Xbox Game Pass - September Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - September Part 2

Xbox Game Pass vilar aldrig och fler spel är på gång, eller har redan smyglandat sedan senaste tråden, under september månad. Störst den här månaden är dock att Cloud Gaming läggs till som plattform för Xbox Game Pass! Den 15:e går f.d Project xCloud live på Android med över 100 Xbox Game Pass-titlar redo vid start, och mer kommer. Cloud Gaming har crossplay med både konsol och PC för MP och cross-saves så klart. Bara plocka upp och fortsätta där man var!

Den här månaden ser vi också Black Desert återvända till XGP, Halo 3: ODST läggs till i MCC på både PC och Android, tredje och sista delen av Tell Me Why landade den 10:e, datum fastställt för Destiny 2 (22/9) och en hel del annat trevligt.

Xbox Game Pass för PC hoppar ut ur beta den 17:e sept, med det kommer normalisering av pris i linje med konsolversionen. Xbox Game Pass Ultimate-priset fortsätter dock att vara detsamma! Inom kort så kommer också EA Play att läggas till vilket ju är mycket trevligt!

Vill ni kolla in spelen som kom tidigare i månaden så finns min tråd här.

Nya titlar:

Black Desert (ute nu, konsol+android)

Stranger Things 3: The Game (ute nu, konsol+android+PC)

The Dark Crystal: Age of Resistance Tactics (ute nu, konsol+android)

Company of Heroes 2 (17 sept, PC)

Destiny 2: Shadowkeep+Forsaken (22 sept, konsol+android)

Halo 3: ODST (22 sept, android+PC)

Night in the Woods (24 sept, konsol+android+PC)

Warhammer: Vermintide 2 (24 sept, konsol+android)

Några spel lämnar som vanligt tjänsten, för den här gången: Bad North, DiRT Rally 2.0, Dishonored 2, Panzer Dragoon Orta, Westerado, Yoka-Laylee.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #android #nyhetstips


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Night in the Woods rekommenderas varmt till fans av genren.

Medlem

ODST på PC. Oj, va nice!

Det börjar skava lite att vara Apple-användare... och då har jag inte ens ett direkt behov av att spela på mobil.

Medlem

Alltså funkar inte xcloud till PC? vill ba kunna streama mina spel som geforce now?

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Sisyr:

Night in the Woods rekommenderas varmt till fans av genren.

Det ser väldigt trevligt ut! Har inte spelat det så det hamnar på to-do listan.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Rakoon:

Alltså funkar inte xcloud till PC? vill ba kunna streama mina spel som geforce now?

Inte än, startar på Android. Men det kommer med största sannolikhet till PC också, det är under testning.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Alltså funkar inte xcloud till PC? vill ba kunna streama mina spel som geforce now?

"A dedicated app later this year" heter det fortfarande. Så du får sitta lugnt i båten ett litet tag till.

Medlem

Ser nog mest fram emot att testa Destiny.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Ser nog mest fram emot att testa Destiny.

Ja, det blir nog till att dra en vända eller två i det. Spelade det en del vid release, men var inte sugen nog på att plocka upp expansionerna så det föll av min radar. Nu får man ju expansionerna, inklusive Beoynd Light när det släpps i november så det känns ju frestande!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Ja, det blir nog till att dra en vända eller två i det. Spelade det en del vid release, men var inte sugen nog på att plocka upp expansionerna så det föll av min radar. Nu får man ju expansionerna, inklusive Beoynd Light när det släpps i november så det känns ju frestande!

Har faktiskt aldrig kört Destiny. Hoppas att det inte är för svårt att komma in i som ny.

1
Skriv svar