TGS 2020 Online - är det nu det händer?

Medlem
TGS 2020 Online - är det nu det händer?

Med start på torsdag är det dags för Tokyo Game Show, som i år fått namnet TGS 2020 Online.

Här är schemat för alla visningar/presentationer:

Jag (och många andra) är väldigt sugna på att få se något nytt från From Softwares kommande spel Elden Ring. Direkt jag såg schemat noterade jag att Bandai Namco Enternainment fått (eller tagit) två timmar av söndagen. Är det nu det händer? Får vi en riktig trailer, får vi till och med gameplay? Om de är redo att visa upp spelet nu i september finns det en liten, liten förhoppning om ett releasefönster i mars 2021. De har släppt flera av sina tidigare spel i slutet på Q1.

Vad tror du och vad hoppas du att få se annars under veckan som kommer?

Frilansare

Spännande! Känns som om fans hoppats på Elden Ring under varenda stream det här året, utan att få utdelning. Skulle unna er det!

Medlem

Min gissning är att vi inte kommer få se något från FromSoftware i år.

Men blir gärna positivt överraskad, såklart.

Förövrigt pratades det om Elden Ring i någon intervju ganska nyligen - översatt här:


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det ryktas om ett nytt Yakuza spel kommer avslöjas på söndag. Vore kul om det blev bekräftat.
https://www.gematsu.com/2020/09/new-yakuza-title-to-be-announ...


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Är ett fan av Everybody's Golf så hoppas på att se nåt nytt spel i serien.

Medlem
Skrivet av Blackrabbit2:

Det ryktas om ett nytt Yakuza spel kommer avslöjas på söndag. Vore kul om det blev bekräftat.
https://www.gematsu.com/2020/09/new-yakuza-title-to-be-announ...

Skulle snarare hoppas att det blir nyheter om fler PC-portar av serien och avstickaren Judgment.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

En gameplay sektion av Resident Evil 8 hade inte varit helt fel!

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

En gameplay sektion av Resident Evil 8 hade inte varit helt fel!

Verkligen inte. Eller en första teaser från RE4 remaken

Medlem

Hur är det, har Microsoft köpt Sega än?

Medlem
Skrivet av Belfry:

Skulle snarare hoppas att det blir nyheter om fler PC-portar av serien och avstickaren Judgment.

Verkligen. Det är väl typ ett år sedan Remastered Collection annonserades till PS4 så det vore lägligt med en PC-version nu.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Arzei:

Verkligen. Det är väl typ ett år sedan Remastered Collection annonserades till PS4 så det vore lägligt med en PC-version nu.

Jag hade hoppats att Remastered Collection skulle släppas under sommaren, så vi hade haft tid att spela igenom hela serien innan Yakuza 7 släpps, även om det kommande spelet inte är någon direkt uppföljare till de tidigare.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

En sak som bekräftats är att på söndag kommer det streamas live när Res village spelas i jag har för mig det var minst en halvtimme det ska spelas kl 20 Japan så d borde väl vara typ kl 13 i Svea rike

Medlem

Nån som känner till något liknande uncharted eller tombraider spelen som kommer till ps5?
Angående tombraider så ser d jävligt coola ut men jag gillar inte att spela som kvinna😅 tycker d borde vara valfritt speciellt i dessa jämlikhetsstider, släng gärna in en hen också bara jag slipper spela som det själv

Medlem

Hmm, känner inte att jag fick nåt av det jag hoppades på från årets TGS. Seg show, IMO.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

1
Skriv svar