Grattis Super Mario Bros, 35 år (och en dag)!

Robot
Grattis Super Mario Bros, 35 år (och en dag)!

Rösta fram bästa Super Mario-spelet.

#nintendo, #super-mario-bros


Medlem

Jag röstade på super Mario world för det är nog det jag spelat mest, sen kommer super Mario Bros 3


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Alltså SMB 3 är just överlägset bäst, sen att folk röstar Super Mario 64 är endast pga att de är nostalgiska.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Ska inte påstå att jag spelat speciellt många av alternativen, speciellt inte de senaste, men SMB3 var helt sjukt bra för sin tid med sin enkla men fantastiska kontroll, väldigt snygga värld och massor med hemligheter att utforska. Lätt det spelet jag helst skulle återvända till igen med mina kids.


signatur

Your words are as empty as your future...

Medlem

SMB3, har än idag inte funnit ett 2D plattformsspel med tightare kontroll.

Medlem

1) SMB3 🔥🔥🔥
2) SM64
3) SMB

SMB 3 var ju magiskt bra när det kom. Spelat det otaliga timmar 😊 även det enda spelet jag fortf kör på NES när jag väl orkar släpa fram det. Barnen tycker också det är riktigt kul

Redaktör

Yoshi's Island står högt i kurs hos mig, men det är ju inget "riktigt" Super Mario, så det fick bli Super Mario Galaxy, i hård konkurrens med SMB3.


signatur
Medlem

Röstade Super Mario 64 men Super Mario Galaxy var magiskt också när det begav sig

Medlem

Super Mario Galaxy och Super Mario Odyssey delar första platsen för mig.

Medlem

SMB3 och Yoshis Island är iaf det jag lirat mest. SMB64 var ju otroligt häftigt när det begav sig. Riktigt kul också. Men Yoshis Island var roligast. Nostalgin styr.


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av Buzted:

SMB3, har än idag inte funnit ett 2D plattformsspel med tightare kontroll.

Håller absolut inte med. SMB3 har en bra kontroll för att vara plattformsspel men dålig med Mario-mått. Det jag tänker tänker på är att det alldeles för lång tid för Mario att stanna när man släpper run knappen. Det är som att Mario glider på is om du förstår hur jag menar.

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Yoshi's Island står högt i kurs hos mig, men det är ju inget "riktigt" Super Mario, så det fick bli Super Mario Galaxy, i hård konkurrens med SMB3.

Det är ju super mario world 2!

Jag skulle vilja argumentera att det är mer super mario än vad västvärldens super mario bros 2 är!

Medlem

Super Mario Galaxy 2, enligt mig världens bästa spel.

Medlem

Hade ju aldrig ett NES när jag var liten parvel utan fick istället kika på när kusinen spelade ibland och då var det ju SMB3 som gällde. När jag sen fick ett SNES så var jag som fastklistrad framför Super Mario World. Helt otroligt spel och definitivt min favorit.

Har dock inte spelat Galaxy-spelen men budade faktiskt hem ett ex av Galaxy från Tradera och drog igång det härom veckan som först. Mest för barnens skull *wink wink* men kanske kan hända att man får testa också då..

Medlem

Mycket svårt, jag älskar smb3 men det är mycket nostalgi där, samma med mario world. SM64 hade överlägset skönast kontroller med crouch jumping och magplasket osv, saknade det oerhört i odyssey. Så blir nog en Mario 64 i slutändan

Mario Odyssey tappade så oerhört mycket med att kan kunde köpa månar och savsaknaden av någon som helst utmaning förutom typ 5 månar av 900~ ish eller något sånt. Jag saknade lite av sm64 kontrollerna i Odyssey, känns knäppt att gå bakåt kontrollmässigt haha. Men fortfarande ett starkt 3/5 i Mario-världen!

Medlem

Kommer alltid tycka att sunshine är det bästa, mest pga nostalgi från när man var liten.
Nu har rom hacket Super Mario Sunburn släppts, så sunshine har blivit ännu bättre


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Skrivet av lasselason:

Super Mario Galaxy 2, enligt mig världens bästa spel.

Samma här! Spelglädje, underbara banor, musik och perfekt kontroller möter varandra.

Kontot avslutas

Fel igen, han lanserades tidigare. Även Mario Bros kom innan dessa spelen. (Syftade på det efter att du skrev Grattis Super Mario Bros 35 år, som är helt riktigt)
Men det var först 1985 han kom ut på sitt första uppdrag där han tar svampar och blir Super Mario. Det som han blev mest känd för och som han har hållit på med sedan dess


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Super Mario Bros 3 röstade jag på BTW.
Det har kommit massor med bra Super Mario spel efter det men det var det första som jag spelade.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Super Mario 64, för det var det första Mario jag spelade. Super Mario Galaxy är också jättebra.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

SMB3 helt klart! Därefter Mario 64.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

1) SMW
2) SMB3
3) Galaxy 2
4-5) Galaxy/Oddessy

Tycker SMW är det bästa.
SMB3 är jävligt bra och det är grunden för vad som gjorde att SMW blev det spel det blev, den tog vad som gjorde SMB3 bra och gjorde det bättre.

M64 är också bra, men Galaxy var bättre och Galaxy 2 tycker jag förbättrade det.

Oddessy hamnar efter Galaxy 2 men får dela plats 4-5 med Galaxy.

Medlem

Konstigt att Super Mario Run är med och inte Super Mario Rpg.

Medlem

Nu blev det lite fel på faktan FZ!

Mario introducerades i Donkey Kong (arkaden) 1981, då som "Jumpman". I efterföljaren Donkey Kong Jr från året därpå fick han namnet Mario.

13 september 1985 släpptes Super Mario Bros till Family Computer i Japan.


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Redaktör
Skrivet av Roten:

Nu blev det lite fel på faktan FZ!

Mario introducerades i Donkey Kong (arkaden) 1981, då som "Jumpman". I efterföljaren Donkey Kong Jr från året därpå fick han namnet Mario.

13 september 1985 släpptes Super Mario Bros till Family Computer i Japan.

Slarvigt skrivet, men nu står det rätt. Tack.


signatur
Kontot avslutas
Skrivet av Roten:

Nu blev det lite fel på faktan FZ!

Mario introducerades i Donkey Kong (arkaden) 1981, då som "Jumpman". I efterföljaren Donkey Kong Jr från året därpå fick han namnet Mario.

13 september 1985 släpptes Super Mario Bros till Family Computer i Japan.

Tack!
Ingen verkade bry sig när jag påpekade samma sak här tidigare.
FZ behöver personer som dig Roten.


signatur

ゼルダの城

Redaktör
Skrivet av ZeldasCastle:

Tack!
Ingen verkade bry sig när jag påpekade samma sak här tidigare.
FZ behöver personer som dig Roten.

Jag missade det, men tack till dig också!


signatur
Medlem

@ZeldasCastle: hahaha, ja lite kan jag bidra med!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

1
Skriv svar