serier säljer inte direkt som smör, de få som finns. Daily Wire gjorde ju nån film med Gina Carano t.ex. och någon annan som var typ Die Hard under en skolskjutning som jag tror nästan inga människor sett.

Medlem

Vad jag skulle vilja se är äldre, mer unika disneyfilmer, som denna:

Inte fler serier, finns ju alldeles för många redan på andra streamingtjänster.
Och ja, Willow (originalet från 88) är ju en riktig pärla. Såg om den i fredags förra veckan, är som sagan om ringen fast det varit på 80-talet


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Avstängd
Skrivet av JackG100:

Inte helt sant, nästan all media från väst är "vänsterpolitiskt" vinklad, men det är långt ifrån all som ses som "woke". Det är först när man går in i identitetspolitik som det ofta går riktigt snett. För allt som oftast så förstör man immersionen totalt när man ska tvångstrycka in en svart kvinna som Jarl i en serie om vikingar t.ex.

Högerpolitiskt vinklade filmer å serier säljer inte direkt som smör, de få som finns. Daily Wire gjorde ju nån film med Gina Carano t.ex. och någon annan som var typ Die Hard under en skolskjutning som jag tror nästan inga människor sett.

Är det tydliga högerpolitiska budskap så skulle det tas emot lika illa. Precis som du säger så är det ingen som tittar på Daily Wires filmer då i stort sett ingen vill sätta sig ner och titta på politisk propaganda. Problemet med Hollywood är ju att man inte kan välja bort "woket" och propagandan eftersom det finns i precis allting.

Dödgrävaren
Skrivet av magma:

Vad jag skulle vilja se är äldre, mer unika disneyfilmer, som denna:
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BYTFiZTkxOWYtMzI3OS00M...

Inte fler serier, finns ju alldeles för många redan på andra streamingtjänster.
Och ja, Willow (originalet från 88) är ju en riktig pärla. Såg om den i fredags förra veckan, är som sagan om ringen fast det varit på 80-talet

Det är väl det som är ett av de större problemen med media i väst idag, nästan inga större bolag satsar på "nytt", utan allt ska vara miljardfranchises med multifilm potential och redan etablerade fanbases. Kreativiteten är nästan helt död och business-sidan har tagit över totalt.

Medlem
Skrivet av Ariath:

Dom tappar miljoner prenumeranter världen över. Ingen stenkoll men det är säkert nån form av cost reduction.

Verkar så.
Vad gäller Disney så håller jag nog mig enbart till de klassiska filmerna. Men det gäller inte bara Disney, Hollywood i stort producerar ju mest bara skräp numera.

Medlem

En av de mest vidriga delarna av hela rörelsen är hur den inte bara letat sig in som en cancer inom kultur och nöje men också inom vetenskap och etablerad fakta. Vi har på allvar folk som inte kan definiera vad en kvinna är längre, på den nivån är det och det är människor inom allt från medicin till universitet med enorm makt och styrmedel, inte minst över barn. Det har gått långt inte minst i USA men vi har samma fenomen här. Som tur var möter det väl nu mer motstånd än någonsin när även vanliga axelryckare börjar höja på ögonbrynen när "transkvinnor" slaktar "kvinnor" i allt från simning till ufc i vad som anses vara tävling på "samma villkor".

En total tystnadskultur och besatthet av kön och hudfärg är godhetskrigarna signum i vår tid, vår tids absolut största rasister som slutit cirkeln totalt utan att fatta det själva. Sånt som normalt kallats för diskriminering är nu representation, anställ xyzabc så vi får rätt mångfald över kompetens, ingen vit får spela svart osv osv, the show goes on.

