Den stora tråden om Starfield

Medlem
Skrivet av Sp4ceRock3R:

Var kommer folk köpa det? Många som förbeställt? Tråkigt att kronan är så låg just nu. Jag hade inte tänkt att köpa förrän om någon månad men börjar falla för hypen. Senaste jag köpte något på release var fo4.

Det blir Gamepass för mig, men kommer köpa tillägget så att jag får expansioner med mer.

Medlem
Skrivet av Sp4ceRock3R:

Var kommer folk köpa det? Många som förbeställt? Tråkigt att kronan är så låg just nu. Jag hade inte tänkt att köpa förrän om någon månad men börjar falla för hypen. Senaste jag köpte något på release var fo4.

För min del blir det gamepass och sedan xcloud på min PC som är för trött.

Medlem
Skrivet av Sp4ceRock3R:

Var kommer folk köpa det? Många som förbeställt? Tråkigt att kronan är så låg just nu. Jag hade inte tänkt att köpa förrän om någon månad men börjar falla för hypen. Senaste jag köpte något på release var fo4.

Standardutgåvan på Steam för min del.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

eld
Medlem

Lite shakycam av första timmen av spelet, videon lär plockas ner snart.

Medlem
Skrivet av eld:

Lite shakycam av första timmen av spelet, videon lär plockas ner snart.

Jag vill inte kolla för att spoila. Det är ju bara två veckor kvar och då behöver jag inte kolla. Men kommer kolla bara lite. Eller nej. Fast kanske bara en stund...? Nej! jooo...?


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv
Skrivet av Kleptomaniac:

Jag vill inte kolla för att spoila. Det är ju bara två veckor kvar och då behöver jag inte kolla. Men kommer kolla bara lite. Eller nej. Fast kanske bara en stund...? Nej! jooo...?

Gör det inte!

Skribent

Mobilfilmad TV i porträttformat – inte värt det. (Filmen är iofs ändå borta nu.)


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Inaktiv

Såg ju riktigt vettigt ut i klippet som läcktes.
Gjorde ett bättre intryck än alla trailers, som man vet är redigerade.
Fick mig att gå från ett "mjaa kanske.." till "det blir fan ett köp"!

Medlem

Jag är så taggad!

Älskar Mass Effect, alltid varit sugen på Eve Online, No Man's Sky osv.

Slutligen var jag sugen på Star Citizen men det verkar ju inte va spelbart.

Så precis som Red Dead Redemption gav mig min kick för Vilda Västern så tror jag detta kommer ge samma känsla om rymden!

Det är dag ett för mig!

Medlem

Gud peppen är så stor just nu. Bra att boulders gate 3 inte finns till Xbox annars hade beslutsångesten varit total.

Medlem

Är sjukt taggad, får se om jag kan stå emot hajpen och vänta till 6 september, men det kommer sannerligen bli svårt. Ska bli spännande att få höra vad recensenterna tycker den 31:a augusti.

Medlem

Känns redan lite jobbigt kring build. Har nästan alltid kört stealth pilbåge/hunting rifle i fallout/elder scrolls. Men på sistone har jag börjar köra shotgun/movement (cyberpunk/fallout 76) i närstrid. Tänk va kul att jetpacka runt med shotgun..

Medlem
Skrivet av Pizzapie:

Känns redan lite jobbigt kring build. Har nästan alltid kört stealth pilbåge/hunting rifle i fallout/elder scrolls. Men på sistone har jag börjar köra shotgun/movement (cyberpunk/fallout 76) i närstrid. Tänk va kul att jetpacka runt med shotgun..

Kör en kombination då vettja Snippran på distans och sen hoppar du in med lite granater och jetpackar runt med din shotgun för att plocka de sista eller för strider inomhus osv. Ser inte att det måste vara antingen eller

eld
Medlem
Skrivet av eld:

Lite shakycam av första timmen av spelet, videon lär plockas ner snart.

Och där plockade de ner den!

Grattis/beklagar er som föll för frestelsen och fick en smakbit av spelet!

Medlem

Ångrar kanske lite nu att man inte köpte en Xbox Series X ändå istället för en PS5. Får väl se om man säljer PS5an nästan snart. Spiderman och sånt imponerar mig inte heller mycket. Det känns som om det här kan bli som en ny Halo för Xbox. Och hur stort som helst liksom. Hoppas verkligen på det här efter många år av besvikelser med Xboxs plattform!

Medlem
Skrivet av Skogkatt:

Ångrar kanske lite nu att man inte köpte en Xbox Series X ändå istället för en PS5. Det känns som om det här kan bli som en ny Halo för Xbox. Och hur stort som helst!

Varför inte bara köpa en xbox då?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Varför inte bara köpa en xbox då?

Det blir nog det snart så. Har en Xbox One X liggande hemma i en kartong från tidigare i hyllan. Med en hög med spel. Ska nog byta in den själva konsolen och PS5an mot en Series X istället :),

Medlem
Skrivet av Skogkatt:

Det blir nog det snart så. Har en Xbox One X liggande hemma i en kartong från tidigare i hyllan. Med en hög med spel. Ska nog byta in den själva konsolen och PS5an mot en Series X istället :),

Det går utmärkt att ha både ps5 och xsx, så kan man spela spelen från båda. Rekommenderas!

