Inför Super Mario 3D All-Stars: vi tar tempen på Marios 3d-karriär

Robot
Inför Super Mario 3D All-Stars: vi tar tempen på Marios 3d-karriär

Från Super Mario 64 till Super Mario Odyssey.

#formkurvan, #nintendo, #super-mario


Medlem

Lite intresserad av att se resultatet här då jag bara spenderat 15-20 minuter med 64 och Galaxy och inte spelat Sunshine alls (det senaste Mario-spelet jag verkligen spelade och klarade är Super Mario World), men funderar starkt på att köpa Super Mario 3D All-Stars till Switch.

Medlem

Sunshine tycker jag är ett av dom sämre Mario spelen. Galaxy 1 och 2 är nog dom bästa i serien, skulle gärna vilja ha haft ett Galaxy 3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Min lista:
Super Mario 64
Super Mario Odyssey
Super Mario Galaxy 2
Super Mario Galaxy
Super Mario 3D World
Super Mario 3D Land
Super Mario Sunshine

Medlem

röstade inte på någon av dom för jag har inte spelat dom... däremot har jag förbokat Super Mario 3d All stars och Super Mario 3D World och Game and Watch
jag spelade mycket super mario bros förr i tiden och det var hur kul som helst
Long Live Mario !!!

Medlem

Sunshine är det senaste jag faktiskt spelade klart.
Har aldrig orkat ta mig igenom resten.
För mig peakade serien med Super Mario World.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Barak:

Sunshine är det senaste jag faktiskt spelade klart.
Har aldrig orkat ta mig igenom resten.
För mig peakade serien med Super Mario World.

Galaxy-spelen och Odyssey är ju något av det bästa som någonsin gjorts i spelväg så de bör upplevas! Har svårt att avgöra om Odyssey är bättre än Galaxy, men jag har själv länge hållt Galaxy som mitt favoritspel någonsin.

Kontot avslutas

Av dessa är det bara Super Mario Sunshine och Super Mario 3D World som jag inte har klarat av än.
Super Mario Sunshine får en ny chans i och med 3D All-Stars och 3D World har jag börjat spela igen på Wii U


signatur

ゼルダの城

Medlem

Köpte ett switch och lira odyssey. Riktigt bra spel, har säkert missat mycket bra sen snes tiden.

Medlem

Det är svårt att skapa en topplista när det är så få nyanser på betygsskalan.
Hursomhelst 5/5 på alla förutom Mario Sunshine som får 4/5.

Medlem

Super Mario 64, Super Mario Galaxy och Super Mario Galaxy 2 är bäst, tyckte också om 3D Land och 3D World. Håller på att spela igenom Sunshine, och Odyssey har jag inte spelat ännu.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Super Mario Odyssey och Super Mario 64 är ju guld!

Medlem

Bra att det kallas formkurva och inte rank eller något. För alla spelen i listan är ju så sinnessjukt bra. Men väntat med spänning på resultatet, tror sunshine kommer ligga sämst till utan att direkt få lågt betyg

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Galaxy-spelen och Odyssey är ju något av det bästa som någonsin gjorts i spelväg så de bör upplevas! Har svårt att avgöra om Odyssey är bättre än Galaxy, men jag har själv länge hållt Galaxy som mitt favoritspel någonsin.

Jag kommer nog ta mig igenom spelen någon gång innan jag dör.
Det är åtminstone så jag resonerar när jag tar en "paus".
Odyssey är jag kanske 5 h in i, tog en paus 2017.
Jag kommer inte ihåg hur långt jag kom i Galaxy-spelen men skulle jag få ett infall så kan jag bara fortsätta där jag slutade.

Det är nästan bara storydrivna spel som kan hålla mig kvar idag.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Skribent

Föredrar supra mayro 64. Men förutom det toppar Odyssey min personliga lista!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag har bara spelat hälften...men Super Mario Galaxy är troligen det mest glädjefyllda spelande jag gjort i vuxen ålder. Jag menar SMG2 och 3D world är superbra och jag måste nästan ge 5 av 5.
Men först Super Mario Galaxy får skalan att koka över. 6 av 5 i betyg!
Och en solklar del om jag nån gång skulle göra en top10 spel genom tiderna.

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Galaxy-spelen och Odyssey är ju något av det bästa som någonsin gjorts i spelväg så de bör upplevas! Har svårt att avgöra om Odyssey är bättre än Galaxy, men jag har själv länge hållt Galaxy som mitt favoritspel någonsin.

Håller med. Har dock ej spelat Galaxy 2 tyvärr. Men Galaxy och Odyssey är väldigt bra spel, sanna mästerverk.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar