Xbox Series S avtäckt – kostar 3 595 kronor!

Robot
Xbox Series S avtäckt – kostar 3 595 kronor!
Gnällkuk

Udda design, påminner om trähögtalarna i skolan när man var liten. 299 känns som en bra kontring på att man inte har lika start line-up vid starten av generationen, kan tänka mig att om inte Sony har motsvarande att de vinner över en hel del kunder på det, kombinerat med game pass.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Nice. I samarbete med IKEA eller?

Medlem

Ser ut som en baslåda

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hullken:

Nice. I samarbete med IKEA eller?

Jag kallar det "Sommarstuge-Xboxen".


signatur
Medlem

Kommer ju köpa den där routern pga spelen men denna högtalaren var ju snyggare!

Medlem
Medlem

Nu så Sony, handsken är kastad. Plocka upp den och daska till rätt i fejan. Vill ha underhållning i den här kapplöpningen.

Inaktiv

Vilken lattjo liten pryl

Medlem

Kanske blev lite svettigt på Sony HQ nu med tanke på att den är så pass billig. Säkert betydligt sämre prestanda än PS5 light, men också intressant med lite annan strategi.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Medlem
Skrivet av Från artikeln:

Som jämförelse kostade Xbox One 499 dollar vid premiären, och Playstation 4 gick på 449 dollar.

Ganska säker PS4:ans launchpris var exakt 100 dollar lägre än Xbone.

Medlem

Det vi verkligen får hoppas nu är ju att denna Series S inte är så pass jävla långsam så att den sätter käppar i hjulet för framtida spel.
På så sätt är ju Sonys digitala version bättre då den har samma hårdvara som den vanliga, saknar bara optisk läsare.

Har en vän i branschen som säger att det är ett helvete att optimera spel för original One då den är sämre än allt annat (vanliga ps4 samt One S).

Men, nu får vi hoppas att All Access kommer till Sverige och att vi får samma deal som i USA, är är ju All Access billigare under 2 år än att köpa konsolen och Game Pass Ultimate separat


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

NuZ
Testpilot

Series X är ju betydligt snyggare men mycket för jag inte gillar vit. De borde gjort nå ”fränt” med gallret. Typ Xbox logon eller nått?!

Priset är galet lågt så får se vad X kostar sen och PS5an


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Redaktör
Skrivet av anarfox:

Ganska säker PS4:ans launchpris var exakt 100 dollar lägre än Xbone.

Stämmer, trodde jag mindes. Tack.


signatur
Medlem

Microsoft vinner över Sony när det kommer till Design och utseende av konsolerna. Gillar den enkla och stilrena designen de valt både på Xbox Series S och Xbox Series X. Men tror ändå att jag kommer välja Sonys Playstation 5 just p.g.a. spelutbudet. Förhoppningsvis så släpper Sony en snyggare och mindre enhet om något år.

Medlem
Skrivet av Waliant:

Kanske blev lite svettigt på Sony HQ nu med tanke på att den är så pass billig. Säkert betydligt sämre prestanda än PS5 light, men också intressant med lite annan strategi.

Sony har samma prestanda i båda sina konsoler bara att den ena har optisk läsare och den andra inte.

Gen
Medlem
Skrivet av Thane:

Sony har samma prestanda i båda sina konsoler bara att den ena har optisk läsare och den andra inte.

Jasså? Trodde PS5 Digital hade ett avslakat chip.

Medlem
Skrivet av Issue:

Det vi verkligen får hoppas nu är ju att denna Series S inte är så pass jävla långsam så att den sätter käppar i hjulet för framtida spel.
På så sätt är ju Sonys digitala version bättre då den har samma hårdvara som den vanliga, saknar bara optisk läsare.

Har en vän i branschen som säger att det är ett helvete att optimera spel för original One då den är sämre än allt annat (vanliga ps4 samt One S).

Men, nu får vi hoppas att All Access kommer till Sverige och att vi får samma deal som i USA, är är ju All Access billigare under 2 år än att köpa konsolen och Game Pass Ultimate separat

Såg något rykte om iaf samma processor i S och X. Så kan den bara hänga med i 1080p istället för 4k kan det ju bli intressant för väldigt många.

It's not a lake, it's an ocean

Rätt lik Xbox One S utseendemässigt. Det har ryktats länge om 299 dollar, personligen tyckte jag att det lät lite väl lågt. Men där ser man.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av NuZ:

Series X är ju betydligt snyggare men mycket för jag inte gillar vit. De borde gjort nå ”fränt” med gallret. Typ Xbox logon eller nått?!

Priset är galet lågt så får se vad X kostar sen och PS5an

Tycker nog detta är bättre, ser ju som sagt ut som en stilren IKEA-designad pryl som enkelt lär smälta in i bokhyllan eller var du nu placerar den. Ingen "gaming"-design som PS5.

Medlem

Ser lite ut som en billig Kinakopia av Xbox One. Hade hellre sett att den såg ut som en vit halva av Series X.

Medlem

För mig som primärt kör PC och PS så fick de precis en till kund, blir nog ps5 i vardagsrummet och koppla in den här i sovrums-TV:n


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Kör dom med samma Cpu och bara skalar av på Gpun kommer den klara 1080P galant.
Till ett riktigt bra pris också.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Waliant:

Kanske blev lite svettigt på Sony HQ nu med tanke på att den är så pass billig. Säkert betydligt sämre prestanda än PS5 light, men också intressant med lite annan strategi.

Kan nog flyta på bättre i spel än PS5 om de siktar på 1080p med tanke på bättre processor, RDNA2 och DX12 Ultimate-funktioner.

Inaktiv

Ganska snygg, påminner mig om någon gammal LP spelare.
Inget för mig däremot, vill ha mina spdl fysiskt.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Bojkott:

Ser lite ut som en billig Kinakopia av Xbox One. Hade hellre sett att den såg ut som en vit halva av Series X.

Jag tror att målet hela tiden var att ha en "mainstream"-design på S-modellen, något som passar in i alla sammanhang. Jag tror att de har tänkt rätt där.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Den hade sett betydligt bättre ut om den runda galler-delen också varit vit.

Medlem

Så denna klarar inte 4k 60 fps men laddar spelen på nolltid medan "gamla" xbox one x klarar 4k 60 fps men laddar spel långsammare.
Förstår varför de slutade tillverka one x.

Medlem

Gillar enkelheten. IKEA referenser visst. Men det är ju lite det som definierar skandinavisk design. Den är snygg. Uppväxt i funkis miljö, Volvo 740 och med platta paket faller jag pladask.

Mycket snyggare än routern.
Det blir dock en SeriesX eller PS5 med skåra.

Medlem

Ifall det kostar 200$ extra att få 4k istället för 1080P så är det nog många som kommer ta sig en funderare om det är värt det.
Det är nog svårt att motivera till exempel barnfamiljer att betala så mycket extra bara för skarpare bild.

Sen är det också intressant att se hur dom tänker med spel som inte har så höga systemkrav, kommer man kunna spela Fortnite i 4K(kanske lite uppskalat) utan Raytracing eller kommer det bara finnas 1080P med Raytracing till exempel, alternativt hur dom tänker med FPS.

Jag tror att Series S kommer sälja mycket bättre än Series X, Series X säljer nog bäst till prylnördarna som har 4K och är mer fokuserade på specifikationer och prestanda.

Skriv svar