Läste detta om Oscarspriset häromdagen, inget slutar att förvåna längre:
"Films will have to meet minimum requirements related to representation and inclusion to be eligible for the best picture award under new rules. "

Medlem
Skrivet av heady89:

En av de mest vidriga delarna av hela rörelsen är hur den inte bara letat sig in som en cancer inom kultur och nöje men också inom vetenskap och etablerad fakta. Vi har på allvar folk som inte kan definiera vad en kvinna är längre, på den nivån är det och det är människor inom allt från medicin till universitet med enorm makt och styrmedel, inte minst över barn. Det har gått långt inte minst i USA men vi har samma fenomen här. Som tur var möter det väl nu mer motstånd än någonsin när även vanliga axelryckare börjar höja på ögonbrynen när "transkvinnor" slaktar "kvinnor" i allt från simning till ufc i vad som anses vara tävling på "samma villkor".

En total tystnadskultur och besatthet av kön och hudfärg är godhetskrigarna signum i vår tid, vår tids absolut största rasister som slutit cirkeln totalt utan att fatta det själva. Sånt som normalt kallats för diskriminering är nu representation, anställ xyzabc så vi får rätt mångfald över kompetens, ingen vit får spela svart osv osv, the show goes on.

Läste detta om Oscarspriset häromdagen, inget slutar att förvåna längre:
"Films will have to meet minimum requirements related to representation and inclusion to be eligible for the best picture award under new rules. "

Ev373c7wSRg

Nej.

Men att avsluta ett sådant här inlägg med en YouTube video säger en hel del om en människa för den delen också. Du kanske ska sluta hänga där, du verkar vara alldeles för mycket av en snöflinga och lättpåverkad för det. Det är inte sunt. Alltid kul när de som är representerade så gott som överallt, är ledsen över representation för andra. Blir ditt liv sämre av inkluderande regler i Oscarsgalan?

Dödgrävaren

Nu så är väl inklusivitets reglerna för bästa film inom Hollywood relativt milda, men det känns i min värld extremt bakvänt att man ska behöva hålla koll på sitt produktionsbolags etniska och könstillhörighets mångfald för att inte råka anställa någon av fel etnicitet eller kön och riskera att exludera sin egen produktion från en bästa film nominering. Vilka som gjort produktionsjobbet är för mig även helt irrelevant, utan bästa film borde enbart bedömas utifrån slutprodukten, inte vilka könsdelar och hudfärger som en viss procentandel inom produktionen råkade besitta.

Kvotering är fel.

Avstängd
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Nej.

Men att avsluta ett sådant här inlägg med en YouTube video säger en hel del om en människa för den delen också. Du kanske ska sluta hänga där, du verkar vara alldeles för mycket av en snöflinga och lättpåverkad för det. Det är inte sunt. Alltid kul när de som är representerade så gott som överallt, är ledsen över representation för andra. Blir ditt liv sämre av inkluderande regler i Oscarsgalan?

Ja, mitt liv blir garanterat sämre då kvoteringsregler leder till sämre produkter. Jag vill gärna se bra film och inte dålig film.

Avstängd
Skrivet av JackG100:

Inte helt sant, nästan all media från väst är "vänsterpolitiskt" vinklad, men det är långt ifrån all som ses som "woke". Det är först när man går in i identitetspolitik som det ofta går riktigt snett. För allt som oftast så förstör man immersionen totalt när man ska tvångstrycka in en svart kvinna som Jarl i en serie om vikingar t.ex.

Högerpolitiskt vinklade filmer å serier säljer inte direkt som smör, de få som finns. Daily Wire gjorde ju nån film med Gina Carano t.ex. och någon annan som var typ Die Hard under en skolskjutning som jag tror nästan inga människor sett.

LOTR, Rome, Master and Commander, Gran Torino, Death Wish, Excalibur.
Några filmer och serier jag kom på som känns mer konservativa(höger) än progressiva(vänster). Men ja, det andra är helt klart vanligare.

Medlem

Om man läser några artiklar ser man att Disney+ har tappat väldigt många abonnemang i Indien sedan slutet av förra året då man tydligen blev av med cricket-rättigheterna.

I resten av världen verkar det gå lika bra eller till och med bättre än förut.

Det kanske kan vara värt att tänka på för de som har en förmåga att alltid skylla på att det är "woke" som är orsaken till dåliga resultat.

