Recension - Wasteland 3

Frilansare
Skrivet av eCore:

Riktiga Fallout 4? Det här är det riktiga Fallout 3 alla Fallout och Fallout 2 fans längtat efter!

Längesedan jag spelade ett så välgjort rpg!

Har haft en väldans tur då jag inte stött på en enda bugg! Gamepass på PC..

Njae, Wasteland 2 var nog det riktiga Fallout 3 i sådana fall

Medlem

Hur står det sig mot Atom RPG då?
Även det har sunkigt inventory och en svag doft av budget. Tycker det var väldigt likt Wasteland 2 när jag började spela. Dock bara betat av en 3-4 timmar än så länge. (Var visst 23 timmar¯\_(ツ)_/¯)

Medlem

Hur ställer det sig mot tvåan. En del verkade älska 2an medan många tyckte det var meh. Jag älskade det till den grad att jag köpte det igen fast till switch och spelade igenom HELA spelet trots krash var 5e minut (där snackar vi höjden av tålamod).

Medlem
Skrivet av androsynth:

Hur ställer det sig mot tvåan. En del verkade älska 2an medan många tyckte det var meh. Jag älskade det till den grad att jag köpte det igen fast till switch och spelade igenom HELA spelet trots krash var 5e minut (där snackar vi höjden av tålamod).

Generellt sett verkar majoriteten tycka det mesta är en förbättring mot 2an, så det är stor chans du gillar 3an. Tycker själv det är svinbra, men har klarat mig ganska bra från buggar trots ca 20 t speltid, ända som är jobbigt är laddtiderna som många säger.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Hur ställer det sig mot tvåan. En del verkade älska 2an medan många tyckte det var meh. Jag älskade det till den grad att jag köpte det igen fast till switch och spelade igenom HELA spelet trots krash var 5e minut (där snackar vi höjden av tålamod).

Gillade du tvåan kommer du att gilla trean. Garanterat.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Gillade du tvåan kommer du att gilla trean. Garanterat.

Bra att veta. Hur är det med buggar? Bör jag vänta på patch eller är det spelbart? 🙂

Medlem
Skrivet av androsynth:

Bra att veta. Hur är det med buggar? Bör jag vänta på patch eller är det spelbart? 🙂

I singleplayer har jag inte märkt av några större skavanker, kört 40 timmar+, men jag har förstått att det är annorlunda med multiplayer.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av androsynth:

Bra att veta. Hur är det med buggar? Bör jag vänta på patch eller är det spelbart? 🙂

Själv har jag spelat ~15h. Gillade allt med spelet, just därför kommer jag invänta en helt nödvändig runda med patcher innan jag spelar klart resten...

Frilansare

Jag skulle nog också vänta en månad eller två, så att de verkligen kan hamra bort alla buggar.

Medlem

Jag verkligen supergillade de 10 första timarna i spelet, sen började jag känna mig instängd av att bara röra mig i den inledande "staden" Sen orkade jag inte starta spelet mer, tappade sugen helt. Spelet heter Wasteland men man får inte spela stor del av spelet i nått Wasteland. Trist Ja jag vet att det öppnar upp lite senare men ärligt.. orka spela igenom ännu en quest i staden bara för att senare... nä. De borde haft staden som questhub istället med samtliga quests ute i vildmarken (mer eller mindre).

Medlem
Skrivet av Komured:

Jag verkligen supergillade de 10 första timarna i spelet, sen började jag känna mig instängd av att bara röra mig i den inledande "staden" Sen orkade jag inte starta spelet mer, tappade sugen helt. Spelet heter Wasteland men man får inte spela stor del av spelet i nått Wasteland. Trist Ja jag vet att det öppnar upp lite senare men ärligt.. orka spela igenom ännu en quest i staden bara för att senare... nä. De borde haft staden som questhub istället med samtliga quests ute i vildmarken (mer eller mindre).

Själv tyckte jag att handlingen fördes framåt rätt bra i stan. Det enda som jag kanske skulle kunna framföra som kritik efter ca 30h är att det trots valmöjligheter och konsekvenser ändå känns hyfsat linjärt på något vänster. Inte så att det stör, men man kanske är lite bortskämd med typ Witcher och Original sin med enorma världar och snudd på oändligt med välskrivna sidouppdrag.

Har även råkat ut för totalt två krascher, vilket i sig inte stör skitmycket, förutom den som hände precis efter att jag mött och dödat en scorpitron på kartan (all them loots gone).

Har även sprungit på buggen där namnet på platsen stannar kvar på skärmen, vilket är lite småstörigt. Det drar förvisso ner helhetsintrycket, men jag tycker ändå berättelsen, upptäckandet, dialogen och spelmekaniken är så underhållande att jag inte tänker så mycket på bristerna när jag spelar det. Står kvar vid mitt tidigare intryck att spelet är en fyra, även om den kanske inte är en lika stark fyra som när man var nykär. Tre känns för lite och fyra kaaaaaanske känns lite för mycket. Rekommenderar dock spelet till alla polare som är det minsta intresserad av den sortens spel

Medlem
Skrivet av eCore:

Riktiga Fallout 4? Det här är det riktiga Fallout 3 alla Fallout och Fallout 2 fans längtat efter!

Håller helt med om att detta är det Fallout 3 man väntat på

EDIT: Cohh speglar nästan punkt för punkt mina egna tankar om spelet i hans mini-recension,


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Renfis:

Själv tyckte jag att handlingen fördes framåt rätt bra i stan. Det enda som jag kanske skulle kunna framföra som kritik efter ca 30h är att det trots valmöjligheter och konsekvenser ändå känns hyfsat linjärt på något vänster. Inte så att det stör, men man kanske är lite bortskämd med typ Witcher och Original sin med enorma världar och snudd på oändligt med välskrivna sidouppdrag.

Har även råkat ut för totalt två krascher, vilket i sig inte stör skitmycket, förutom den som hände precis efter att jag mött och dödat en scorpitron på kartan (all them loots gone).

Har även sprungit på buggen där namnet på platsen stannar kvar på skärmen, vilket är lite småstörigt. Det drar förvisso ner helhetsintrycket, men jag tycker ändå berättelsen, upptäckandet, dialogen och spelmekaniken är så underhållande att jag inte tänker så mycket på bristerna när jag spelar det. Står kvar vid mitt tidigare intryck att spelet är en fyra, även om den kanske inte är en lika stark fyra som när man var nykär. Tre känns för lite och fyra kaaaaaanske känns lite för mycket. Rekommenderar dock spelet till alla polare som är det minsta intresserad av den sortens spel

Jag har inga problem med handlingen i sig, är det att jag blev sjukt uttråkad av att bara springa fram och tillbaka i en liten håla.

Medlem

Jag har lirat spel sedan 1987. Lite skryt

Storyn är riiiiiiiiktigt nice. Grafiken är också bra. Super nice på 4k.
Slår fallout spelen tycker jag.
Detta är ett old school rpg spel känns det som. Men med snyggare grafik

Lite buggigt dock. Inget som påverkar spelet något nämnvärt.
Och det tycker inte jag ska vara en faktor i betygsättningen.
Buggar försvinner efter hand. Det gör inte en satt recensions siffra.
Och vem bryr sig om att inventory är inte den bästa? Är det där ni spelar? Genom att glo på inventory?

Helt klart en 4+. Varför? Jag har lirat 55 timmar och är inte trött på det. Stor del pga storyn som är så bra.

Medlem
Skrivet av Kotz:

Och vem bryr sig om att inventory är inte den bästa? Är det där ni spelar? Genom att glo på inventory?

Inventory spelar en stor roll i spelet i och med att man hela tiden får nya prylar att använda, så den klumpiga hanteringen blir jobbig i längden.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Pansarknekt

Spelet har en del buggar, fick nog när jag skulle byta ut en ranger och insåg att spelet resettat skillsen på min ökenräv orginal, och begåvat honom med skillpoints -7 dessutom.
Så top tip, byta inte ut rangers på PC versionen, verkar vara ganska vanligt att det händer, man märker det när man kommer tillbaka x antal timmar senare och ska plocka upp karaktären igen.

En annan inte lika breaking men riktigt dryg bugg är ai som kastar granater genom väggar helt ogenant.

Hoppas på en patch, för spelet är i övrigt bra och roligt att spela trots sina brister. 3a var ett bra betyg här på FZ. Hade jag betalat fullpris dock hade det varit närmre -7 nu dock.


signatur

Ooooh the drama!

123
Skriv svar