Stalker 2 - se nya gameplay-trailern

Medlem

Har Gamepass men kommer att köpa spelet i alla fall detta bara måste jag ha i min spelsamling:)

Moderator | Testpilot

Bedrövligt att folk inte kan bete sig. Rasism, oavsett form, är inte okej. Punkt. Hammaren svingad, och varningar skickade


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Gillade aldrig STALKER men det här ser bra ut. Får se sen hur det är med gameplay.

Medlem

De lyckas tagga mig mer och mer för varje trailer. Hoppas innerligt inte det skjuts upp till 2024, men skulle inte förvåna mig. Är okej med det p.g.a. kriget. Samtidigt vill man hinna spela innan ryssarna släpper en nuke.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Ser så fruktansvärt bra ut. Atmosfären verkar vara precis som i de första STALKER-spelen tung och dyster, men på ett skönt sätt.


signatur

Memento Mori

Medlem

Är detta linjärt eller open world? Vad skiljer det från ex Metro spelen?

Medlem
Skrivet av Stripe:

Är detta linjärt eller open world? Vad skiljer det från ex Metro spelen?

Det ska vara Open World om det följer de tidigare spelen i serien, så jag tvivlar på att de tänker annorlunda denna gången. Jag vet inte om det finns något officiellt som specifikt uttalar att det ÄR Open World, men det är väl något man förutsätter att det är eftersom S.T.A.L.K.E.R alltid har varit det.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Hoppas de lyckas hålla kvar själen i spelet, att det är Stalker och inget annat. Då har det en chans att vara bland det bästa spelet på över ett årtionde.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Är detta linjärt eller open world? Vad skiljer det från ex Metro spelen?

Metro har (innan Exodus) fokuserat på "inomhus" miljöer under marken med långa tunnlar och stationer och allt annat man kan nå med räls, medans Stalker fokuserar på allt ovan runt omkring Chernobyl zonen. Stalker har dock helt fantastiska kartor under marken också i form av laboratorium, bunkrar etc.

Om detta är något som dem tidigare spelen så är det hub-baserat med större kartor uppdelade av en laddningsskärm (mycket möjligt att det är en stor karta nu dock eftersom Unreal 4 och 5 klarar av stora kartor utan att behöva laddningskärmar efter start av spelet.)

Medlem
Skrivet av Stripe:

Är detta linjärt eller open world? Vad skiljer det från ex Metro spelen?

Det får man verkligen hoppas.

Skippade Metro pga det är linjärt.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Det får man verkligen hoppas.

Skippade Metro pga det är linjärt.

Testa Exodus

phi
Medlem

Cheeki breeki!

Medlem

Blev lite förvånad över trailern, den kändes väldigt "meh". Stalker har ju alltid varit mycket atmosfär och inlevelse men filmsnutten kändes själlös. Har jag blivit för gammal?

Medlem

Vila i frid Volodymyr Yezhov

Moderator | Testpilot
Skrivet av denza:

Vila i frid Volodymyr Yezhov

Det hoppas jag han kan.

Kan kännas som en dryg "But actually", men han jobbade inte med Stalker 2.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mattias.K:

Blev lite förvånad över trailern, den kändes väldigt "meh". Stalker har ju alltid varit mycket atmosfär och inlevelse men filmsnutten kändes själlös. Har jag blivit för gammal?

Kolla dom tidigare trailrarna.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

12
Skriv svar