Eeeh blir det nåt nytt Killzone till PS5?

Medlem
Eeeh blir det nåt nytt Killzone till PS5?

Hoppas.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Lär nog dröja ett gäng år isåfall. Guerilla Games gjorde ju Horizon Zero Dawn och är på gång med en uppföljare till det som släpps nästa år. Så man har nog fullt upp ett tag till

Men visst vore det trevligt, älskar Killzone

Medlem
Skrivet av anon_328494:

Lär nog dröja ett gäng år isåfall. Guerilla Games gjorde ju Horizon Zero Dawn och är på gång med en uppföljare till det som släpps nästa år. Så man har nog fullt upp ett tag till

Men visst vore det trevligt, älskar Killzone

Det kan nog bli så. Tänk att ha ett så säkert kort som Killzone att jobba med när man är klar med Horizon Zero Dawn. Jag har alla Killzone och älskade verkligen 2an och 3an för vad de båda var (Liberation var förvånansvärt bra också).
Det vore supercoolt om de kunde göra nåt annat än en FPS. Kanske nåt top-down med RPG element.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Killzone 2 på PS3 var något utöver det vanliga!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv
Skrivet av Paddington:

Det kan nog bli så. Tänk att ha ett så säkert kort som Killzone att jobba med när man är klar med Horizon Zero Dawn. Jag har alla Killzone och älskade verkligen 2an och 3an för vad de båda var (Liberation var förvånansvärt bra också).
Det vore supercoolt om de kunde göra nåt annat än en FPS. Kanske nåt top-down med RPG element.

Ett sånt spel hade jag gärna spelat, känns som det passat Killzone-världen också

Flakmonkey

Skulle vara trevligt, alltid gillat serien och framförallt världen. Med utvecklingen som skett med Decima-motorn sedan Killzone Shadow Fall så är tanken på Killzone lite kittlande. Kanske satsa på något som inte är så linjärt som tidigare spel, även om det för den sakens skulle inte behöver bli ett far cry. Har också alltid gillat multiplay-delen som känts väldigt underskattad.

Medlem

Om de släpper ett Killzone 4 behöver de förmodligen komma med något nytt snarare än bara snygg grafik. Jag skulle vilja se ett Killzone i lite samma stuk som Metro-spelen.

Killzone har alltid känts ganska tungt och långsamt i förhållande till andra shooters, så det vore kul att se en spelstil som gynnar den känslan bättre, med lite mer fokus på överlevnad och en råare stämning.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk
Skrivet av Soulless:

Killzone 2 på PS3 var något utöver det vanliga!

Absolut, var helt blown away över hur snyggt det var när man såg trailern på E3!

Skrivet av Baronova:

Om de släpper ett Killzone 4 behöver de förmodligen komma med något nytt snarare än bara snygg grafik. Jag skulle vilja se ett Killzone i lite samma stuk som Metro-spelen.

Killzone har alltid känts ganska tungt och långsamt i förhållande till andra shooters, så det vore kul att se en spelstil som gynnar den känslan bättre, med lite mer fokus på överlevnad och en råare stämning.

Håller med till fullo, spelade MP en hel del av KZ2 men det var plågsamt dåliga kontroller. Kändes som man sprang omkring i en power armor som vägde ett halvt ton minst. KZ3 fastnade jag aldrig för, tyckte att all stämning och det som kändes bra med tvåan var som bortblåst. Köpte det vid launch och tror aldrig jag spelade mer än typ 10h.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar