Bilder visar hur stor Playstation 5 faktiskt är

Medlem

Tycker inte storleken är problemet utan utseendet. Så sjukt ful, jag vill inte ha ett gigantiskt vitt rymdskepp i vardagsrummet. Men det är ju inte så mycket att göra åt.

Xbox Series X är ju iaf relativt diskret, särskilt om man kan stänga av RGB-disco på toppen.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

De glömde en viktig sak dock, SPEL

Har dom verkligen det? Eller har du ingen koll?

Game Pass?
Uppköp av spelstudios?
Xbox Play Anywhere?
EA Play till Game Pass?
Bakåtkompatibilitet?

Verkar som dom har tänkt en hel del på SPEL.

Sony kan ha ensamrätt på sin marknadsstrategi från 1400talet och ha exklusiva spel.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Har sett den, men vi får ju inget perspektiv på hur gigantisk den är från den där bilden med linjaler. Vi vet ju redan hur stor den är i mm. Vi behöver något att jamföra med för att få det, därav renderingarna tillsammans med andra saker, som faktiskt ger en bra bild över storleken.

Japp. Håller med att det är enklare att se storleken i dessa renderingar när de direkt kan jämföras och sättas i sina storleksmässiga sammanhang.

Gillade dock att få första realistiska fotot på PS5 (för att se hur den "verkligen" ser ut), men även en bekräftelse på tidigare uppgivna dimensioner. Blir lite mer svart på vitt då!

Men tycker som du att jämförelsemässigt, och rent upplevelsemässigt, så talar nog renderingarna ett tydligare språk på det sättet.

PS. Gillade även denna jämförelsen med långe-Kenneth!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av martinot:

Nu finns inte bara renderingar, men även läckta foton från myndigheter som visar på hur gigantisk den är. Här är ett från Taiwan med linjaler i bild:

https://cdn.fz.se/artikel/bild/1424256?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwv...

Ett problem är att designen i sig gör att den ser ännu större ut. Jag hade föredragit en mer återhållen design (säger jag som älskade fet-PS3...!). Tänk bort det vita skalet, exempelvis.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av KoP:

Varför jämföra med något som kom 2006? Den mesta tekniken var större förr. Man förväntar sig ju att teknik skall krympa med åren (förutom smartphones då).

Av den anledning jag skrev i min kommentar; för att Ps5 är vad som ser ut som en Phat Ps3 som har fått vitt skal på sig.
Eftersom man inte har sett Ps5 i en bra storleksjämförelse på hur stor den faktiskt är, så jämför man den mot andra saker för att få en helhetsbild.
Då, enligt min åsikt, skulle en jämförelse med Ps3 sitta bra, för att få den helhetsbilden på hur stor Ps5 faktiskt är.

Medlem

Tittar lite på mitt undre ben och konstaterar att den inte blir så stor,
konstaterar snabbt att den blir det ändå när man har kroppsbyggnad som en hobbit.....

Medlem

Yepp. It's a big One. It's a Megalodon.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Slappt av mig, jag tog det från tidigare nyheter utan att kolla upp.

Jag sökte nu men hittar inget omedelbart om konsolstorlekar, så jag skrev om texten lite istället. Nån som har koll får gärna uppdatera.

Du har nog helt rätt.

Ivf. om man kikar på normala kommersiella konsoler med någorlunda framgång. Har kikat på alla normala spelkonsoler (inte tagit med spelkabinett, eller DVD-spelare som inte är rena konsoler) på Wikipedia från 80-talet och framåt, och räknat på deras respektive storlekar.

Har kommit fram till följande:

  • XB OG: 8 320 cm3

  • PS3: 8 727 cm3

  • PS4 Pro: 5 322 cm3

  • XB 1 OG: 7 208 cm3

  • XSX: 6 863 cm3

  • XSS: 2 699 cm3

  • PS5 DE: 9 329 cm3

  • PS5: 10 546 cm3

Ser ut som om PS5 troligen är den första spelkonsol, under de senaste 50 åren, som spränger och går över 10-litersgränsen.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Spelar mindre roll att den är stor i och med att designen är fantastisk. Känns dock ganska menlöst att visa storleken genom att ställa den bredvid en TV-storlek ingen har använt sedan 2005.

Medlem

@kebbe:

Om storleken verkligen inte har någon betydelse (som du hävdar), betyder då storleken verkligen något när vi jämför den med en TV?

Hänger inte riktigt med i logiken där (eller kanske bristen)...