Dödgrävaren
Skrivet av Qwop:

LOTR, Rome, Master and Commander, Gran Torino, Death wish, Excalibur.
Några filmer och serier jag kom på som känns mer konservativa(höger) än progressiva(vänster). Men ja, det andra är helt klart vanligare.

Tror inte jag håller med dig om att de är konservativa filmer direkt, men grundmaterialet för LOTR och Excalibur har ju några år på nacken så det kan ju uppfattas som konservativ idag kanske. Master & Commander hanterar ju också en ganska specifikt tid och situation, så vet inte om det är något politiskt budskap i den som skulle vara specifikt konservativt.

Vad skulle du säga det är som gör LOTR och Excalibur mer konservativa filmer?

Jag har ju några år på nacken vid det här laget så det är ju fullt möjligt att ens känselspröt inte är helt suveränt inställda.

Avstängd
Skrivet av Qwop:

LOTR, Rome, Master and Commander, Gran Torino, Death Wish, Excalibur.
Några filmer och serier jag kom på som känns mer konservativa(höger) än progressiva(vänster). Men ja, det andra är helt klart vanligare.

Mer konservativ film då för satan! Alla de exemplen du rabblar upp är ju svinbra!

Skrivet av Margy:

Om man läser några artiklar ser man att Disney+ har tappat väldigt många abonnemang i Indien sedan slutet av förra året då man tydligen blev av med cricket-rättigheterna.

I resten av världen verkar det gå lika bra eller till och med bättre än förut.

Det kanske kan vara värt att tänka på för de som har en förmåga att alltid skylla på att det är "woke" som är orsaken till dåliga resultat.

Oavsett om det är en av anledningen till tappet av prenumeranter så sparkar man inte VD:n på ett företag som går bra.

Medlem

Men finns det inte massor av produktioner som är, eller har blivit "woke" (vad det nu skulle betyda) som drar in massor av pengar och/eller får bra kritik? Bridgerton, Black Panther, Hogwarts Legacy, James Bond, Sex Education. Är förresten Last of us 2 och Stranger Things woke?

Det handlar om kvalitet mest framförallt kanske, ändå? Det som är bra och folk gillar säljer och får bra recensioner.

Avstängd
Skrivet av JackG100:

Tror inte jag håller med dig om att de är konservativa filmer direkt, men grundmaterialet för LOTR och Excalibur har ju några år på nacken så det kan ju uppfattas som konservativ idag kanske. Master & Commander hanterar ju också en ganska specifikt tid och situation, så vet inte om det är något politiskt budskap i den som skulle vara specifikt konservativt.

Vad skulle du säga det är som gör LOTR och Excalibur mer konservativa filmer?

Jag har ju några år på nacken vid det här laget så det är ju fullt möjligt att ens känselspröt inte är helt suveränt inställda.

Det är ju inte direkt politiska filmer men jag har svårt att komma på direkt politiskt vänsterlutande Hollywoodfilmer också. Förutom då i moderna filmer/serier när det är väldigt tydligt att man satsar på mångfald och sånt eller när man gör kommentarer om nutida politiska händelser.

Är mer min egen känsla jag går på.

Enligt mitt synsätt är skillnaden mellan höger och vänster att högern tycker det finns en naturlig ordning och naturliga hierarkier bland människor medan vänstern kämpar för jämställdhet/jämlikhet och att utjämna dessa skillnader.

LOTR är ganska traditionalistisk där alla har sin rättmätiga plats, Aragorn har sin födelserätt till tronen o.s.v. Samt att alla måste uppfylla sin potential oavsett vad deras roll i samhället är för att världen inte ska gå under.
Man pratar mycket om traditioner och sådant. Samt så ställs det traditionella samhället emot industrialiseringen och modernismen som kommer och förstör deras sätt att leva.
Eowyn drömmer om att göra skillnad som männen gör på slagfältet och gör det men sedan inser hon att hennes plats kanske är att göra skillnad på ett annat sätt.

