Mer Mario! Super Mario 3D World + Bowser's Fury, ny Game & Watch, battle royale med Mario, och Mario Kart Live: Home Circuit

Robot
Mer Mario! Super Mario 3D World + Bowser's Fury, ny Game & Watch, battle royale med Mario, och Mario Kart Live: Home Circuit
Moderator | Testpilot

Taggad över detta. Även om det igen är en re-release på en Wii U-titel så är det inte bara ett av de bästa spelen på den konsolen, utan den ligger i toppen av mina favoritspel någonsin.

Att det sedan kommer lite extra innehåll är trevligt. Blir nog bra det där!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Söder om söder-hipster

Kul, men var är Super Mario Galaxy 2 någonstans?


signatur

"Well, you know what they say: "If you want to save the world, you gotta push a few old ladies down the stairs."

Medlem

@uberpwnage2.0: Håller med, ett av de bästa Mario spelen.

Jag och en kompis lyckades 100% spelet efter många om och men...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Känns som det är illa det har bara kommit två nya mario spel på tre år om man inte räknar tennis ace och super mario party, de måste arbeta på en ny konsol vid det här laget o då hoppas jag de ger ett större förtroende på deras egna märken

Kontot avslutas

En Game & Watch skulle vara trevligt att inhandla. BTW, har det släppts några nya Game & Watch sen slutet av 80-talet? Kan inte minnas det.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Men... Varför är det begränsat? Super Mario Bros 35 kommer bara att gå att spela under en begränsad tid, och Super Mario 3D All Stars bara säljas under en begränsad tid... Att den nya G&W gimmicken bara säljs under en begränsad tid kan man väl förstå, men resten... Varför? "Här är ett nytt roligt spel, men du får bara spela det i 6 månader. Go **** yourself".

Kontot avslutas
Skrivet av Runner55:

Men... Varför är det begränsat? Super Mario Bros 35 kommer bara att gå att spela under en begränsad tid, och Super Mario 3D All Stars bara säljas under en begränsad tid... Att den nya G&W gimmicken bara säljs under en begränsad tid kan man väl förstå, men resten... Varför? "Här är ett nytt roligt spel, men du får bara spela det i 6 månader. Go **** yourself".

Ja, Super Mario Bros 35 ser väldigt roligt ut, så håller med om att det är väldigt tråkigt att man bara får spela det under några månader (om man har Nintendo Online)


signatur

ゼルダの城

Medlem

Game & Watch är det mest intressanta nintendo släppt på länge

Medlem

Jag har en massa frågor som trailen inte besvarade ang Mario kart home circuit.

Hur bygger man banor? Är det automatiskt beroende på vart man placerar checkpoints?

Vad händer om man träffar en mänsklig spelare med tex ett skal? Slutar den åka en liten stund?

Kommer det finnas olika hastigheter som spelen har? 50cc,100cc och 150cc?

Kommer det bara vara ett race eller kan man skapa en turnering där man måste vinna flera matcher med olika banor?

Pris?!

Behöver man internet eller är det lokalt?

Max två spelare?

I need answers!

Medlem

Gillar allt jag ser. Framför allt Mario Kart Live: Home Circuit är en lysande affärsidé. Barn kommer att köra sönder bilarna och föräldrarna kommer att köpa nya. :'D

Medlem

Super Mario 35 låter skoj, men varför bara ha det tillgängligt till nästa år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Taggad över detta. Även om det igen är en re-release på en Wii U-titel så är det inte bara ett av de bästa spelen på den konsolen, utan den ligger i toppen av mina favoritspel någonsin.

Att det sedan kommer lite extra innehåll är trevligt. Blir nog bra det där!

Är det bra om man spelar ensam?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Freakon:

Är det bra om man spelar ensam?

Absolut! 1-2 spelare skulle jag säga är bästa. 3-4 blir det för bökigt, även om det kan bli kul just för att det är så mycket kaos.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Absolut! 1-2 spelare skulle jag säga är bästa. 3-4 blir det för bökigt, även om det kan bli kul just för att det är så mycket kaos.

Kanon, tack för svar


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Så taggad på en ny Game & Watch! Bästa Nintendonyheten på länge!