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

För er som jämrar om jetmotor ljudet på PS4an, skruvade isär min i helgen och blåste ur med tryckluft och jävlar i helvete vad damm det fanns men därefter vart den knäpptyst! Inte konstigt att dom låter med dammlagringarna jag hittade i och runt fläkten

Så ett tips till er, städa ur maskinen! (Se till att ha T9 Torx security mejsel. Inte spännande att använda en 2mm plattmejsel haha!) Finns gott om enkla tutorials på Youtube för den icke-händige och det är inte så mycket skruvande! Enda pilliga var att få upp nätagget dock inte svårt!

Medlem

@Zensu:

Bra tips! Har de snålat in på ordentliga damfilter i PS4?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Större än vad jag trott. Får väl se om man måste bygga ut med ett rum för bara ps5 ;).

Medlem
Skrivet av martinot:

@kebbe:

Om storleken verkligen inte har någon betydelse (som du hävdar), betyder då storleken verkligen något när vi jämför den med en TV?

Hänger inte riktigt med i logiken där (eller kanske bristen)...

Det var en åsikt, inte ett påstående. Du kan sänka ned högaffeln och släcka facklan.
Är väldigt intresserad av att se hur stor den är i verkligheten även om det inte påverkar min åsikt, då är det ganska menlöst att jämföra mot något annat som man inte har en referens för. Har inte sett en 30"-TV på årtal och det närmsta jag har att jämföra med är min datorskärm på 27" som inte ser det minsta stor ut.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det var en åsikt, inte ett påstående. Du kan sänka ned högaffeln och släcka facklan.
Är väldigt intresserad av att se hur stor den är i verkligheten även om det inte påverkar min åsikt, då är det ganska menlöst att jämföra mot något annat som man inte har en referens för. Har inte sett en 30"-TV på årtal och det närmsta jag har att jämföra med är min datorskärm på 27" som inte ser det minsta stor ut.

Får komma ihåg att i Japan är det vanligare med mycket mindre TV apparater då man bor mer kompakt överlag där.

Vet dock inte hur vanlig en 30" skulle vara där, min datorskärm är 32" och känns liten . . . .

Medlem
Skrivet av martinot:

@Zensu:

Bra tips! Har de snålat in på ordentliga damfilter i PS4?

Tror inte Sony ens vet vad det betyder! Trodde knappt mina ögon när dom gigantiska dammtussarna flög ut haha!

Medlem

Usch, de nya konsollerna kommer vara bjässar. Fast å andra sidan, var väl bara en tidsfråga. Och sen så blir det ju mycket mer konsoll utav det också!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Det var en åsikt, inte ett påstående. Du kan sänka ned högaffeln och släcka facklan.
Är väldigt intresserad av att se hur stor den är i verkligheten även om det inte påverkar min åsikt, då är det ganska menlöst att jämföra mot något annat som man inte har en referens för. Har inte sett en 30"-TV på årtal och det närmsta jag har att jämföra med är min datorskärm på 27" som inte ser det minsta stor ut.

Ahh. Så du är ändå intresserad av storleken (fast ändå inte på samma gång)? 😅

Är väl utmärkt att du har en 27" - då kan du nästan jämföra direkt på den i nyhetsartikeln (på 30")!

Även fast storleken inte har betydelse... 🤔


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Zensu:

Tror inte Sony ens vet vad det betyder! Trodde knappt mina ögon när dom gigantiska dammtussarna flög ut haha!

Ok! Kanske ide att sätta in sådana där lösa som finns att köpa.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Ahh. Så du är ändå intresserad av storleken (fast ändå inte på samma gång)? 😅

Citera var jag skrev att jag inte är intresserad av hur stor den är.

Medlem

@kebbe: "Spelar mindre roll att den är stor i och med att designen är fantastisk."


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Hade varit roligt om en Chromecast fick vara med i jämförelsen 😬

Medlem

signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

@Zensu:

Bra tips! Har de snålat in på ordentliga damfilter i PS4?

Varför undrar du, vill du kunna herrsurfa med en PS4

Sorry kunde inte hålla mig.

Medlem
Skrivet av xverminator:

Helt galet! Tycker Microsoft lyckats bättre med sin Xbox ang storleken. Hoppas kommande PS5 är tystare än PS4 Pro

Ljudvolymen känns avgörande för ett kommande köp. Min PS4 Pro hörts klart och tydligt när jag kör VR med hörlurar.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Varför undrar du, vill du kunna herrsurfa med en PS4

Sorry kunde inte hålla mig.

*LOL*


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

123
Skriv svar