Betatesta nya responsiva FZ!

Robot
Betatesta nya responsiva FZ!

Det är dags att bli lite mer responsiva.

#beta, #nya-fz, #responsivt


Skägg.
10 Chambers

Detta är skrivet från betasajten! Futuretiden!


signatur
Medlem

Kanske jag som är gammal men jag är sjukt nöjd med eran hemsida som den är, speciellt jämfört med många andra spel nyhetsajter. Hoppas bara inte på allt för mycket ändring. Lite som med nya PS5 UI, varför ändra nåt som fungerar bra?

Men förstår om det underlättar för er och blir mer anpassningsbar.

Medlem

Skriver från framtiden.
Tycker mycket om alla grälla färger och att Comic Sans utnyttjas så väl. GIF-facklorna är mysiga. Men behöver de verkligen vara så många?

.....Kan lugnt säga att det ser ut som vanligt, typ, i allafall på en iOS. Skall peta runt, använda och återkomma.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Kanske jag som är gammal men jag är sjukt nöjd med eran hemsida som den är, speciellt jämfört med många andra spel nyhetsajter. Hoppas bara inte på allt för mycket ändring. Lite som med nya PS5 UI, varför ändra nåt som fungerar bra?

Men förstår om det underlättar för er och blir mer anpassningsbar.

Hemsidan är inte speciellt annorlunda mot den gamla. Skillnaden är väl snarare att dom bara behöver arbeta på en hemsida som fungerar både för desktop och mobiler istället för en för varje.

Initialt verkar det inte finnas något problem via mobil (Firefox)

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gregerory:

Skriver från framtiden.
Tycker mycket om alla grälla färger och att Comic Sans utnyttjas så väl. GIF-facklorna är mysiga. Men behöver de verkligen vara så många?

.....Kan lugnt säga att det ser ut som vanligt, typ, i allafall på en iOS. Skall peta runt, använda och återkomma.

Skrivet av B-itta:

Kanske jag som är gammal men jag är sjukt nöjd med eran hemsida som den är, speciellt jämfört med många andra spel nyhetsajter. Hoppas bara inte på allt för mycket ändring. Lite som med nya PS5 UI, varför ändra nåt som fungerar bra?

Men förstår om det underlättar för er och blir mer anpassningsbar.

Jag slängde in lite skärmdumpar i artikeln - försök att hitta förändringarna


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag slängde in lite skärmdumpar i artikeln - försök att hitta förändringarna

Ah tack! Det lättade min oro

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av B-itta:

Ah tack! Det lättade min oro

Detta är mest en teknisk förändring bakom kulisserna. Vi har meckat lite med gränssnittet där det behövts men överlag är det en väldigt lik sajt som väntar.


signatur
Gnällkuk

Samma som med Swec jag gillade gamla typsnittet bättre I övrigt så känns den mer "clean" och framförallt väldigt rapp!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Detta är skrivet från betasajten! Futuretiden!

oooh!
Spännande!

Först Tenet filmen och nu detta... my head will explooooode!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Känns som jag just blev rick-rollad på en fin-fem-fel där det inte finns några skillnader (skrivet från framtiden).

Medlem
Skrivet av ZkilfinG:

Känns som jag just blev rick-rollad på en fin-fem-fel där det inte finns några skillnader (skrivet från framtiden).

menyerna i toppen är smått annorlunda vad jag kan se från bilderna

Medlem

Ser ut som att sweclockers och fz använder samma sida men olika teman 😀

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Morti:

Ser ut som att sweclockers och fz använder samma sida men olika teman 😀

Ja, alltså, det är ju nästan samma kod under huven på båda sajterna


signatur
Medlem

Nu är jag inte supporter så jag har inte tillgång till beta-sidan utan får enbart utgå från skärmdumpen i artikeln.

Jag förstår att skärmdumpen är tagen med Calle som inloggad användare och att det är därför hans ansikte syns i högra hörnet, men skulle det vara möjligt att få ha en liten Calle i hörnet oavsett? Tänker lite som Microsoft Office-maskoten Clippy från forna dagar.

Citat:

Det verkar som att du skriver ett inlägg gällande FZs betygskala. Vill du ha hjälp?

Förklara betygsskalan för mig
Låt mig skriva inlägget

❑ Visa inte detta meddelande igen.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ska bli intressant att spana in närmare sen när det släpps för oss andra

Medlem

Grymt, känns som er sajt är bra men har laggat bakom lite på just denna front. Att kunna bete sig responsivt oavsett plattform. Nästa steg kan ju vara en one-page app vilket börjar bli populär nu inom webb/ehandel. Vet inte om det ingår i detta projekt, men alltså att man accessar sidan en gång och sedan är de ytterst sällan det görs några fulla omladdningar, routingen sköts tex från React-router eller dylikt. Bättrar på prestandan och användarupplevelsen enormt.

Exempel på en sådan sajt vi gjort, blixtsnabbt.
https://beta.maxbo.no/

Medlem
Skrivet av heady89:

Grymt, känns som er sajt är bra men har laggat bakom lite på just denna front. Att kunna bete sig responsivt oavsett plattform. Nästa steg kan ju vara en one-page app vilket börjar bli populär nu inom webb/ehandel. Vet inte om det ingår i detta projekt, men alltså att man accessar sidan en gång och sedan är de ytterst sällan det görs några fulla omladdningar, routingen sköts tex från React-router eller dylikt. Bättrar på prestandan och användarupplevelsen enormt.

