Få en första gameplay-titt på Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

Robot
Få en första gameplay-titt på Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning

Men det ser väl inte sådär jätteimponerande ut, eller?

#Kaiko, #Kingdoms-of-amalur-re-reckoning, #THQ-nordic


Medlem

Har ”originalet” på Origin, och spelade det en hel del men blev aldrig klar med det. Antar att remastern inte är gratis för oss som redan har spelet, men kanske blir ett inköp till Xbone

Medlem

Minns det som 3,5 av 5. Lite bättre än ett vanligt spel men inget att ringa hem om.

Medlem

Vill komma ihåg att levelsystemet var helt keff, zoner låstes till den level du var när du först klev in i zonen, så om man ville kunde man rusha runt och låsa alla zoner till superlåg level för att sedan bara cruisa igenom det.

Kommer ihåg på att grafiken var rätt taskig då det kom, men dom dolde det med övermättat bloooooom och bluuur.. verkar fortfarande vara rätt så kraftigt med bloom.. men vi får se.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Original spelet var Ok. Dock var det väldigt repetitivt med samma fiender och återanvändande instancer av zoner. Inte så mycket varians av skills heller så det blev väldigt seg på slutet.

Som sagt typ 3 av 5.

Gen
Medlem

Riktigt synd nu när de hade chansen att göra något bra.

Medlem

Absolut ett skoj spel... men 399kr för det här, nu i 2020, känns som de tar i lite grann. Och det blir ju ännu mer om man vill ha expansionen.

Medlem
NuZ
Testpilot

Har runt 300h i orginalet. Amazing spel men en remaster känns onödigt?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Prixm:

Såg ut som originalet? Är förvirrad.

Ja det ser ju verkligen exakt ut som originalet, wtf... Hoppas inte folk köper detta så utvecklarna inser sitt misstag.

Medlem

Det är en remaster, inte en remake.

Medlem
Medlem
Skrivet av Nercis:

Det är en remaster, inte en remake.

Remasters borde bannas om de varje gång kan använda den ursäkten. Börjar bli riktigt less på dessa onödiga remasters som inte gör någon skillnad.

Riktiga remakes eller inget!

Medlem
Skrivet av B-itta:

Remasters borde bannas om de varje gång kan använda den ursäkten. Börjar bli riktigt less på dessa onödiga remasters som inte gör någon skillnad.

Riktiga remakes eller inget!

Du vet inte ens vad de har gjort

Medlem

Bara de har fixat till level-systemet så är jag nöjd. Hade mycket kul med spelet men man blev på tok för mäktig på tok för snabbt.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Att det är en remaster betyder inte att grafiken inte kan förbättras. Vad jag vet så är det precis tvärt om. En remaster är där man uppdaterar grafiken och eventuella gameplay problem till modern standard medan större delen av originalupplevelsen ska vara intakt. En remake är när man omdesignar ett spel från grunden princip.

Halo Anniversary räknas som en remaster, man uppdaterade grafiken och lät gameplay vara som i originalet.
Nya Resident evil 2 och 3 är remakes där man har byggt om spelen från grunden.

Medlem

Har redan originalet på Steam, bra spel. Ser dock ingen anledning till att köpa det till PC igen, men det är möjligt att det blir ett köp till PS4 någon gång i en framtida rea.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ravenknight:

Bara de har fixat till level-systemet så är jag nöjd. Hade mycket kul med spelet men man blev på tok för mäktig på tok för snabbt.

Storyn är väl baserad på R.A Salvatores böcker så story och lore i världen är fantastisk. Men håller med dig. Lvl systemet och destiny grejjerna blev väldigt mycket. Gameplay är väl lite repetitivt också.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Nercis:

Du vet inte ens vad de har gjort

Grafiskt sätt, knapp märkbar skillnad, som många ggr tidigare i remasters.

Fixat upp gameplay samt andra prestanda lösningar? Borde isf vara en gratis patch för de som köpt spelet...

RmK
Medlem

Detta spelet behöver en uppföljare inte en remaster. Världen är jätteintressant och jag tror många gärna hade upptäckt mer av den, inte samma en gång till.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Grafiskt sätt, knapp märkbar skillnad, som många ggr tidigare i remasters.

Fixat upp gameplay samt andra prestanda lösningar? Borde isf vara en gratis patch för de som köpt spelet...

