Dying Light 2 får skapliga betyg

Robot
Dying Light 2 får skapliga betyg
Medlem

Älska första, skiter i storyn då det är kul slakta med vännerna, taggad för i morgon.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tror att Techland hypade storyn och alla dess val lite för mycket, men gameplay ser verkligen ut som en mycket bättre version av originalet, och staden ser otroligt rolig ut. Jag verkligen älskade föregångaren, så jag tror jag kommer störtälska detta med!

Är taggad på er recension!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

FM-guru
F.d. Sisyr

Techland sparkade väl den enda manusförfattaren med meriter (Chris Avellone), så det kommer väl kanske inte som en chock att just manuset inte är spelets vassaste del.

Medlem

Manuset var ju inte den bästa delen av det första spelet heller (och inte så viktig del av spelet). Och buggar kan fixas. Så jag är fortfarande lika taggad

Medlem

också taggad! älskade världen i ettan


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Pass
Dom lade till Denuvo två dagar innan releasen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Enformiga strider är min rädsla. Avvaktar med ett eventuellt köp.

Medlem

Tråkigt att storyn verkar få så mycket kritik för där fanns gott om utrymme för förbättring från Techland. Att de kan producera underhållande gameplay och bygga roliga världar finns det väl inga tvivel kring men man hoppades att DL2 skulle ta serien till en ny nivå. Efter så många års utveckling får man nog trots allt se det som lite av en besvikelse, speciellt med all marknadsföring där fokus ändå legat på story, valmöjligheter och där det t.o.m. gjorts en poäng av hur mycket dialog som spelet skulle innehålla. Känns som att kritiken i princip är identisk med den som fanns mot det första spelet, vilket känns sådär...

Storyn är väl inget som hindrar alla inbitna fans som sett fram emot det från ett köp, förmodligen inte mig heller i slutändan, men visst hoppades man på mer. Avvaktar med köp tills jag fått tag i en PS5 och de värsta tekniska bekymren åtgärdats. Att allt ska lösas med Day 1-patchen imorgon tror jag inte på för en sekund.

Ambassadör
Xbox

Tycker nog att det verkar riktigt intressant. Kan bli årets första köp för min del. Ordentlig melee i first person är man ju inte bortskämd med, och det verkar de ha fått till här. Utforska staden känns lockande också...


signatur

Jump in.

Medlem

Inväntar recension innan köp. När kommer FZ recensionen?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Pass
Dom lade till Denuvo två dagar innan releasen

Seriöst? Verkar ju lagom pantat med hur invasivt Denuvo är.
Då blir det at avvakta tills de tar bort Denuvo igen.

Fragtjuv
Skrivet av Lirilesh:

Inväntar recension innan köp. När kommer FZ recensionen?

Den kommer i morgon.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Inte bra med denuvo, varför sätter man in sådana skit "kopieringsslydd" slm bestraffar dom lagliga köparna.
Hur länge brukar det ta tills det knäcks elöer tas bort?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

läste om nån day 1 patch som fixat flera hundra buggar.. lol stabilt spel..

Medlem
Skrivet av Molotov:

Inte bra med denuvo, varför sätter man in sådana skit "kopieringsslydd" slm bestraffar dom lagliga köparna.
Hur länge brukar det ta tills det knäcks elöer tas bort?

Ingen grupp crackar Denuvo längre, det är bara en person som försöker dra hela lasset och det tar tid. Känns tyvärr som att Denuvo vunnit så vi får fortsätta dras med skiten.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

läste om nån day 1 patch som fixat flera hundra buggar.. lol stabilt spel..

Kan inte du nämna ett modern spel utan en day 1 patch :)? Lol stabil kommentar

Medlem

Vilken tid är release? Lästen något om kl 00 inatt. Stämmer det?

ELF
Medlem
Skrivet av Påskmust:

Ingen grupp crackar Denuvo längre, det är bara en person som försöker dra hela lasset och det tar tid. Känns tyvärr som att Denuvo vunnit så vi får fortsätta dras med skiten.

Det är ju bara att skita i att köpa skiten. Avvakta tills det tas bort. Spelen hinner gå ned i pris, bli färdiga och man har möjligtvis även bättre hårdvara.
Kopieringsskydd är enligt mig en kritisk bugg.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Det är ju bara att skita i att köpa skiten. Avvakta tills det tas bort. Spelen hinner gå ned i pris, bli färdiga och man har möjligtvis även bättre hårdvara.
Kopieringsskydd är enligt mig en kritisk bugg.

Ja det ör så man får göra.
Techlands förlust not mine


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det ör så man får göra.
Techlands förlust not mine

Sitter du med en potatis eller enbart snål? 😋


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Synd med kopieringsskyddet, men spelet är köpt och ska spelas med glädje och på ultra.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Ambassadör
Xbox

PC-spelare är allt en rolig skara lirare.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Sitter du med en potatis eller enbart snål? 😋

Jag är snål mot dom snåla


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av MrCynical:

Kan inte du nämna ett modern spel utan en day 1 patch :)? Lol stabil kommentar

Hur kan du försvara ett sådant här beteende från utvecklaren? Om du köper en ny bil så förväntar du dig att den ska fungera som utlovat när du får den och inte två-tre veckor senare. Det spelar ingen roll om du köpt ett recensionsexemplar eller ej, det säger väl sig självt att produkten ska fungera. Att man grädden på moset implementerar Denuvo som är rena rama cancern för slutkunden, det är ett så fruktansvärt vidrigt beslut att man storknar.

Detta elände tar aldrig slut! Bojkott!!!!

Medlem

Ser verkligen fram emot och få prova detta
Hade lite tur och fick spelet en dag innan release

https://drive.google.com/file/d/1YTjuyjQ-qphxMOJK3fgXXvVvDPxz...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av KaptenKompis:

Vilken tid är release? Lästen något om kl 00 inatt. Stämmer det?

Kl. 01:00 i natt enligt denna:


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

PC-spelare är allt en rolig skara lirare.

Sluta vara så dryg. Är väl självklart att man inte vill ha ett DRM i spel som ibland är så pass dåligt implementerat att ens upplevelse påverkas negativt utav det.

Testpilot

Inget oväntat med andra ord. 1a spelet var ockå riktigt buggigt då det kom och det tog ett tag innan de fixade så spelet flöt på fint.

Så lugna er och vänta på att de fixar buggar och tar bort denuvo skräpet så vi får en optimerad upplevelse.

*Går bort och rotar i backloggen efter andra spel sålänge*

Medlem
Skrivet av ELF:

Det är ju bara att skita i att köpa skiten. Avvakta tills det tas bort. Spelen hinner gå ned i pris, bli färdiga och man har möjligtvis även bättre hårdvara.
Kopieringsskydd är enligt mig en kritisk bugg.

Problemet är bara att utvecklaren kommer gå ut i pressen och gråta över alla som inte betalade fullt pris och att det är fansens fel att spelet var trasig samtidigt som försäljningen inte levde upp till förväntningarna innan de värsta buggarna var fixade.

12
Skriv svar