Excalibur är lite likadan där Arthur måste uppfylla sin potential och plikt som kung för att "kungen och landet är detsamma" och slåss mot degeneration och hedonism med styrka och dygd.

Master & Commander är väl mer att det är en historiskt korrekt film och att den saknar moderna pekpinnar. Men där målas det också upp hur viktiga hierarkier är, på ett skepp i det här fallet.
Mycket om ledarskap och sånt, att undersåtarna inte vill ha en ledare som är kompis med dem utan en som de tror kan leda dem rätt även om det innebär att de blir piskade om de gör fel o.s.v.

Lite samma med Rome, att det inte finns några pekpinnar utan man visar att våld och slaveri var en normal del av det mänskliga samhället o.s.v.

Medlem
Skrivet av Apersson:

Ja, mitt liv blir garanterat sämre då kvoteringsregler leder till sämre produkter. Jag vill gärna se bra film och inte dålig film.

Det måste absolut inte leda till sämre produkter bara för att representation finns. Kanske din trångsynthet bara. Finns gott om media där representation finns på ett korrekt sätt som är ytterst bra. Oftast sker det helt naturligt.

Tills högermänniskor inspirerade av amerikanskt trams kommer och gråter.

Medlem
Skrivet av Gunsm0ke:

Go woke, go broke.
Visar sig allt oftare nu. Bra!

Japp, det är liksom att dansa runt och skylla på allt annat. När sanningen hela tiden står skrivet på väggen. Bra att kunder reagerar!

Avstängd
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Det måste absolut inte leda till sämre produkter bara för att representation finns. Kanske din trångsynthet bara. Finns gott om media där representation finns på ett korrekt sätt som är ytterst bra. Oftast sker det helt naturligt.

Tills högermänniskor inspirerade av amerikanskt trams kommer och gråter.

Kvotering leder alltid till mindre kompetent folk på arbetsplatsen. Disney är ju ett jättebra exempel på det.

Sen de här "högermänniskorna" finns de i ditt rum just nu?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Margy:

Om man läser några artiklar ser man att Disney+ har tappat väldigt många abonnemang i Indien sedan slutet av förra året då man tydligen blev av med cricket-rättigheterna.

I resten av världen verkar det gå lika bra eller till och med bättre än förut.

Det kanske kan vara värt att tänka på för de som har en förmåga att alltid skylla på att det är "woke" som är orsaken till dåliga resultat.

Detta är något jag sett också, vilket skulle ju tyda på att det inte bara är att Disney blivit "woke" som är problemet. Men vi kan väl låta de härja här inne så blir det lugnt i resten av forumet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vad man gör för det mesta är att köra kända serier, filmer och figurer som slagträ i sin ideologiska kamp på fansens och karaktärernas bekostnad, och det är ju Disney absoluta experter på.

Medlem

Finns så många drama serier som försöker göra samma sak som friends eller seinfeld med ibland sin egen spinn.
Det är enklare att spotta ur sig drama serier då manusen är enkla och inge special fx finns.
Så då finna det mycket billigt skit där ute på de olika ställena.
Ge mig nåt som kostade lite kärlek o pengar att producera som typ the expanse..

Medlem
Skrivet av Apersson:

Kvotering leder alltid till mindre kompetent folk på arbetsplatsen. Disney är ju ett jättebra exempel på det.

Sen de här "högermänniskorna" finns de i ditt rum just nu?

Jaså gör det? Har du några exempel på det? Förutom när man kvoterat in.. dig? Är källan "Dude, trust me"?

Det är nämligen ett rätt så välforskat ämne. Men YouTube är en bättre källa, har jag sett. Bara för att sanningen inte passar din agenda, så är den inte mindre sann.

Avstängd
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Jaså gör det? Har du några exempel på det? Förutom när man kvoterat in.. dig? Är källan "Dude, trust me"?

Det är nämligen ett rätt så välforskat ämne. Men YouTube är en bättre källa, har jag sett. Bara för att sanningen inte passar din agenda, så är den inte mindre sann.

