Tom Clancy-världar kolliderar i free-to-play-shootern Xdefiant

Robot
Tom Clancy-världar kolliderar i free-to-play-shootern Xdefiant
Medlem

Ja herregud ja...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tycker dessa trailers är förbannat missvisande. Står man seriöst 3 pers i en klump utan cover? Tvivlar det är så man spelar spelet. Ser skittråkigt ut alltså.

Hoppas matchmaking kommer vara bra, det är oftast det viktigaste för mig och tyvärr så brukar det vara förjävla dåliga system.

Medlem
Citat:

Fraktionerna i spelet influeras av Tom Clancy-spelen, men Ubisoft San Francisco tankar även inspiration "bortom dem", skriver man i pressmeddelandet.

Ring mig när man kan spela som de avhoppade ryssarna från Jakten på Röd Oktober.
Det hade varit något.

Medlem

Ja... Ännu mera multiplayer. Fantastiskt roligt....
Slakta på, UBIsoft...

Tragiskt att Toms namn ska synas i detta. Slutet på 90-talet o början på millennium var det riktiga Clancy legacy.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Ytterligare ett generiskt teambaserat fps spel. Har inte marknaden mättats på sånt här vid det här laget?

Inaktiv

Ja, detta såg ju inget vidare ut. Ubisoft kan bättre än det här.

Medlem

Meeeeh? 🥴


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

"Tom Clancy"

Okej, jag förstår att det gått ett tag sedan typ Rainbow Six 1 och Ghost Recon men...det här känns ju mer som tex Sunset Overdrive...

Medlem

Får Overwatch vibbar.

Medlem

Känns som ett väldigt tvingat spel. Någon högre upp hos Ubisoft som tyckte "Vi bör också ha ett sådant där spel"
Och vi alla vet ju hur bra det går då!

Ambassadör
Xbox

Snark.


signatur

Jump in.

Medlem

Dumb and Dumber .Puke.Gif

Medlem

Vänta...
Jag har inte spelat speciellt mycket Tom Clancy spel de senaste 10 åren. Men jag trodde spel i franchiset brukar vara mer "taktiska" och inte en arkadig FPS?

Medlem

Huvaligen, det var ett tag sedan jag köpte ett Ubisoft-lir och än längre lär det dröja...

Medlem

Mutanter/aliens i nya Rainbow Six , nu detta, snart släpper de väl ett zombieläge i The Division 2 eller Ghost Recon eller så får man väl välja om fiender ska vara zombies eller de vanliga man möter.

Medlem

Tom Clancy världar kolliderar? Red October och Red Storm Rising? Jack Ryan bonanza?

Medlem

A: "Vad har vi för franchise som säljer?"
B: "Vad sägs som något som är ett logiskt val för Battle Royale?"
A: "Tom Clancy!"
B: "Eh? Men det är ju kopplat till en helt annan typ av innehåll, så vi kanske sku..."
A: "VAD FAN ÄR DET DU SÄGER? PENGAR! PENGAR! PENGAR! PENG.."
B: "Logis..."
A: "PENGAR! PENGAR! PENG..."

På det sättet fortsatte det, ingen vet vad som hände med de involverade i diskussionen men effekterna kunde kännas en lång tid framöver.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

99,9% här i kommentarsfältet är negativt inställda, jag skulle kunna tro att målgruppen inte gäller oss

Jag tänker om det här är som The Divisions MP, då kommer det vara fruktansvärt obalanserat; dålig matchmaking m.m. Jag fick lite Homefront-vibbar (det första spelet). Den MP-stil som det spelet levererade var fruktansvärt kul och minnesvärt för egen del i varje fall.

Annars känns det hela som en mash-up av allt de tidigare släppt, otydligt och ofokuserat. Namnet och logotypen ger mig en örfil och snurrar mig åt ett annat håll.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ser inte mycket Tom Clancy i den trailern

Medlem

Can open, worms everywhere

Medlem

Fick lite Dirty Bomb vibbar... gillar faktiskt hur det ser ut, så kommer helt klart ge det här en chans.

Dock borde de lägga ner "Tom Clancy" namnet, bara löjligt att använda det vid det här laget.

Medlem
Skrivet av sky one:

Mutanter/aliens i nya Rainbow Six , nu detta, snart släpper de väl ett zombieläge i The Division 2 eller Ghost Recon eller så får man väl välja om fiender ska vara zombies eller de vanliga man möter.

Ja det börjar bli löjligt, snart ska ju IW masha ihop modern Warfare/Warzone/Black Ops samt Vanguard eller va de nu kommer heta med vapen från 1930-2020 och alla är lika dåliga/bra 🤔😱 Släng in lite zombies och en känd fotbollsspelare vafan håller ni på med? Varför inte uppdatera Quake eller nån annan mutantslakt med sjuka vapen å löjliga perks.
Sen har Ubisoft verkligen gått all in för multiverse snart med AC infinity dessutom plus rainbow six debaklet och orkar inte ens tänka på grind-festen the division som nu ska smälta ihop med nån apex Legends kostym så kidsen fastnar. Vem fan orkar/ vill smälta sköldar i 30 min med mediokert gunplay och noll fysikregler,lägg därtill kassa servers och ännu sämre sbmm aaaaaa man orkar inte

Skribent
Skrivet av sky one:

Mutanter/aliens i nya Rainbow Six , nu detta, snart släpper de väl ett zombieläge i The Division 2 eller Ghost Recon eller så får man väl välja om fiender ska vara zombies eller de vanliga man möter.

Zombier i Division passar i alla fall in mer än mutanter i R6...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tom vrider sig i graven!

Medlem
Skrivet av Yabba:

Tom vrider sig i graven!

Verkligen.

Missbrukar en avliden framgångsrik författares namn för sånt här skit.

Fy.

Medlem

Jag förstår verkligen inte hur en så här banal idé ens lämnar idé-stadiet. Orkade inte ens kolla på trailern, det här är inte Clancy.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av beltet:

Vänta...
Jag har inte spelat speciellt mycket Tom Clancy spel de senaste 10 åren. Men jag trodde spel i franchiset brukar vara mer "taktiska" och inte en arkadig FPS?

Ubisoft har inte producerat ett taktiskt Rainbow eller Ghost Recon spel på över ett decennium.

Det senaste riktiga taktiska Rainbow spelet som släpptes var 2006 med Rainbow Six: Lockdown. Ghost Recon: Wildlands erhåller någon form av taktiskt tänkande om man drar upp svårighetsgraden till 11. Men det finns inga riktiga konsekvenser om man misslyckas. Splinter Cell har inte fått ett spel sen 2013 och jag vet inte hur väl det togs emot.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Jag gråter.


signatur

Ordo Ab Chao

12
Skriv svar