PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Beställde Ps5 Standard kl 19 igår på Amazon. Idag kl 12:30 är den levererad. Måste säga att jag är imponerad av leveranstiden.

Medlem
Skrivet av Jimbo:

Beställde Ps5 Standard kl 19 igår på Amazon. Idag kl 12:30 är den levererad. Måste säga att jag är imponerad av leveranstiden.

Grymt snabb leverans.
Kollade på tradera och såg en PS5a gick för 8400 idag 😂 och det finns fler enheter på tradera som folk budar på trotts att både spelbutiken och amazon fortfarande har i lager.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Det går fortfarande att köpa tydligen. Det här måste vara största lagret hittills.

https://www.amazon.se/dp/B08LLZ2CWD

Avstängd

Tippar på att Retrospelbutiken fick in massvis, men smart att säga "fåtal i lager" för att stressa upp folk till köp, skulle jag med gjort speciellt om man vet med sig att många andra butiker kanske också kommer få in inom kort.

De skickade f.ö på 1 dag. Nöjd.

Inaktiv

Helt menlöst tillägg men skrämmande att det fortfarande finns en aktiv tråd om detta efter fleeeera månader. Synd att produktionstakten inte kan möta efterfrågan. Även lite synd när PS2 fortfarande har ett rekord att slå med 158 milj enheter sålda under livstiden, ett rekord väl värt att klå, börjar vara väldigt gammalt. Förstår att det är brist på komponenter men ändå men roligt om ps2s gamla rekord kunde slås med tanke på att det fanns mindre aktiva spelare då. Nintendo Switch går ju bra men vet inte om dom kan slå det gamla rekordet med dagens takt. Nu har jag fått tag på en ps5 men fick sälja den pga oangelägenheter med jojjen.

Sugen på en Steam bärbar och hoppas verkligen inte att det blir samma sak i scalper/tillfrågan takten.

Medlem

Är det någon som har någon aning om när elgiganten kan börja få in ps5or i lager? Sitter på ett presentkort på några tusen jag fått i present som måste användas hos elgiganten, därav är jag lite "bunden" till just den butiken. Om nu Amazon, MM, webhallen med flera fått in kan inte elgiganten ligga långt efter?

ZF
Medlem
Skrivet av Neoncat:

Är det någon som har någon aning om när elgiganten kan börja få in ps5or i lager? Sitter på ett presentkort på några tusen jag fått i present som måste användas hos elgiganten, därav är jag lite "bunden" till just den butiken. Om nu Amazon, MM, webhallen med flera fått in kan inte elgiganten ligga långt efter?

Fast då kunde man ju även antagit "Om Elgiganten och Mediamarkt med flera fått in den kan inte Webhallen ligga långt efter."

Men det gjorde de ju, flera gånger. Jag tror Elgiganten fick de flesta flera gånger tidigare för att de körde de där lotterierna och gjorde jippo runt det hela. Extra reklam och skalpskydd i ett. Så det är bara att vänta på nästa lotteri helt enkelt, särskilt om du nu måste handla just där.

Amazon må heta .se nu, men de räknas nog ännu som en del av Amazon snarare än en del av Sverige.

Därför tror jag inte det går att dra någon slutsats alls annat än att färre köpare har ögonen på Amazon, och att skalparna av någon anledning nu äntligen börjat kolla efter annat (Steamdeck...) då det helt klart ser rätt segt ut på Tradera för tillfället. Och man kan ju hoppas på att allt detta beror på att åtminstone skalpmarknaden nu är mättad.

ZF
Medlem
Skrivet av anon_176162:

Helt menlöst tillägg men skrämmande att det fortfarande finns en aktiv tråd om detta efter fleeeera månader. Synd att produktionstakten inte kan möta efterfrågan. Även lite synd när PS2 fortfarande har ett rekord att slå med 158 milj enheter sålda under livstiden, ett rekord väl värt att klå, börjar vara väldigt gammalt. Förstår att det är brist på komponenter men ändå men roligt om ps2s gamla rekord kunde slås med tanke på att det fanns mindre aktiva spelare då. Nintendo Switch går ju bra men vet inte om dom kan slå det gamla rekordet med dagens takt.

Nu har jag fått tag på en ps5 men fick sälja den pga oangelägenheter med jojjen..

Faktiskt har PS5 redan slagit både PS2 och PS4ans rekord i försäljning för först till tio miljoner med över en månad trots alla produktionshinder.

Kanske var otaktiskt att inte helt enkelt reklamera eller skaffa en ny kontroll då. Men det blir ju säkert ett par gratis extra kontroller för vinsten att använda nästa gång istället då..

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Nu har jag fått tag på en ps5 men fick sälja den pga oangelägenheter med jojjen.

"Ok".

Medlem
Skrivet av breahl:

Varför ska du välja den sämre konsolen med dåligt utbud av spel? PS5 säljer bättre och har fler och bättre spel.

Gamepass, alla microsofts förstaparts studior (23 st) till antal än så länge, släpps dag ett på gamepass. Quick resume. Snyggare design.

Medlem
Skrivet av ZF:

Faktiskt har PS5 redan slagit både PS2 och PS4ans rekord i försäljning för först till tio miljoner med över en månad trots alla produktionshinder.

Kanske var otaktiskt att inte helt enkelt reklamera eller skaffa en ny kontroll då. Men det blir ju säkert ett par gratis extra kontroller för vinsten att använda nästa gång istället då..

