PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Fan också.
Jag skulle ju inte ha en men den kommer se fin ut vid min PS5 och speldator iaf 🙂

Medlem
Skrivet av Darkius:

Dustin är ju bara sämst

Det är tredje gången elgiganten kör utloggning nu , och dustin har levererat 0 konsoler?! Polaren har väntat huuuuuur länge som helst (november). allså va gör dom!?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

La precis en beställning på en begagnad ps5 från amazon uk som hade condition "used - like new", hundra pund kostade den.
Ska bli väldigt intressant att se vad som händer med den beställningen.

Någon som blivit blåst, eller känner någon som blivit blåst på något den handlat begagnat från amazon?

edit: Lyckades få en från powers släpp precis, avbryter min skamorder från amazon uk.

Medlem

La en beställning på en series x i november och fick den innan jul, via cdon. Hade kanske tur där?

Hur ser det ut för alla MM-jämlikar här? Någon som fått sin konsol nu i veckan?

Skribent

O vilka var det som vann jackpoten och får köpa en konsol hos Giganten den här gången då? Jag har inte fått något mejl och det brukar ju betyda dåliga nyheter.

Medlem
Skrivet av Shadee:

O vilka var det som vann jackpoten och får köpa en konsol hos Giganten den här gången då? Jag har inte fått något mejl och det brukar ju betyda dåliga nyheter.

Ingen ännu gissar jag, utlottningen sker imorgon enligt mailet.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Ingen ännu gissar jag, utlottningen sker imorgon enligt mailet.

Ja man kunde väl anmäla sig fram till 21 ikväll.

Vinner jag låter jag nån av er få min kod 👍

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Hur ser det ut för alla MM-jämlikar här? Någon som fått sin konsol nu i veckan?

Nada tyvärr, dock var jag nog lite "sent" ute kanske, beställde en SE 8/10. Hoppas innerligt att den kommer i februari men man ska väl inte ha för stora förhoppningar.


signatur

" Nothing is true everything is permitted"

Medlem

Det här börjar bli tröttsamt, är nog första generationen konsol som det är sådan här brist även efter 3-4månader från release...

Medlem

Jag handlar aldrig på internet och kommer inte att fortsätta att göra det efter att jag fått en ps5a. Men har 1 bokad på spel och sånt i April 2020 och en på MM i början på November. När jag märkte att jag kanske skulle få vänta otroligt länge på spel och sånt. Hoppas på att få en i mars. Men en så länge så har det inte hörts ett knyst. Om Coronan inte skulle ha varit så skulle jag fått en på release dagen helt klart. Var beredd på och hade tagit ledigt för att få köa i över 12 timmar utanför Elgiganten. Men tyvärr så fick man inte göra det.

Skribent
Skrivet av FelixenS:

Ingen ännu gissar jag, utlottningen sker imorgon enligt mailet.

Ja jävlar, det stämmer ju! Var övertygad att det var idag som det var utlottning, skönt att jag hade fel.

Då får vi se vad som händer imorgon. Lycka till allihopa.

Medlem
Skrivet av AgamemnoN:

Ja man kunde väl anmäla sig fram till 21 ikväll.

Vinner jag låter jag nån av er få min kod 👍

Jag har kämpat för att få tag på en PS5 tills idag, har inte lyckats tills idag, skulle verkligen uppskatta att få köpa PS5.

Skrivet av AgamemnoN:

La precis en beställning på en begagnad ps5 från amazon uk som hade condition "used - like new", hundra pund kostade den.
Ska bli väldigt intressant att se vad som händer med den beställningen.

Någon som blivit blåst, eller känner någon som blivit blåst på något den handlat begagnat från amazon?

edit: Lyckades få en från powers släpp precis, avbryter min skamorder från amazon uk.

100 pund är ca. 1200:- Det är knappast troligt att du får en PS5:a, kanske en pimpad box (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

100 pund är ca. 1200:- Det är knappast troligt att du får en PS5:a, kanske en pimpad box (?)

Ja, min naiva förhoppning var att någon missat en nolla. Tyckte där och då att det va värt risken, utgick från att Amazon skulle ersätta mig om jag blivit blåst.
Men iom att jag fick tag i en från power idag så kändes det inte värt risken längre. Tror nog att jag kunnat skatta mig lycklig om jag fått något överhuvudtaget.

Medlem
Medlem

Min PS5 är äntligen redo att hämtas ut från Webhallen i Malmö! Beställt 2020-05-02

Medlem

Jag antar att "morgonen den 4/2" är passerad och att elgiganten har haft sin dragning av vilka som får köpa ps5. Inget mail för egen del så det blev förmodligen nitlott som beräknat. Någon annan som fått ett mer glädjande besked?

Medlem
Skrivet av Harrymannen:

Jag antar att "morgonen den 4/2" är passerad och att elgiganten har haft sin dragning av vilka som får köpa ps5. Inget mail för egen del så det blev förmodligen nitlott som beräknat. Någon annan som fått ett mer glädjande besked?

Verkar som utdelning har skett vid 11-snåret sist så än är det nog inte helt kört!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gaara:

Det här börjar bli tröttsamt, är nog första generationen konsol som det är sådan här brist även efter 3-4månader från release...

Både ja och nej - Sony skeppade lika många PS5 som PS4 det första kvartalet men efterfrågan verkar ha varit helt bisarrt mycket högre. Plus att scalpers inte hade något konsolfokus förra skiftet.


signatur
Medlem
Skrivet av Cotech:

Verkar som utdelning har skett vid 11-snåret sist så än är det nog inte helt kört!

Kl 13 ska det va klart säger dom nu

Jac
Medlem
Skrivet av Lookis:

Kl 13 ska det va klart säger dom nu

Olidlig väntan.
Blandat med känslan av total övertygelse att det inte blir någon PS5 denna gången heller.

Medlem

Vore intressant att veta oddsen, hur många konsoler har Elgiganten fått och hur många är med i lotteriet


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Både ja och nej - Sony skeppade lika många PS5 som PS4 det första kvartalet men efterfrågan verkar ha varit helt bisarrt mycket högre. Plus att scalpers inte hade något konsolfokus förra skiftet.

Visst kan det vara så, känns bara som balansen mellan tillgång och efterfrågan va lite bättre förr.

Bara inse det har nog inte vart bättre tillfälle än nu att börja beta av backloggen...

Medlem
Skrivet av Crank:

Vore intressant att veta oddsen, hur många konsoler har Elgiganten fått och hur många är med i lotteriet

Elgiganten meddelar i kommentarer på deras insta ang. antal enheter de har detta släpp:

"elgigantengaming: @jessica.hjelm89 det är långt fler än 50. Men kan tyvärr inte avslöja exakt antal av konkurrenskäl 🎮"

säger inte jättemycket men ändå lite info iaf.

håller tummarna för er alla, lycka till!

Medlem

Har nån fått email från Elgiganten än?

Medlem
Medlem

Är med i utlottning också, behovet är inte superstort egentligen, så återkommer här ifall jag får oss en.


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Inaktiv

3 gången jag är med. Men med tanke på att inlägget på insta hade krong 3000 likes förra gångrn jag kollade för två dagar sedan får man se sina chanser att "vinna" (inte så att man får den gratis direkt ändå ) som ytterst minimala.

Skriv svar