Exempel på en sådan sajt vi gjort, blixtsnabbt.
https://beta.maxbo.no/

Snyggt!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, alltså, det är ju nästan samma kod under huven på båda sajterna

Deras beta var ju fruktansvärd, jag hoppas det blev förbättrat efter stålbadet i forumet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Baronova:

Nu är jag inte supporter så jag har inte tillgång till beta-sidan utan får enbart utgå från skärmdumpen i artikeln.

Jag förstår att skärmdumpen är tagen med Calle som inloggad användare och att det är därför hans ansikte syns i högra hörnet, men skulle det vara möjligt att få ha en liten Calle i hörnet oavsett? Tänker lite som Microsoft Office-maskoten Clippy från forna dagar.

Hm, vi får lägga på det på "nice to have"-listan

Skrivet av heady89:

Grymt, känns som er sajt är bra men har laggat bakom lite på just denna front. Att kunna bete sig responsivt oavsett plattform. Nästa steg kan ju vara en one-page app vilket börjar bli populär nu inom webb/ehandel. Vet inte om det ingår i detta projekt, men alltså att man accessar sidan en gång och sedan är de ytterst sällan det görs några fulla omladdningar, routingen sköts tex från React-router eller dylikt. Bättrar på prestandan och användarupplevelsen enormt.

Exempel på en sådan sajt vi gjort, blixtsnabbt.
https://beta.maxbo.no/

Man ska inte underskatta arbetet att fixa och dona bakom kulisserna på två så pass stora sajter som FZ och Sweclockers. Jag sätter ping @jreklund på det där tekniska.

Skrivet av Hipshot:

Deras beta var ju fruktansvärd, jag hoppas det blev förbättrat efter stålbadet i forumet.

Deras mobil- och desktopsajt skiljde sig väldigt mycket mer än vad våra två frontar gjort, vilket såklart inte var möjligt när de skulle bli en och samma. Förändring är jobbigt!


signatur
NuZ
Testpilot

Nya sidan är väldigt clean. Lite seg o logga in på men sen går det bra. Gillar att det är mer som på SweC mobilsida med citeringen osv. Väldigt stiligt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

beta länken funkar ej ?

401 Authorization Required
nginx

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NuZ:

Nya sidan är väldigt clean. Lite seg o logga in på men sen går det bra. Gillar att det är mer som på SweC mobilsida med citeringen osv. Väldigt stiligt

Inloggningen till ditt medlemskonto eller den tillfälliga popupspärren? Vilken plattform, webbläsare, och så vidare?

Skrivet av SWEBarb:

beta länken funkar ej ?

401 Authorization Required
nginx

Får du inte ens upp inloggningsrutan?


signatur
Medlem
Skrivet av heady89:

Grymt, känns som er sajt är bra men har laggat bakom lite på just denna front. Att kunna bete sig responsivt oavsett plattform. Nästa steg kan ju vara en one-page app vilket börjar bli populär nu inom webb/ehandel. Vet inte om det ingår i detta projekt, men alltså att man accessar sidan en gång och sedan är de ytterst sällan det görs några fulla omladdningar, routingen sköts tex från React-router eller dylikt. Bättrar på prestandan och användarupplevelsen enormt.

Exempel på en sådan sajt vi gjort, blixtsnabbt.
https://beta.maxbo.no/

Nu är ju inte det en onepage sida du länkade till, du är ute efter ordet MVC. Nu är ju inte React ett MVC heller för den delen, men du kan ju bygga den med ett MVC pattern. Routing har inget med om du behöver göra fulla omladdningar av sidan eller inte, speciellt inte med React/React Router.


signatur

IDKFA

NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Inloggningen till ditt medlemskonto eller den tillfälliga popupspärren? Vilken plattform, webbläsare, och så vidare?

Får du inte ens upp inloggningsrutan?

Ja självklart. Förlåt. Det är inloggningen för oss testare. Tar ofantligt lång tid tycker jag och fick 2st 404 innan jag kom in. Själva medlemsinlogget gick snabbt som vanligt. Sitter på Iphone 8 i Chrome. Testat både landskap och porträtt. Funkar galant i övrigt. I landskap är det mycket bättre nu än i förra också. Nu går det faktiskt att surfa på sidan med liggande skärm


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NuZ:

Ja självklart. Förlåt. Det är inloggningen för oss testare. Tar ofantligt lång tid tycker jag och fick 2st 404 innan jag kom in. Själva medlemsinlogget gick snabbt som vanligt. Sitter på Iphone 8 i Chrome. Testat både landskap och porträtt. Funkar galant i övrigt. I landskap är det mycket bättre nu än i förra också. Nu går det faktiskt att surfa på sidan med liggande skärm

Ah, känns som en minor issue då, det kommer försvinna Kul att första intrycket är bra!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, alltså, det är ju nästan samma kod under huven på båda sajterna

Antog det 😀 men det är ett bra upplägg så inget mig emot!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Detta är skrivet från betasajten! Futuretiden!

Test


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Fragtjuv

Jag tycker att det nya hemsidan känns väldigt rapp, clean och allt blir betydligt tydligare och större! Artiklarna lyfts fram på ett snyggt sätt och typsnittet är kort och gott lättläst och snyggt.

Testade både på Windows 10 på en laptop i 1920x1080 och på iphonen. Jag upplevde inte att jag hade några problem att logga in på några av enheterna.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Frilansare
12
Skriv svar