Som vanligt handlar allt om grafik. För som alla vet så är grafiken det viktigaste i ett spel

Som med många andra äldre spel så kan jag inte spela Amalur originalet varken på steam eller på origin, därför är det bra med remasters, för spel som inte längre funkar med nyare hårdvara.
Jag har fått en massa remasters gratis för att jag redan äger original spelen. Men allt kan inte vara gratis och jag antar att det inte är fallet med Amalur eftersom Ip't har bytt ägare osv.

Medlem

Luktar Moneygrab lång väg. Personligen tycker jag inte ens spelet förtjänar en remaster. Mediokert är ordet.

Gen
Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Att det är en remaster betyder inte att grafiken inte kan förbättras. Vad jag vet så är det precis tvärt om. En remaster är där man uppdaterar grafiken och eventuella gameplay problem till modern standard medan större delen av originalupplevelsen ska vara intakt. En remake är när man omdesignar ett spel från grunden princip.

Halo Anniversary räknas som en remaster, man uppdaterade grafiken och lät gameplay vara som i originalet.
Nya Resident evil 2 och 3 är remakes där man har byggt om spelen från grunden.

Håller med. En Remaster ska egentligen vara att man:
¤ Uppdaterar spelet till att fungera på moderna OS
¤ Slänger in 4K och 21:9 stöd
¤ Fräschar upp texturer och ljud
¤ Passar på att fixa de värsta buggarna som är kvar

Remake är att man gör om hela spelet från grunden.

Medlem
Skrivet av aholman:

Luktar Moneygrab lång väg. Personligen tycker jag inte ens spelet förtjänar en remaster. Mediokert är ordet.

Finns mer populära titlar om man tänker göra en moneygrab. Det här är en ganska obskyr titel, och inget man satsar pengar på om man inte verkligen tror på konceptet.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Som vanligt handlar allt om grafik. För som alla vet så är grafiken det viktigaste i ett spel

Som med många andra äldre spel så kan jag inte spela Amalur originalet varken på steam eller på origin, därför är det bra med remasters, för spel som inte längre funkar med nyare hårdvara.
Jag har fått en massa remasters gratis för att jag redan äger original spelen. Men allt kan inte vara gratis och jag antar att det inte är fallet med Amalur eftersom Ip't har bytt ägare osv.

Att justera några siffror för att balansera och göra det spelbart på dagens plattformar kallar jag inte en för en remaster, snarare en betald patchning. De själva snackar t.om. om bättre grafik i sin marknadsföring.

Tittar man på andra remasters så handlar det om att fräscha upp spelet på alla plan så att det hänger med i utveckligen. I t.ex. remastern av Halo CE och Halo 2 har både grafik och ljud fått sig ett gigantiskt lyft. Dessutom har mellansekvenserna i Halo 2 gjorts om HELT så att de har samma kvalitet som de senare spelen i serien. Där snackar vi remaster.

Medlem
Skrivet av MajorZen:

Att justera några siffror för att balansera och göra det spelbart på dagens plattformar kallar jag inte en för en remaster, snarare en betald patchning. De själva snackar t.om. om bättre grafik i sin marknadsföring.

Tittar man på andra remasters så handlar det om att fräscha upp spelet på alla plan så att det hänger med i utveckligen. I t.ex. remastern av Halo CE och Halo 2 har både grafik och ljud fått sig ett gigantiskt lyft. Dessutom har mellansekvenserna i Halo 2 gjorts om HELT så att de har samma kvalitet som de senare spelen i serien. Där snackar vi remaster.

Ja, det är vad de har gjort här så vad klagar du om? En remaster är att man uppdaterar ett spel så att det ska passa till modernare system och högre upplösning. I vissa fall att förbättra gameplay och fixa gamla problem.
De har skalat upp grafiken så det ska passa till 4k och de har lagt till en helt ny expansion I Amalur, de ska ha byggt ut innehåll som redan fanns i originalet och gjort ändringar i flera gameplay system. Exakt vad det är innebär vet jag ej men det är precis vad en remaster är, med lite mer därtill.

Halo 2 fick en del nya texturer och shaders men i övrigt så var det inte mycket som hade ändrats mer än att de hade skalat upp det till 1080p med snabbare rendering.

Det är en en remaster, INTE en remake.

Medlem
Skrivet av Nercis:

Ja, det är vad de har gjort här så vad klagar du om? En remaster är att man uppdaterar ett spel så att det ska passa till modernare system och högre upplösning. I vissa fall att förbättra gameplay och fixa gamla problem.
De har skalat upp grafiken så det ska passa till 4k och de har lagt till en helt ny expansion I Amalur, de ska ha byggt ut innehåll som redan fanns i originalet och gjort ändringar i flera gameplay system. Exakt vad det är innebär vet jag ej men det är precis vad en remaster är, med lite mer därtill.

