Tillbringa eller spendera tid?

Skägg.
10 Chambers
Tillbringa eller spendera tid?

Bara ett är rätt och Gustav sa fel.


signatur
Medlem

Kan man spendera tillbringad tid?

Jag är väldigt förvirrad nu


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Inaktiv

Tid är pengar!

Medlem

Kul, men jag påstår att båda uttryck är rätt. Tid är ju ett rätt diffust (i brist på bätte ord) begrepp som kan användas rätt konstigt. Man kan tydligen spara, slösa och alltså även spendera tid

Som Pecman säger så är ju även tid pengar. Håller vi oss kvar på jorden så kan tid kan gå långsamt eller otroligt snabbt beroende på hur trevligt man har.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Kan man spendera tillbringad tid?

Jag är väldigt förvirrad nu

...och kan man tillbringa spenderad tid?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Backloggens befriare

Kan man spendera sina pengar på en tillbringare med tid?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Definitionen av att spendera är just det, att spendera en resurs eller kapital eller något som förr eller senare kommer ta slut. Är tid en resurs? Har vi ett bestämt kapital med tid?

Man kan ju tolka tid som en resurs att spendera på en viss syssla, tills denna blir klar, så jag fattar att detta ändå blivit en grej. Särskilt på senare tid då vi blir mer och mer influerade av det engelska språket och dess "spend time".

Så jag kan tycka att tolkningen är logisk, även om jag inser att den inte är den helt korrekta. Väldigt politiskt svar, jag vet


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar