Systemkraven för Diablo 4:s öppna beta är riktigt låga

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag förstår. Så tekniskt sett så skulle din karaktär i Diablo IV lika gärna kunna springa runt i långkalsonger genom hela spelet så länge som varje nytt par med identiska långkalsonger har lite högre siffror på statsen? Vem bryr sig om vilket "kosmetiskt" utseende, right? Jag tror vi borde kunna komma överens om att "looks matter" på något plan ändå.
I Diablo IV kommer di spelupplevelse direkt påverkas över hur mycket pengar företaget vill tjäna på dig och vad de är villiga att göra (eller sänka sig till) för att försöka få dig att betala. För mig själv var Diablo 3: Immoral lite av en ögonöppnare för hur lågt de är villiga att sjunka.

Jag kommer inte heller betala något från dag ett, och mobilskräpet de släppte har gjort att jag inte längre är säker på att jag kommer köpa det alls. Betan och djupgående recensioner kommer att avgöra det, och Blizzards vilja att tillfredsställa deras konsumenter eller deras investerare. Det finns en väg att göra båda, men det ser redan ut som att de står vid korsningen och funderar med plånboken.

Du överdriver alldeles för mycket. Rustningarna i spelet ser redan balla ut enligt mig, det jag struntar i är om de släpper ett "dead space armor" eller några flaxande vingar och liknande skräp. Vi förstår att du är anti och upprörd över nåt teoretiskt worst case-scenario, men det de visat pekar inte dit utan mot en nivå som jag och väldigt många andra ser som positivt. Köp inte spelet om du inte gillar det helt enkelt, eller vänta och se om det blir som du verkar tro. Inte svårare än så. Personligen ser jag det de beskriver som just perfekt nivå både för oss fans och deras investerare.

Medlem
Skrivet av Govein:
Skrivet av aeqvist:
Skrivet av Kalliban:

Väl formulerat av alla tre. Jag vet att alla tycker olika, att alla inte är intresserad av det kosmetiska, att man antagligen får riktigt mycket spel för det jag ovan kallat för "Diablo IV bas (eller Light). Jag försöker inte heller få någon att inte köpa spelet. Mitt främsta syfte med mina cyniska inlägg är att öka medvetenheten kring Blizzards rätt brutala företagsstrategi, och att man inte måste acceptera allt de försöker pracka på oss spelare nu för tiden.
Jag vill också gilla eller rent av älska Diablo IV...jag ha längtat efter spelet ända sedan jag kört klart D3, men Diablo Immortal, (delvis tillsammans med alla skandaler som uppdagats kring Blizzard), har gett mig kalla fötter. Till skillnad från tidigare så har jag börjat titta på deras "strategier" med mer kritiska ögon. Jag avskyr att känna mig utnyttjad, och det är beklämmande att jag ska behöva känna den känslan inför ett efterlängtat spelköp.

Det är dessutom rätt irriterande att, som jag sagt innan, känna att du från dag ett för köpa ett spel för en rätt duktig peng utan att få allt innehåll i spelet redan från början. Jag vet inte vilka spel ni spelat tidigare som har Battle Pass, men det märks väldigt tydligt hur aggressivt det kan användas för att man hela tiden ska lockas in i det för att se allt man "kan" få, för ytterligare pengar. När jag köper ett fullprisspel så är det jäkligt smaklöst att få det serverat från dag ett, och en fruktansvärt tråkig utveckling inom spelindustrin.

Det är därför som jag önskar att fler kunde dela min bitterhet inför den utvecklingen, för ifall ni som försvarar detta tror att det kommer stanna här har en svidande läxa som väntar. Att det ens har gått så här långt är jäkligt svårt att svälja för en som varit med ett tag.

