Det kan bli svårt att få tag på ett Playstation 5 i år

Robot
Det kan bli svårt att få tag på ett Playstation 5 i år

Har du inte förbokat tidigt kommer det förmodligen bli svårt.

#playstation-5


Medlem

Det var väntat.
Tror många får vänta till 2021 innan det blir ps5.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag förbokade min genom Webhallen samma dag som de la upp Physical Edition på hemsidan. Förhoppningsvis är man en av de som får i år.
Men med tanke på att man misslyckades med att köpa en RTX 3080 igår, så skulle jag inte vara förvånad om jag har fortsatt otur och kommer inte heller lyckas få en Ps5...

Det tråkiga med allt det här är att det kommer påverka spelstudios väldigt mycket, då många lär avvakta med att köpa spelen innan de har lyckats få nya grafikkortet eller konsolen.

Medlem

Bokade den för 1,5år sedan så borde få en om Webhallen inte får in tre dvs. Frågan är om man ska satsa på ett 3090 kort till datorn istället i år...... eller båda men det visar sig när de släpper på NDAn för kortet. 🤔

Avstängd

Vad är det svenska priset då?

5 995 ...???

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Bokade den för 1,5år sedan så borde få en om Webhallen inte får in tre dvs. Frågan är om man ska satsa på ett 3090 kort till datorn istället i år...... eller båda men det visar sig när de släpper på NDAn för kortet. 🤔

Bokade på webhallen för 1 år och 5 mån sen imorgon så fan dig om du tar den sista 😂😋

Medlem
Skrivet av laban005:

Bokade på webhallen för 1 år och 5 mån sen imorgon så fan dig om du tar den sista 😂😋

Bokade i för 1 år och 5månader sen idag 😂

Edit: Gissar att det var den här artikeln som fick mig att förboka https://www.wired.com/story/exclusive-sony-next-gen-console/

Medlem

Förbokade min på Mediamarkt i maj redan, fick mail från dem idag där de skrev att den släpps 19 november... 2099!
Orkar man vänta 80 liksom får vi en Wipeout 2097 remake med namnet Wipeout 2099 som lanseringstitel kanske? XD

Medlem

Vore ju synd om man inte fick sitta med Astro's Playroom i 8 månader innan något vettigt (singular) släpps till maskinen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det var väntat.

Verkligen, både historiskt och när man tänker på den stora kundbasen för PS4 som nyss blev riktigt nöjda med priset.

Skrivet av Shamanfox:

Det tråkiga med allt det här är att det kommer påverka spelstudios väldigt mycket, då många lär avvakta med att köpa spelen innan de har lyckats få nya grafikkortet eller konsolen.

Det tror jag inte gäller för PS5, då utvecklarna säkert har ett hum om Sonys produktionshastighet, framtidsprognos och antal vid det här laget. Det hade varit mycket värre om PS5 hade suttit kvar på hyllorna i butikerna, men som det är nu så försvinner de lika fort som fabrikerna kan bygga dom, helt enligt plan.

Tråkigt för de som inte förbokat bara, men kapaciteten brukar vara ikapp till januari/februari i de flesta fall. Detta vet branchen om.

Skrivet av Pungvred:

Vad är det svenska priset då?

5 995 ...???

Ser ut att landa runt 5000 för digitala och 6000 med skivläsare.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Bokade den för 1,5år sedan så borde få en om Webhallen inte får in tre dvs. Frågan är om man ska satsa på ett 3090 kort till datorn istället i år...... eller båda men det visar sig när de släpper på NDAn för kortet. 🤔

17e April 2019. Vi kanske tar 2 av de 3

Medlem

den som väntar på nåt gott....=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Bara att vänta och se. Jag var sen med min bokning. Ville veta faktiskt pris....så bokade typ nyss.

Jag funderade på var jag skulle boka. Då priserna nu är lika överallt så tänkte jag att jag inte går till dem stora bjässarna med min bokning. De får fler, men har väl också flest förbokningar. Vi får se om det var smart eller inte.

Cyberpunk2077 får jag den 19:e. Så det är ju inget tråkigt datum ändå direkt.

Medlem

Hängde på elgigantens hemsida kl10 men hemsidan buggade hela tiden så kunde aldrig lägga en beställning..

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Jag förbokade min genom Webhallen samma dag som de la upp Physical Edition på hemsidan. Förhoppningsvis är man en av de som får i år.
Men med tanke på att man misslyckades med att köpa en RTX 3080 igår, så skulle jag inte vara förvånad om jag har fortsatt otur och kommer inte heller lyckas få en Ps5...

Det tråkiga med allt det här är att det kommer påverka spelstudios väldigt mycket, då många lär avvakta med att köpa spelen innan de har lyckats få nya grafikkortet eller konsolen.

Vilket datum var det?

