En helg utan internet

Kontot avslutas
En helg utan internet

I fredags skulle Super Mario 3D All-Stars ha kommit, men som många andra gånger så kan Postnord bestämma sig för att hålla ett paket lite längre och så blev det även nu. Så det blev inte att jag fick spela Super Mario Sunshine i helgen som jag hade tänkt.
Men jag vet med mig själv att det kan bli att jag googlar en hel del på sådant som jag längtar efter och jag kände att jag inte ville råka läsa något om Super Mario 3D All-Stars som jag inte vill veta innan jag fått hem det.
Så jag skrev trevlig helg till alla på FZ på en annan tråd och sen stängde jag ner internet för resten av helgen.

Det blev faktiskt en väldigt bra helg trots allt, så jag ångrar verkligen inte mitt val.
Under helgen så gick jag ut med min dotter flera gånger och vi lekte, gungade, åkte rutschkana. Det var jätte roligt.
Sen idag så kom äntligen spelet.

Plasten runt om fodralet hade dock smält på ett ställe på baksidan av fodralet såg det ut som, men jag bytte fodral med Mario Kart 8 Deluxe eftersom jag hellre vill att Super Mario 3D All-Stars har ett helt fodral.

Sen på kvällen så satt jag och min dotter och lyssnade på musiken från spelet och efter att hon hade gått och lagt sig så kunde jag äntligen få spela.

Har mest spelat Super Mario Sunshine men har även testat Super Mario 64 och Galaxy. Men nu ska jag snart ta och spela lite mer Sunshine.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv

Mysig helg! Men rekommenderar helt klart det där med att vara nedkopplad. Jag är det rätt mycket "offline" pga mitt jobb, totalt mobilförbud i samband med att vara hemifrån längre perioder. Och måste säga att det är förbannat skönt, samt att det leder till väldigt trevliga diskussioner (när man inte kan googla fram svaret).

Alla borde köra nedkopplat då och då, jag personligen tror att själen mår bra av det!

Inaktiv

Inspirerande grejer Skulle vara kul att prova men tror jag skulle stöta på patrull ganska snabbt ifrån flickvän och inneboende så får göra någon personlig variant att jag flyttar simkortet från iPhonen till Nokia 3310an och kopplar ur internet ur datorn så slipper de andra lida

Kontot avslutas
Skrivet av anon_326114:

Mysig helg! Men rekommenderar helt klart det där med att vara nedkopplad. Jag är det rätt mycket "offline" pga mitt jobb, totalt mobilförbud i samband med att vara hemifrån längre perioder. Och måste säga att det är förbannat skönt, samt att det leder till väldigt trevliga diskussioner (när man inte kan googla fram svaret).

Alla borde köra nedkopplat då och då, jag personligen tror att själen mår bra av det!

Håller helt med dig, tyvärr så är det ju lättare än aldrig förr att söka upp något på nätet idag.
Blir liksom att man ”googlar” bort en alldeles för stor del av sitt liv.
Men klarade jag mig förr när jag typ var tvungen att gå till biblioteket för att kunna sitta vid internet så ska jag väl ”överleva” helger utan internet även nu.


signatur

ゼルダの城

Inaktiv

@ZeldasCastle: Ajamen! Har funderat en del på att sluta läsa nyheter när jag är hemma då jag faktiskt kan må dåligt över all negativ information man mättas av, går lite hand i hand med att vara nedkopplad. Hade sociala medier tidigare men märkte att det inte gav mig någonting så det är i varje fall borta, en bit på vägen antar jag.

Och självfallet blir det inte lättare att vara nedkopplad med vårt fritidsintresse i samband med ett så pass trevligt forum som FZ.

Medlem

Det är snart inte längre roligt att umgås på grund av att alla bara sitter med mobiltelefonerna.

Inaktiv
Skrivet av Swedengamer:

Det är snart inte längre roligt att umgås på grund av att alla bara sitter med mobiltelefonerna.

Min flickvän är en av dom många som inte skulle klara av att till exempel åka och fiska på ett ställe där hennes mobilabonnemang inte fungerar...

Själv slår jag bara på mobilen när jag vill ha den igång, och det är väl var tredje dag kanske.

Datorn behöver jag, tyvärr, inte hittat ett annat sätt att lugna ner min tinnitus, eller min depression.

1
Skriv svar