Halo 2 fick en del nya texturer och shaders men i övrigt så var det inte mycket som hade ändrats mer än att de hade skalat upp det till 1080p med snabbare rendering.

Det är en en remaster, INTE en remake.

Som sagt, jämför man med andra remasters är detta mer en patchning. Att det kommer en expansion är ju såklart nice.

I Halo gjorde de om modeller, texturer, shaders, effekter, ljud, musik, cutscenes m.m. Hela upplevelsen blev förnyad, inte bara enstaka bitar.

Medlem
Skrivet av MajorZen:

Som sagt, jämför man med andra remasters är detta mer en patchning. Att det kommer en expansion är ju såklart nice.

I Halo gjorde de om modeller, texturer, shaders, effekter, ljud, musik, cutscenes m.m. Hela upplevelsen blev förnyad, inte bara enstaka bitar.

Som sagt, vadå? Du ignorerar ju bara allt och du har fortfarande ingen som helst aning om hur upplevelsen i Amalur remastern kommer att bli. Halo Anniversary såg bättre ut när det kom bara för att de hade lagt till nya assets och skalade upp det till 1080p, de gjorde endast om enstaka modeller, texturer, osv, inte allting. Vissa grejer var bra, vissa var bättre, andra var dåliga och fula men det viktiga var väl upplevelsen och Inte grafiken?

Medlem
Skrivet av Nercis:

Som sagt, vadå? Du ignorerar ju bara allt och du har fortfarande ingen som helst aning om hur upplevelsen i Amalur remastern kommer att bli. Halo Anniversary såg bättre ut när det kom bara för att de hade lagt till nya assets och skalade upp det till 1080p, de gjorde endast om enstaka modeller, texturer, osv, inte allting. Vissa grejer var bra, vissa var bättre, andra var dåliga och fula men det viktiga var väl upplevelsen och Inte grafiken?

Vad ignorerar jag? Jag kollar gameplayvideon och ser hur det ser ut.

Har du spelat Halo? För jag anser att hela upplevelsen förändrades, och då spelade jag det nu i våras när det kom till PC.

Medlem
Skrivet av MajorZen:

Vad ignorerar jag? Jag kollar gameplayvideon och ser hur det ser ut.

Har du spelat Halo? För jag anser att hela upplevelsen förändrades, och då spelade jag det nu i våras när det kom till PC.

Ja och jag tycker det ser ganska bra ut om man jämför det med originalet. Dock smutsar youtubes codec ner allt så det är inte helt lätt att döma hur det egentligen ser ut. Och de har inte bara ändrat några siffror hit och dit.
Om du skulle spela originalet med 4k så skulle det se bedrövligt ut eller så skull det inte fungera överhuvudtaget.
Men om grafiken är det viktigaste för dej så är det din egen förlust. Du kan inte veta hur ett spel är bara genom att granska hur det ser ut visuellt.

Ja, jag har spelat alla halo spel fram till Halo anniversary, master chef collection eller vad det heter? Dock är jag inget större fan av futuristiska shooters. Och ja, det är visuell skillnad men det var inte poängen.
En remaster är att uppdaterar spelet så det fungera på nyare hårdvara och OS, Ge stöd till högre upplösning och skala upp texturer och göra andra förbättringar som ljud, prestanda och fixa buggar. Vilket de förhoppningsvis har gjort med Amalur, mer än så behöver man inte göra med en remaster. I Amalur remastern har de lagt till en helt ny expansion och gjort flera gamleplay ändringar, så tekniskt sett har de gjort mer med innehållet i Amalur remastern än vad de gjorde med Halo 2 anniversary. Än så länge ser och låter det som en ren och skär remaster.

Du kallar det för betald patchning som borde vara gratis. Det skulle inte gå för att det funkar inte så. EA äger fortfarande rättigheterna till att sälja originalet. 38 Studios gick i konkurs för att de inte kunde betala tillbaka sitt lån från staten Rhode Island och Amalurs ip togs då av staten, sen köpte THQ ip't från Rhode Island för att de planerar att göra en uppföljare. Folk har trånat efter en remaster rätt länge och det är tack vare EA att THQ får göra en remaster. Och det innebär inte att grafiken ska se ut som om det var från 2020, då hade det varit en remake och inte en remaster.

12
Skriv svar