Tror jag missade bokningsstarten med ett par dagar, vore horribelt att ha haft en bokning i typ 1,5 år och inte få fatt på en

Medlem

Fick in min förhandsbokning lite sent då jag var bortrest när Webhallen la upp den, så hoppas att 13:53, 20:e April 2019 räcker för att få en vid release.

Medlem

Hade tänkt vänta tills nästa år vilket som, magert utbud med spel vid release.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Någon person kommer lägga beslag på flera stycken, sedan hamnar de på Tradera eller Blocket för det dubbla.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

livet går vidare även utan ps5.. skönt slippa den stressen jaga ihjäl sig på en konsoll.. det gjorde jag back then på xbox 360.. inget jag kommer göra om.....

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Fick in min förhandsbokning lite sent då jag var bortrest när Webhallen la upp den, så hoppas att 13:53, 20:e April 2019 räcker för att få en vid release.

Ja, haha, du är garanterad din PS5, hypen började ju först efter Cernys demo i våras, för de som fattade vad han sa. Nu när alla vet att PS5 blir nice och billig har efterfrågan exploderat. De som bokar nu kan säkert vara nervösa av en anledning, men bättre sent än aldrig.

Även om man missar den allra första sändningen så hinner man troligen få en innan jul iaf om man slänger sig på bokningen nu. Jag skippade webhallen dock och tog en mindre aktör som godkände postförskott, då jag sparat i kontanter. Webhallen sa ju dessutom tidigt att deras PS5-bokningar tagit alla rekord.

Vissa butiker vill ju ha anstormingen av fysiska kunder och väljer att sätta ut ett visst antal konsoller till de som hänger på dörren. Där kan man ju hänga om man är osäker på sin bokning, eller om man vill köpa en extra att sälja för lite marginal.

Undrar om vi får se några tält utanför webhallen i år?
Var kul att följa förra gången!

Medlem

Jag bokade från Dustin direkt när dem satte priset, men bokade också från elgiganten kl 10 prick. Kändes säkrare att få på release där iom att de inte skulle sälja mer än dem faktiskt får in.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Ja, haha, du är garanterad din PS5, hypen började ju först efter Cernys demo i våras, för de som fattade vad han sa. Nu när alla vet att PS5 blir nice och billig har efterfrågan exploderat. De som bokar nu kan säkert vara nervösa av en anledning, men bättre sent än aldrig.

Även om man missar den allra första sändningen så hinner man troligen få en innan jul iaf om man slänger sig på bokningen nu. Jag skippade webhallen dock och tog en mindre aktör som godkände postförskott, då jag sparat i kontanter. Webhallen sa ju dessutom tidigt att deras PS5-bokningar tagit alla rekord.

Vissa butiker vill ju ha anstormingen av fysiska kunder och väljer att sätta ut ett visst antal konsoller till de som hänger på dörren. Där kan man ju hänga om man är osäker på sin bokning, eller om man vill köpa en extra att sälja för lite marginal.

Undrar om vi får se några tält utanför webhallen i år?
Var kul att följa förra gången!

https://www.mynewsdesk.com/se/webhallen/news/foerhandsbokning...

”Nivåerna matchar redan nu vad Webhallen såg en månad innan Playstation 3, och fem månader innan Playstation 4, släpptes i Sverige.”

Det där var 23 april 2019...

Medlem
Skrivet av whoo:

Vilket datum var det?

Tror jag missade bokningsstarten med ett par dagar, vore horribelt att ha haft en bokning i typ 1,5 år och inte få fatt på en

Gjort lite efterforskning nu, visade sig att jag har missat helt att man hade kunnat förboka Ps5 innan Sonys event som ägde rum i Juni i år. Jag bokade min dagen efter eventet, så den 12:e Juni i år.

Så från mitt perspektiv så tror jag nog att jag får ha förväntningarna att jag kommer kunna skaffa Ps5 först nästa år istället...

Skribent
Skrivet av FragMa:

Hängde på elgigantens hemsida kl10 men hemsidan buggade hela tiden så kunde aldrig lägga en beställning..

09.59 öppnade sidan. Jag fick bekräftelse 10.01 på min bokning. Hade noll buggar. Vilken webbläsare körde du i?


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av whoo:

https://www.mynewsdesk.com/se/webhallen/news/foerhandsbokning...

”Nivåerna matchar redan nu vad Webhallen såg en månad innan Playstation 3, och fem månader innan Playstation 4, släpptes i Sverige.”

Det där var 23 april 2019...

Som sagt, även vi som bokade för 1.5 år sedan vet faktiskt inte om vi kommer få på release.

Medlem

Bokade nu på Komplett. Har inte höga förhoppningar dock


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Tyckte jag var tidig med min bokning i juli förra året men lite orolig blir jag ju.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd

Jag väntar på Pro-varianten direkt denna generationen.

Medlem

Jag bokade på tok för sent för att ha en chans. Men det gör inget om min dröjer lite.

Medlem

bokade samma dag man kunde boka på komplett så förhoppningsvis får man ett exemplar av ps5

Skriv svar