Han är faktiskt ingen scalper. Det verkade faktiskt vara nåt problem med kontrollen han hade. Jag var nära att köpa hans maskin innan han lade ut den på Tradera. Det var flera spel o 2 kontroller vill jag minnas.

Fyndig kommentar dock.

Skrivet av kanshira:

Gamepass, alla microsofts förstaparts studior (23 st) till antal än så länge, släpps dag ett på gamepass. Quick resume. Snyggare design.

Sedan är den vassare rent tekniskt även. Hade jag inte ägt en PC så hade jag lätt handlat en Xbox Seriösa X. Fick tag på en PlayStation 5 för några veckor sedan och är riktigt nöjd med den nu.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av kanshira:

Gamepass, alla microsofts förstaparts studior (23 st) till antal än så länge, släpps dag ett på gamepass. Quick resume. Snyggare design.

Finns inget att hämta hos Xbox om man har en PC dock.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Finns inget att hämta hos Xbox om man har en PC dock.

Jag har en pc. Finns ingen chans att jag kommer kunna spela microsoft flight simulator på den om man inte vill att planen ska likna potatisar.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Finns inget att hämta hos Xbox om man har en PC dock.

Finns ju ganska mycket att "hämta" hos "Xbox" om man ser till GP för PC, men antar att det inte är något för dig heller då.

Medlem

PS5 har i och för sig sina guldkorn men har verkligen gått trögt att få ut next gen patcher till dem sen verkar de luta åt att ta betalt för alla uppgraderingar (tex Spiderman, Death Stranding osv) på de flesta spelen, tror Microsoft kommer ha övertaget den här generationen då de verkligen legat i med att få ut next gen patchar, fps boost helt gratis, samt alla spel studios de har köpt upp

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag blev avstängd några dagar för mitt inlägg så ids inte konsolbråka något mer. Båda är säkert lika bra på sina sätt. Sony saknar helt klart något som gamepass. Det får jag hålla med om!

Men måste rätta dig här lite. Spiderman Miles morales är ju ett helt eget och nytt spel med ny story. Det är ingen expansion till det första spiderman som du verkar tro.

Förstår det men de kunde i alla fall ha lagt till 60fps på grundspelet som släpptes till Ps4an lite som de gjorde på God of war och ratchet and clank med 60fps4k.

Medlem

Jag anser att Sonys studior är långt bättre än Microsofts diton, men jag är bra sugen på att köpa en Xbox Series X för Microsoft Flight Simulator, nya Fable och eventuella plattformsspel från Rare.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Avstängd
Skrivet av bond12:

Förstår det men de kunde i alla fall ha lagt till 60fps på grundspelet som släpptes till Ps4an lite som de gjorde på God of war och ratchet and clank med 60fps4k.

Ja hade det funnits 60fps hade jag nog spelat om det lätt.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Spiderman har såklart 4K/60fps på PS5. Men ja, det kräver väl remaken. Jag valde att köpa Miles Morales Ultimate, då får man det med.

Avstängd
Skrivet av Harmond:

Spiderman har såklart 4K/60fps på PS5. Men ja, det kräver väl remaken. Jag valde att köpa Miles Morales Ultimate, då får man det med.

Jaha så om man köper ultimate av Miles får man vanliga spiderman uppgraderat med?

Edit: kollade nu och man verkar få det! Rea på det just nu med.


signatur

PS5 och inget annat.

Dex
Medlem

Tror ni är diskuterar detta ämnet i lite fel tråd nu

Avstängd
Skrivet av Dex:

Tror ni är diskuterar detta ämnet i lite fel tråd nu

Ja förlåt. Var inne och kollade amazon nyss och PS5 och dom har kvar men endast 8 kvar i lager.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Någon som bor i Malmö eller i närheten och är intresserad av att köpa helt ny oöppnad PS5 standard edition med Kvitto och garanti? PMa gärna.

Medlem
Skrivet av Tr1pod:

Någon som bor i Malmö eller i närheten och är intresserad av att köpa helt ny oöppnad PS5 standard edition med Kvitto och garanti? PMa gärna.

Utan att privat messa så skulle det vara mycket intressant och kul att veta ditt pris..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Moderator | Testpilot

Spel & Sånt går det att beställa PS5 ifrån nu: https://www.spelochsant.se/kategori/playstation5/konsol?fbcli...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

PS5 i lager här också
https://www.maxgaming.se/sv/playstation-5/playstation-5

Var den tydligen inte alls, provade lägga i kundvagn, såldes kanske redan slut?

"Ditt köp kunde inte genomföras
Du har ännu inte lagt några varor i din varukorg."

inK
Medlem
Skrivet av Tr1pod:

Någon som bor i Malmö eller i närheten och är intresserad av att köpa helt ny oöppnad PS5 standard edition med Kvitto och garanti? PMa gärna.

@Lurifixen ?


signatur

Every trophy counts...

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Utan att privat messa så skulle det vara mycket intressant och kul att veta ditt pris..

Haha är det svårt att skicka ett mess?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Haha är det svårt att skicka ett mess?

Hehe, nej tänkte mest på att det skulle vara Scalpers pris o vore kul om han vågade skriva priset öppet. Men jag kan ju ha fel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Tr1pod:

Någon som bor i Malmö eller i närheten och är intresserad av att köpa helt ny oöppnad PS5 standard edition med Kvitto och garanti? PMa gärna.

Utan att veta ditt pris så hämtar jag det idag


signatur

The game itself is bigger than the winning

Skriv svar