Medlem
Skrivet av Ender:

Väl formulerat av alla tre. Jag vet att alla tycker olika, att alla inte är intresserad av det kosmetiska, att man antagligen får riktigt mycket spel för det jag ovan kallat för "Diablo IV bas (eller Light). Jag försöker inte heller få någon att inte köpa spelet. Mitt främsta syfte med mina cyniska inlägg är att öka medvetenheten kring Blizzards rätt brutala företagsstrategi, och att man inte måste acceptera allt de försöker pracka på oss spelare nu för tiden.
Jag vill också gilla eller rent av älska Diablo IV...jag ha längtat efter spelet ända sedan jag kört klart D3, men Diablo Immortal, (delvis tillsammans med alla skandaler som uppdagats kring Blizzard), har gett mig kalla fötter. Till skillnad från tidigare så har jag börjat titta på deras "strategier" med mer kritiska ögon. Jag avskyr att känna mig utnyttjad, och det är beklämmande att jag ska behöva känna den känslan inför ett efterlängtat spelköp.

Det är dessutom rätt irriterande att, som jag sagt innan, känna att du från dag ett för köpa ett spel för en rätt duktig peng utan att få allt innehåll i spelet redan från början. Jag vet inte vilka spel ni spelat tidigare som har Battle Pass, men det märks väldigt tydligt hur aggressivt det kan användas för att man hela tiden ska lockas in i det för att se allt man "kan" få, för ytterligare pengar. När jag köper ett fullprisspel så är det jäkligt smaklöst att få det serverat från dag ett, och en fruktansvärt tråkig utveckling inom spelindustrin.

Det är därför som jag önskar att fler kunde dela min bitterhet inför den utvecklingen, för ifall ni som försvarar detta tror att det kommer stanna här har en svidande läxa som väntar. Att det ens har gått så här långt är jäkligt svårt att svälja för en som varit med ett tag.

Samtidigt ska man komma ihåg att spel "innan den här utvecklingen" släpptes och sen glömdes bort. Dvs när man spelat igenom så hade man sett allt. Diablo 2 är ett av mina mest spelade spel genom tiderna, men jag hade ÄLSKAT lite ny content, nya quests och en mer levande värld som ändrades över tiden. Visdt fick det en del nya saker i vissa patchar (typ runewords som iofs jag tycker förstörde galva spelet), men det jag läst om Blizards vision om D4 verkar vara klart mer nytt kontinuerligt. Jag vill inte att vi ska tillbaka dit utan är glad över att vi kan få spel som känns fräscha längre. Jag är också rätt övertygad om att de här påhitten är ett sätt sätt hålla nere spelpriserna. Det hade säkert gått att göra Diablo 4 utan store eller battle pass, men då tror iaf jag att det hade kostat betydligt mer än 700, alternativt haft mkt mindre innehåll samt inte utvecklats över tid. Vi ska inte glömma att spelpriserna minskat rätt mycket genom åren om man ser till inflation osv (diablo 2 kostade väl 600 1997, vilket blir typ 900 idag), då är ju alternativen att spelen blir mycket dyrare eller att de får in pengar på fler alternativa sätt. För mig (som tillhör gruppen som inte köper dlc, förutom stora expansions, eller kostemiska prylar) är det här bra, jag får mer för mindre pengar. Men jag förstår ju också att andra kan ha en annan syn på det hela och det är okej. Det är ändå tur att man kan välja själv att köpa de spel som passar ens åsikter och smak.

Medlem
Får man wolfpup

Får man vargen även om man inte köper och kör öppna betan ?! Vill inte lägga nästan 800kr utan att veta spelet är bra.

Tänker man använder sitt konto så skulle man gilla och köpa det så borde de följa med eller ?

Medlem
Skrivet av ientity:

Får man vargen även om man inte köper och kör öppna betan ?! Vill inte lägga nästan 800kr utan att veta spelet är bra.

Tänker man använder sitt konto så skulle man gilla och köpa det så borde de följa med eller ?

Du får wolfpup genom att spela betan och når lvl 20 i betan. Det är det enda du behöver göra. Sen kan du köpa spelet när du vill och få tillgång till det när du spelar.

Skriv svar