Medlem

Köpte premium-edition nu på xbox-appen. Gick att uppdatera från standard som ingår på gamepass. 349 kronor.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Köpte premium-edition nu på xbox-appen. Gick att uppdatera från standard som ingår på gamepass. 349 kronor.

https://i.ibb.co/q0v716t/368509942-673057481080398-6530147184...

Av nån anledning blev det 314 kronor för mig, köpte uppgraderingen redan i juni men drogs nu i veckan. Kanske var dollar eller nåt i min app. Gillar dock att de erbjuder premium-uppgraderingen även utan att man behöver köpa basspelet. Så kan man istället köpa det längre fram om man inte skulle vilja ha kvar gamepass, förhoppningsvis till ett lägre pris.

Medlem

4 dagar kvar! Ska bli kul och se hur högt detta toppar med mest samtida spelare på steam, spöar det cyberpunk? Gissar att det kommer peaka helgen 8-10/9

Also, känns väldigt tråkigt att behöva spela detta på urvattnad ips-skärm istället för oled, rymden och oled är som gjorda för varandra : ' )


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Also, känns väldigt tråkigt att behöva spela detta på urvattnat ips-skärm istället för oled, rymden och oled är som gjorda för varandra : ' )

Har tänkt likadant! Om det inte vore för att jag vill spela med mus och tangentbord så hade jag nog kopplat datorn till teven. Skulle verkligen vilja ha en mindre Oled på skrivbordet, typ 27-32".


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av dTexN:

4 dagar kvar! Ska bli kul och se hur högt detta toppar med mest samtida spelare på steam, spöar det cyberpunk? Gissar att det kommer peaka helgen 8-10/9

Also, känns väldigt tråkigt att behöva spela detta på urvattnat ips-skärm istället för oled, rymden och oled är som gjorda för varandra : ' )

Jag har precis bytt från en vanlig va-panel 1080 till en 34" curved ips 3440x1440, där kunde man snacka urvattnad jämnfört med den nya haha. Herrejävlar.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

eld
Medlem
Skrivet av dTexN:

Also, känns väldigt tråkigt att behöva spela detta på urvattnat ips-skärm istället för oled, rymden och oled är som gjorda för varandra : ' )

Gratis glow runt stjärnorna ju! utan performance kostnad!

Medlem

Jag har faktiskt inte varit så hajpad inför Starfield, men nu när releasen är nära så kunde jag inte hjälpa det, pre loadar nu 😃


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Har tänkt likadant! Om det inte vore för att jag vill spela med mus och tangentbord så hade jag nog kopplat datorn till teven. Skulle verkligen vilja ha en mindre Oled på skrivbordet, typ 27-32".

Förbaskat dyra fortfarande, kan inte riktigt motivera till att köpa en ännu. Kanske nästa år när de etablerats mer och priserna pressas

Skrivet av theBoosing:

Jag har precis bytt från en vanlig va-panel 1080 till en 34" curved ips 3440x1440, där kunde man snacka urvattnad jämnfört med den nya haha. Herrejävlar.

Haha kan tänka mig, säkert liknande kliv! Om inte annat den crispen 1440 ger

Skrivet av eld:

Gratis glow runt stjärnorna ju! utan performance kostnad!

Perfekt ju! Men tänk all glow där det ska vara kolsvart 😭


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Förbaskat dyra fortfarande, kan inte riktigt motivera till att köpa en ännu. Kanske nästa år när de etablerats mer och priserna pressas

Haha kan tänka mig, säkert liknande kliv! Om inte annat den crispen 1440 ger

Perfekt ju! Men tänk all glow där det ska vara kolsvart 😭

Det blir mellanblå rymd på IPS, inget kolsvart alls. Detta ska spelas på TV-burken. Helt självklart

Moderator

Ligger och funderar över vilken sorts karaktär som ska bli huvudroll i FZas streams och youtubeklipp nu när Starfield äntligen kommer...

Är det så att Efsta ska få sin återkomst? Kanske som rymdcowboy? Eller behöver vi någon helt annan?

Medlem
Skrivet av Wakkaah:

Ligger och funderar över vilken sorts karaktär som ska bli huvudroll i FZas streams och youtubeklipp nu när Starfield äntligen kommer...

Är det så att Efsta ska få sin återkomst? Kanske som rymdcowboy? Eller behöver vi någon helt annan?

Tänk dig Mal Reyonolds i Firefly så är du hemma. Skaffa en brun rock till honom också!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Skribent
Skrivet av Wakkaah:

Ligger och funderar över vilken sorts karaktär som ska bli huvudroll i FZas streams och youtubeklipp nu när Starfield äntligen kommer...

Är det så att Efsta ska få sin återkomst? Kanske som rymdcowboy? Eller behöver vi någon helt annan?

Tex Wakaah – the lone space ranger.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skriv svar