Gissa filmen via bilden

Medlem

Får ta att se den någon gång

Åter till verket

7 - båtsman
3 - SuperTank, Greger, Exeron
2 - CastorFiber, Narcisuss, Fairfax
1 - bapelsin, Drunken_monkey_boxer, Askamaia , nagash, nj,


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Men kom igen nu, gott folk!

Ledtråd: Filmens namn består av två ord...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Fan vad svårt det är när man inte har någonting att gissa på... ingen skådis, ingen tidepok, inget tema, ingen genre osv - Har man inte sett filmen är man kokt.

Turd-eating clowns?

Ledtråda oss!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

clockwork orange?

Medlem

Fel castor

clockwork orange!?

Filmen är en riktig 80-talare alltså kult. Jag är rätt säker på att de flesta har sett den...

Ledtråd: Stonehenge!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

This is Spinal Tap?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

men ursäkta mej då

Medlem
Skrivet av Greger:

This is Spinal Tap?

imdb->keywords->stonehenge = en träff... "This is spinaltap"


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Greger:

This is Spinal Tap?

imdb->keywords->stonehenge = en träff... "This is spinaltap"

Haha, nästan Nej jag minns bara att i en scen så tänker dom vara jättehäftiga och bygga sig stone-henge så att dom är lika stora som sig själva och låta några dvärgar dansa omkring där, för att skapa en illusion om att det ska vara stort.

Men uh, det blir lite fail (jag misstänker att du har sett den så du vet resten ;P)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Greger:

This is Spinal Tap?

imdb->keywords->stonehenge = en träff... "This is spinaltap"

Haha, nästan Nej jag minns bara att i en scen så tänker dom vara jättehäftiga och bygga sig stone-henge så att dom är lika stora som sig själva och låta några dvärgar dansa omkring där, för att skapa en illusion om att det ska vara stort.

Men uh, det blir lite fail (jag misstänker att du har sett den så du vet resten ;P)

Faktiskt inte. Jag är lite skum på det sättet, jag är en filmälskare som haft film som intresse sedan morsan köpte en VHS 1982, då mitt filmsamlande började.
Jag ser så mycket film att mitt största problem är att jag har sett allt jag tror är sevärt, exklusive svenska filmer som jag har väldigt svårt för - Förmodligen pga att jag inte tror på skådespelare och situationer på svenska, alla låter tillgjorda och alla kända svenskar vet man precis vad man kan förvänta sig av. Brasklapp för max von sydow, stellan skarsgård, peter stormare och sven wolter som kan dyka upp i utländska filmer och verkligen sälja sina roller till mig.
Men jag glider från ämnet - jag är skum på så sätt att jag kategoriskt valt bort att se många "klassiska" filmer för det känns som jag redan sett dem eller kanske av rädsla för att jag inte skall gilla dessa "mästerverk" eller vad det nu kan vara... Jag försöker ta igen detta dock.
Det var inte många år sedan jag såg gudfadern för första gången exempelvis - Jag har köpt 2001 på bluray men inte sett den ännu. Jag har ett gäng "bra" filmer jag inte har sett... däribland "this is spinaltap".

För att göra en lång historia kort då alltså...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

För att göra historien ännu kortare, Spinal Tap it is!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

7 - båtsman
4 - Greger
3 - SuperTank, Exeron
2 - CastorFiber, Narcisuss, Fairfax
1 - bapelsin, Drunken_monkey_boxer, Askamaia , nagash, nj,


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Är det denna ?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

[Rec] är det ja, den spanska versionen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ser läskig ut :S


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Rec är det, riktigt bra film


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Rec är det, riktigt bra film

Rec.jpg


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Så var det min tur igen...

7 - båtsman
4 - Greger,Exeron(i'm coming for you båtsman)
3 - SuperTank
2 - CastorFiber, Narcisuss, Fairfax
1 - bapelsin, Drunken_monkey_boxer, Askamaia , nagash, nj,


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

En riktigt tråkig film för övrigt...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Den siste mohikanen?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

The New World?
Har jag for mig den heter

Medlem

Bra försök Castor.

Men hatten går till UOme...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

Bra försök Castor.

Men hatten går till UOme...

Jo, jag var lite för snabb där...

*muttrar* Jag som behövde en hatt...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Denna kan nog bli lite lurig

Ledtråd:
Denna och den första bilden är från öppningsscenen av filmen.
Slutet på filmen får ens haka att droppa i golvet.
Å här har ni en känd skådis med, nu blir de lätt!

7 - båtsman
4 - Greger,Exeron(i'm coming for you båtsman)
3 - SuperTank
2 - CastorFiber, Narcisuss, Fairfax
1 - bapelsin, Drunken_monkey_boxer, Askamaia , nagash, nj, UOme

Medlem

Hmmm... be till gudarna att det inte blir min tur för då skall jag hämnas. Inga skådisar eller något att gå på - man måste precis sett filmen för att klara av den.

Det retliga är att jag tror jag vet vem skådisen på bilden är men jag minns inte vad han heter och inga filmer han varit med i... skall bli kul att se om jag har rätt.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Rocket Science


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Kan det vara Love Actually?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Tror det är Arlington Road.. Men inte säker.. Kommer inte ihåg nån sådan scen i den..

Medlem
Skrivet av NookiE-afk:

Tror det är Arlington Road.. Men inte säker.. Kommer inte ihåg nån sådan scen i den..

Japp det är det!
http://www.moviescreenshots.blogspot.com/2007/10/arlington-ro...


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

väntar lite till UOme hojtar till.. Bekräftat dock.

Skriv svar