Vilken är snyggast – Playstation 5, Xbox Series X eller Series S?

Medlem

Xboxen ser ut som en luftavfuktare, stel och trist. Den billiga versionen är inte mycket bättre då den påminner om en bilhögtalare. Ps5:an kommer att se ut som att ett rymdskepp har landat på ens tvbänk, misstänker den kommer göra liknande ljud. Är svag för futuristiska saker så den får min röst

Medlem

Jag gillar den stilrena designen på Xbox Series X mest av dem där!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Jag föredrar enkel och kantig design, så Xbox X får min röst.
Playstation 5 ser för futuristisk ut för mig.

Jag räknar inte med att köpa någon av dem dock.

Medlem

Vad är meningen med "högtalaren" som förstör hela designen av Series S? Är det för att man lättare ska kunna urskilja den från Xbox One S?

Medlem
Skrivet av Jim128:

Vad är meningen med "högtalaren" som förstör hela designen av Series S? Är det för att man lättare ska kunna urskilja den från Xbox One S?

Hört talas om ventilationsgaller....?

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

SX,utan tvekan. SS är inte direkt ful, men jag är inte så förtjust i vitt. PS5 är ful,så ful. Tyvärr är det nog den jag köper så småningom,mest för 4K Blu-ray. Xboxens exklusiva spel kommer ju till PC också för det mesta.

Med tanke på att du mest skall ha ps5an till 4k blueray kanske du skall veta att ps5 inte ser ut att få stöd för dolby vision eller dolby atmos.
Om denna brist endast gäller spelen vet vi inte än, men finns det inget stöd för detta när det gäller 4k bluerays måste man ju säga att ps5 är död som hemmabiospelare för film.

Dex
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Med tanke på att du mest skall ha ps5an till 4k blueray kanske du skall veta att ps5 inte ser ut att få stöd för dolby vision eller dolby atmos.
Om denna brist endast gäller spelen vet vi inte än, men finns det inget stöd för detta när det gäller 4k bluerays måste man ju säga att ps5 är död som hemmabiospelare för film.

Visst är det nog inte bra, men man vet ju inte riktigt vad som kommer istället om den nu inte skulle ha stöd för Dolby Vision / Atmos.

Dolby Atmos kan dom kanske lösa då dom verkar satsa rätt rejält på ljudet på PS5 så dom kanske har en ännu bättre lösning än Dolby Atmos.

Man får helt enkelt vänta och se.

Medlem
Skrivet av dex20:

Visst är det nog inte bra, men man vet ju inte riktigt vad som kommer istället om den nu inte skulle ha stöd för Dolby Vision / Atmos.

Dolby Atmos kan dom kanske lösa då dom verkar satsa rätt rejält på ljudet på PS5 så dom kanske har en ännu bättre lösning än Dolby Atmos.

Man får helt enkelt vänta och se.

Problemet med det egna ljudformatet är ju hur man skall få kringutrustning att lira med det. Vilket ljudformat skall recivern välja när man skall köra genom hemmabion Tex? Vilket HDR format skall TVn välja när filmer har Dolby vision men ps5 som spelar upp den inte har stöd för det?
Det KAN vara så att det endast är spelen som inte har dessa två ledande formaten och filmerna fortfarande funkar..men det går inte få svar någonstans.

Xbox series x har typ alla format utom Sonys nya då.

Medlem
Skrivet av KingCobra:

Med tanke på att du mest skall ha ps5an till 4k blueray kanske du skall veta att ps5 inte ser ut att få stöd för dolby vision eller dolby atmos.
Om denna brist endast gäller spelen vet vi inte än, men finns det inget stöd för detta när det gäller 4k bluerays måste man ju säga att ps5 är död som hemmabiospelare för film.

Märkligt. Just atmos har jag dock inget behov av i dagsläget då jag bara kör 2.0. Dolby Vision vet jag faktiskt inte. Min TV har ju HDR men det är en LG av den lite billigare varianten och jag vete fan om det skulle göra så stor skillnad på den. Upplösningen märks däremot enormt.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

123
Skriv svar