Givet köp (om den kostar runt eller under 1000-lappen)!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Hittade att den går att beställa hos Nintendo UK, men man måste tyvärr ha en adress i landet.

Någon som skall över till London, eller Storbritannien, eller vet något annat sätt att få hem den?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Skojiga Mario-saker; mycket taggad på Super Mario 3D World med extra innehåll. Som några redan sagt så är det ett grymt bra spel, troligen det bästa 3D-Mario (dött lopp med Galaxy 2); och även fast jag spelade det på WiiU så har nog många missat det (och jag klarade aldrig av det; det var så väldans svårt de sista extra/bonus banorna).

Game & Watch! Yay!

Mario Kart på golvet, lär testas mest för att se hur det funkar.

Även samlingen är bra, har inte spelat Sunshine, tyckte det såg tråkigt ut när det kom, men blir att testa nu.

Ett par frågor:
- Var kan jag köpa / förhandsboka dessa drygripar? @FZ, ni brukar ha tips/länkar till inköpsställen, we need those links
- Varför har inte Nintendo en svensk klubb / "officiel affär", som så många andra länder, t.ex. Storbritannien, Belgien osv? Sverige är ju ett av de mest Nintendo-älskande länderna i världen och spelar väldigt mycket spel per invånare, men väldigt få officiella saker från Nintendo här? Why?? Det vore helt ok med en engelsk sida, fast som fungerar för oss som bor i Sverige. Någon som vet? @FZ? Andra Nintendo-fans, vet ni?

Till sist: lite tråkigt att det inte kommer något nytt Mario-spel dock (räknar inte Battle Royalen). Vill ha ett Super Mario 3D World 2, eller varför inte något helt nytt! Switchen är bra, fast det är för få "core-Nintendo" spel! Pliiis, vi vill ha mer Mario, Zelda, Metroid! De borde ha 6 utvecklingsteam som ständigt jobbar på dessa spel; ett som kör 2d-spel, ett som kör 3d-spel, då kan det iaf släppas ett nytt core-Nintendo spel varje år! Anyway, glad för dessa små Mario-guldklimpar iaf

Medlem

Sådär, Game & Watch är förhandsbokad 😄🥰

(778 med frakt från Spel och Sånt)

Medlem

Tips: Finns på Inet, Webhallen, Komplett, CDON och Kjell & Co för 699 (ink frakt).

Fanns ett tag på Inet för 649, men de höjde priset precis när jag skulle beställa, och fick för 699.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Trevlig Direct även om mycket inte intresserad mig som inte är ett Mario-fan. Har i alla fall bokat samlingen, där det är främst Super Mario Sunshine som lockar.

Saknar dock en remaster på Paper Mario: The Thousand-Year Door, det hade varit jävligt nice, med tanke på tillgängligheten på spelet idag.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Förhandsbokade Game & Watch på Inet, enbart 699 kr inkl frakt


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Gott!

Förhandsbokat den, samt även en radiobil. 😊


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Kontot avslutas

Hade inte Super Mario 3D All-Stars också varit begränsad så hade jag nog förhandsbokat Game & Watch men nu fick det bli en förhandsbokning på Super Mario 3D All-Stars istället

Ser fram emot att få spela Super Mario Sunshine igen


signatur

ゼルダの城

Medlem

Även Super Mario 3D All-Stars är bokat även för mig!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Kontot avslutas
Skrivet av martinot:

Även Super Mario 3D All-Stars är bokat även för mig!

Trevligt
Vilket av dessa tre Mario spelen i samlingen ser du mest fram emot att få spela/spela igen?


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Trevligt
Vilket av dessa tre Mario spelen i samlingen ser du mest fram emot att få spela/spela igen?

Ser mest fram emot Galaxy då jag inte spelat det så mycket/nästan alls!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Kontot avslutas
Skrivet av martinot:

Ser mest fram emot Galaxy då jag inte spelat det så mycket/nästan alls!

Det som jag ser fram emot med Galaxy är att få spela det på ett lite annat sätt, såg nyss ett japanskt videoklipp som visade att man gör spin attacken med Y istället för att skaka.
Nu hoppas jag att de ser till att göra något liknande med Zelda Skyward Sword och Zelda spelen till DS, så att man kan spela även dessa spelen helt med knappar.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar