Korv & Bacon Lasagne

Inaktiv
Korv & Bacon Lasagne

Dags för ett nytt experiment, lasagneplattor över. Dök ner i frysen och hittade högrevskorv och ett paket bacon.

Stekte korven till 75 % och baconet nästan hela vägen till perfekt.

Gjorde sås på turkisk yoghurt, vitlök, jalapeno, purjolök, gul lök, feta och ett rökigt salt.

Varvade plattor, korv, bacon, sås och lite paprika.

Toppade med massa ost.

Den ser inte ut som ett mästerverk och det är troligen för att korven bara ligger där mitt i, den blir inte en del av lasagnen som köttfärs och pulled pork, så lasagnen föll ihop lite grann. Allt halkar av en korv, som man ju brukar säga.

Blev dock riktigt gott och det är väl huvudsaken, smakerna satt där

Medlem

Du kanske vill berika den här tråden med ditt inlägg:
#4030551


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Goda ingredienser ihop blir sällan dåligt. Så värst oftast bara inte snyggt men gott.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Du kanske vill berika den här tråden med ditt inlägg:
#4030551

Oh, tackar, får posta där framöver

Medlem

Låter gott.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Lasagne är nästan alltid gott, även när det inte ser vackert ut.

Medlem

Ett tips, låt huvudrätten vara i centrum när du tar bilder :P.

Som nån nämnde, man kan göra lasagne på mycket.
För nåt år sedan kokte jag 2 kg kyckling ben till morsans katt, ihop att katten skulle få nyttig och god mat....icke han bara luktade och gick därifrån.
Så drog av all kött från benen och kokte kycklingfärs sås som jag sedan gjorde lasagne på.
Det blev hur gått som helst.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Skulle aldrig beställa något med dessa ingredienser i en lasagne, men kul att du tyckte om det.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Skulle aldrig beställa något med dessa ingredienser i en lasagne, men kul att du tyckte om det.

Inte jag heller. Men just därför det är roligt när vänner bjuder på mat, ibland får man sådana har galna hopkok - som visar sig riktigt goda (eller direkt hemska 😁).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar