Sony ber om ursäkt för strulet med Playstation 5:s förhandsbokningar

Robot
Sony ber om ursäkt för strulet med Playstation 5:s förhandsbokningar

Och en taiwanesisk myndighet ger oss nya bilder på konsolen.

#Playstation-5, #Sony


Medlem

Alltså, 48 cm UTAN foten. Det är alltså nästan 50 cm! Det måste vara i höjd med ett midi-datorchassi.

Medlem

Väntar på nästa GoW

Medlem

Förhandsbokade på Media Markt och upptäckte senare att det, på deras hemsida, står att PS5 skeppas i början på december. Vad hände med 19 november?

Får hoppas att de bara lagt in en säkerhetsmarginal för att inte riskera att få besvikna kunder.

Medlem

Den är ganska ful... Tyckte den hade en viss glans i 3D-renderingarna, men på det där fotot ser den knubbig, knölig och tråkig ut.

Medlem

Jag hoppas ju såklart att den ger en mer exklusiv och fin känsla när man väl ser den på riktigt. "Grundful" är väl ett ord som just nu ligger nära till hands. Tids nog så vänjer man ju sig såklart och man blir van med synen av en ps5. När den ligger ner påminner den lite om en muterad mussla.
Nåväl, har beställt en i alla fall...

Inaktiv
Skrivet av Andreas88:

Förhandsbokade på Media Markt och upptäckte senare att det, på deras hemsida, står att PS5 skeppas i början på december. Vad hände med 19 november?

Får hoppas att de bara lagt in en säkerhetsmarginal för att inte riskera att få besvikna kunder.

Bokade där för typ 8 månader sedan. Fick mail för 2-3 dagar sedan där dom skrev att min bokning fått nytt datum, den 19 November.

Medlem

Väntar själv på att ett riktigt RPG släpps innan jag köper. Så tillgången lär lösa sig tills dess.

Medlem

Ja den är ju ingen skönhet direkt 😅

Medlem
Skrivet av Håkan:

Alltså, 48 cm UTAN foten. Det är alltså nästan 50 cm! Det måste vara i höjd med ett midi-datorchassi.

Var får du 48 cm ifrån? Måtten är 390 x 104 x 260 mm, vilket även syns på bilderna i filen det länkas till. 39 cm är dock stort det också ska tilläggas.

Medlem
Skrivet av Querth:

Ja den är ju ingen skönhet direkt 😅

Håller med. Vad är det för konstiga ”vingar” som sticker ut på sidorna? Är väl där av en anledning antar jag men det ser konstigt ut och gör den ju mer svårplacerad.

Medlem

Jag väntar till nästa revision och en annan färg


signatur

Meep!

Medlem

verkar som många missförstått detta med konsolen, man ska titta på sin teve när man spelar och inte själva konsolen
skämt åsido, tycker den ser hyfs ut. Tänk då på de gamla konsolerna, inga skönheter direkt heller.

Medlem

Köper det nån gång nästa år när eventuella bebissjukdomar är fixade.

Dex
Medlem
Skrivet av Popski:

Var får du 48 cm ifrån? Måtten är 390 x 104 x 260 mm, vilket även syns på bilderna i filen det länkas till. 39 cm är dock stort det också ska tilläggas.

På den första bilden så visar linjalen att den är 480 mm. Nu kan ju linjalen visa fel, men tvivlar på det

Medlem
Skrivet av Phobo:

Jag väntar till nästa revision och en annan färg

Helt svart tack!!!!

Medlem
Skrivet av penne:

Håller med. Vad är det för konstiga ”vingar” som sticker ut på sidorna? Är väl där av en anledning antar jag men det ser konstigt ut och gör den ju mer svårplacerad.

Ett av de vanligaste problemen som orsakar fel på konsoler är att folk trycker upp dem mot sidoväggar i TV-möbler och liknande vilket begränsar/stoppar luftflödet. Detta kan göra att det alltid kommer att finnas ett visst utrymme för luft att röra sig. PS4 har en liknande lösning där luftintagen sitter i "skårorna" som går runt konsolen. Det minskar även risken att damm bara faller rätt ner i luftintagen.

Skrivet av dex20:

På den första bilden så visar linjalen att den är 480 mm. Nu kan ju linjalen visa fel, men tvivlar på det

Ser det ut som att konsolens "början" ligger på 0?

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Förhandsbokade på Media Markt och upptäckte senare att det, på deras hemsida, står att PS5 skeppas i början på december. Vad hände med 19 november?

Får hoppas att de bara lagt in en säkerhetsmarginal för att inte riskera att få besvikna kunder.

Kanon för egen del då det är tänkt som julklapp.
Det blir jobbig tid fram till julafton med en öppnad PS5 i huset.

Dex
Medlem
Skrivet av Margy:

Ett av de vanligaste problemen som orsakar fel på konsoler är att folk trycker upp dem mot sidoväggar i TV-möbler och liknande vilket begränsar/stoppar luftflödet. Dessa kan göra att det alltid kommer att finnas ett visst utrymme för luft att röra sig. PS4 har en liknande lösning där luftintagen sitter i "skårorna" som går runt konsolen. Det minskar även risken att damm bara faller rätt ner i luftintagen.

Ser det ut som att konsolens "början" ligger på 0?

Ja jag gjorde så med min PS4 Pro i tvbänken. Förde ett jäkla liv även då det var den mer tystare varianten, men så fort jag öppnade luckan till tvbänken så var den tyst och bra så får nog bli att PS5:an får stå upp på tvbänken istället för säkerhetsskull

Ja konsolen börjar på 0. Kanske någon millimeter möjligtvis som slår fel. Har Sony gått ut med officiella mått som säger annorlunda? Har inte läst något.

Medlem

Har inte så bråttom så jag behöver förhandsboka. Väntar hellre några månader så att dom får ordning på allt.

Medlem
Skrivet av dex20:

Ja konsolen börjar på 0. Kanske någon millimeter möjligtvis som slår fel.

Tittar vi på samma bild?

Det är lite svårt att se på grund av perspektivet men jag tycker det ser ut som att den högra sidan ligger vid 90mm någonstans i bilden som FZ har i artikeln?

Edit: Jag laddade nu hem filen med alla bilder och blev aningen förvirrad.

Edit 2: Jag misstänker att konsolen inte rört sig mellan bilderna men perspektivet när de fotat uppifrån gör att det ser ut som den ligger vid 0 fast den inte gör det. Det går inte att fota något (som inte är platt) utan att ovansidan "sticker ut" åt sidorna.

Medlem

Såg att dom som förhandsbokar på tex Discshop får vänta med leverans till Q1 2021.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av dex20:

På den första bilden så visar linjalen att den är 480 mm. Nu kan ju linjalen visa fel, men tvivlar på det

Ser nu att du har rätt. Kollade bara på bild två och tre, som visar fram- och baksida. Dessa är just 39 cm som de Sony själva påstår. Vet inte varför bild ett visar helt andra siffror.

https://www.gamesradar.com/ps5-dimensions-size/

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Helt svart tack!!!!

Bästa kommentaren hittils, tack! Precis det jag tänkte på. PS5:an ser ut som resultatet efter rymdfärjan och en späckhuggare haft lite kul i sängen...

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Förhandsbokade på Media Markt och upptäckte senare att det, på deras hemsida, står att PS5 skeppas i början på december. Vad hände med 19 november?

Får hoppas att de bara lagt in en säkerhetsmarginal för att inte riskera att få besvikna kunder.

Finns det någon mer som förhandbokade på mediamarkt och fått mejl om att dom får/inte får den?
Jag handlade där också och fick mejl om ändrat release datum, men är fortfarande inte säker på om jag fick en.

Skrivet av Svampfhen:

Kanon för egen del då det är tänkt som julklapp.
Det blir jobbig tid fram till julafton med en öppnad PS5 i huset.

När jag var grabb så packade farsan upp 8bitarn när vi sov och spelade ett par timmar sen packade ner den igen, så fick han spela ostört innan julafton och vi gick banans över den.

Medlem

Faan, ursäkta franskan, vilken jävla, och franskan igen, bjässe. Trodde aldrig efter att Microsoft visade hur stor Xbox Series X var att den skulle bli kändis som "lillen". Hur lyckas Microsoft med den bedriften? Och vad tänkte Sony på?

Medlem
Skrivet av Lokander:

Finns det någon mer som förhandbokade på mediamarkt och fått mejl om att dom får/inte får den?

Jag bokade 14/11-2019 på Mediamarkt och fick i fredags ett "uppdatering gällande din reservation"-mail. Stod bara att datumet för lanseringen hade ändrats till 19/11.

Medlem

Kommer vänta tills det kommer mer spel som man är sugen på och hoppas Sony släpper en svart konsol så småningom oviktigt med färg men blir snyggare i tv bänken. och ett Xbox series x känns onödigt när man har en extremt bra dator

Medlem

Blir nog nästan att vänta in en slim med tanke på hur otymplig den ser ut att vara. Så får man banta switch och pc backlog istället. Men lär inte kunna hålla mig dock


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Lokander:

Finns det någon mer som förhandbokade på mediamarkt och fått mejl om att dom får/inte får den?
Jag handlade där också och fick mejl om ändrat release datum, men är fortfarande inte säker på om jag fick en.

När jag var grabb så packade farsan upp 8bitarn när vi sov och spelade ett par timmar sen packade ner den igen, så fick han spela ostört innan julafton och vi gick banans över den.

Bokade min 30 juli förra året på medimarkt. Fick mail om att orden har uppdaterats och kommer finnas i lager den 18 november.

12
Skriv svar