Mycket personangrepp från din sida, och det är inte till din fördel. Just so you know.

Om det du har mellan benen eller vilken hudfärg du har är viktigare än din kompetens så kommer det leda till att du får sämre kompetent folk på arbetsplatsen samtidigt som den inkvoterade personen upplever en viss förnedring och får en låg status bland sina kollegor.

Ingen mår bra av att bli bedömd, marginaliserad eller privilegierad utifrån sin hudfärg, kön eller sexuell läggning. Det är rasism och sexism i sin renaste form.

När du dessutom använder "kvotering" i ett försök att förnedra mig så bevisar du min poäng.

Dödgrävaren

Huruvida kvotering leder till mindre kompetent personal eller inte beror helt å hållet på urvalet bland de sökande, har man 90% manliga sökande och 10% kvinnliga sökande till en tjänst och väljer en kvinna så är det extremt sannolikt att denna inte har samma kompetens som de bästa i den manliga gruppen, just för att urvalet är betydligt lägre till att börja med.

Sen så har ju Norge sedan länge haft könskvotering i styrelser, men det har inte gett några märkbara effekter på arbetsmarknaden som helhet. Alltså helt poänglös politik som inte kommer leda någonstans. Särskilt onödigt med kvotering nu när kvinnor med universitetsutbildning är en större grupp än män och man kommer se en naturlig balansering på arbetsmarknaden, baserat på människors individuella val istället för statligt påtvingande.

Medlem
Skrivet av Apersson:

Mycket personangrepp från din sida, och det är inte till din fördel. Just so you know.

Om det du har mellan benen eller vilken hudfärg du har är viktigare än din kompetens så kommer det leda till att du får sämre kompetent folk på arbetsplatsen samtidigt som den inkvoterade personen upplever en viss förnedring och får en låg status bland sina kollegor.

Ingen mår bra av att bli bedömd, marginaliserad eller privilegierad utifrån sin hudfärg, kön eller sexuell läggning. Det är rasism och sexism i sin renaste form.

När du dessutom använder "kvotering" i ett försök att förnedra mig så bevisar du min poäng.

Det är väl just där du haltar, och det visar din inskränkthet. Du utgår från att vad man har mellan benen eller hudfärg påverkar kompetens. Att det på automatik inte kan gå hand i hand vid en mer korrekt representation. Det är just sådant snack som ger låg status, i alla fall på en vettig arbetsplats.

Det är just det som är problemet, att vita män blir priviligierade och bedömda utefter kön, hudfärg och sexuell läggning. Men den vinkeln brukar inte vara lika kul att diskutera - eller hur? Bara när det ska upphöra. Då blir man helt plötsligt rädd för att inte vara den priviligierade normen längre - och då försöker man gömma sin inskränkthet bakom ett halvdant draperi av en falsk bild av allas lika värde, som du precis gjorde. Bara det att vem som helst kan se genom.

Avstängd
Skrivet av Hejsanhoppsan:

Det är väl just där du haltar, och det visar din inskränkthet. Du utgår från att vad man har mellan benen eller hudfärg påverkar kompetens. Att det på automatik inte kan gå hand i hand vid en mer korrekt representation. Det är just sådant snack som ger låg status, i alla fall på en vettig arbetsplats.

Det är just det som är problemet, att vita män blir priviligierade och bedömda utefter kön, hudfärg och sexuell läggning. Men den vinkeln brukar inte vara lika kul att diskutera - eller hur? Bara när det ska upphöra. Då blir man helt plötsligt rädd för att inte vara den priviligierade normen längre - och då försöker man gömma sin inskränkthet bakom ett halvdant draperi av en falsk bild av allas lika värde, som du precis gjorde. Bara det att vem som helst kan se genom.

Vi kommer inte komma nånstans i den här diskussionen. Du får fortsätta att tro på det du tror så håller jag mig till faktan istället.

Moderator | Testpilot

Känner att vi inte kommer någonstans här och vi hamnat väldigt, väldigt off-topic så jag låser tråden nu


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar