Riot visar upp tre nya League of Legends-spel

Robot
Riot visar upp tre nya League of Legends-spel

Inklusive The Mageseeker, från skaparna av Moonlighter.

#A-league-of-legends-story, #Convergence, #Song-of-nunu, #The-mageseeker


Medlem

Som jag förstått det så har Riot en hel del (deras mesta?) heavy talent satt på att göra ett MMO i League-universat... Undrar när vi får höra något om det? Förutsatt att dom inte redan lagt ner det, internt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Hade hoppats på mer info angående deras fighting-spel i samma universum.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Inaktiv

Det ryckte inte till nå våldsamt i baguetten ska erkännas men då är jag inget fan av LoL heller så det kanske spelar in men oaktat detta såg spelen inte särskilt unika ut.

Medlem

Efter att ha sett Arcane på Netflix ser jag gärna mycket mer av League of Legends. Utan att ha spelat LoL öht. Kul att åtminstone två av dem kommer till konsol.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Som jag förstått det så har Riot en hel del (deras mesta?) heavy talent satt på att göra ett MMO i League-universat... Undrar när vi får höra något om det? Förutsatt att dom inte redan lagt ner det, internt.

Jag kan rekommendera att följa Necrit’s Youtube kanal ifall man är nyfiken på Riot’s kommande MMO.

Här går han igenom världen Runeterra
https://m.youtube.com/watch?v=9ypIpTu3ung

Races and Classes (according to lore).
https://m.youtube.com/watch?v=fSAP4ApSPFI

Bosses and Raids (according to lore).
https://m.youtube.com/watch?v=ONTAWmY_zWA

På den här länken söker Riot efter personer som kan hjälpa de med: (Gameplay Engineering, Game Design, UX Design mm).
https://www.riotgames.com/en/mmo-recruiting


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Vi blev frågade att göra en pitch åt Riot för ~3-4 år sedan eller något, men sedan kom de väl på att det ville ha större spel. Det var i början, när de skulle utvärdera hur deras lore kunde användas.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Upplever riot som nya blizzard.
Det bygger upp en massiv värld och lore runt LoL-universumet med hjälp av nya champs och teman till basspelet, Marvel-Comics, sidospel och serier som Arcane.

Tänker att allt detta bakas ihop till deras framtida MMO, hoppas det lyckas!


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Upplever riot som nya blizzard.
Det bygger upp en massiv värld och lore runt LoL-universumet med hjälp av nya champs och teman till basspelet, Marvel-Comics, sidospel och serier som Arcane.

Tänker att allt detta bakas ihop till deras framtida MMO, hoppas det lyckas!

Det är flera större spelföretag som jobbar så nu, det har hänt de senare åren, det är som att någon tryckte på en knapp så ökade spelbranchen med 50% över en natt, det fullkomligt trycks ut saker från vissa IPn som det inte gjordes innan. Allt handlar om att ta en så stor del som möjligt och att täcka så mycket som möjligt med sina egna saker.

Det handlar inte bara om att de kanske vill göra ett mmo i framtiden, för ett sådant kommer då ändå bara bli en mindre del av det hela. Det handlar till stor del om att t ex spel som league inte kan växa så snabbt som de behöver, då tvingas man komma på andra sätt att få ut sina IPn, produkter, annars riskerar de att komma efter, även om league är stort, det är väl störst typ.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tror jag läste någonstans att League of Legends har 150+ miljoner aktiva konton, med ca 10-12 miljoner dagliga användare. Men vet ej om det inkluderar samtliga regioner eller andra spel som Valorant mm


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vi blev frågade att göra en pitch åt Riot för ~3-4 år sedan eller något, men sedan kom de väl på att det ville ha större spel. Det var i början, när de skulle utvärdera hur deras lore kunde användas.

Wow, vad coolt.

Var det Riot själva som bad om en pitch och vad var det för genre? Om det nu inte är hemligt...


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar