CS:GO FZ Fantasy League S12

Skribent
CS:GO FZ Fantasy League S12

Förra turneringen har inte ens tagit slut, men ändå är det redan dags för nästa!

På tisdag drar ESL Proleague Season 12 igång och det betyder även ny Fantasy. ESL Pro league är vanligtvis en turnering med fyra grupper och lag från hela världen som kämpar om att ta hem den åtråvärda bucklan, men tyvärr lever vi en verklighet idag där det inte är några LAN och allt spel sker online indelat i regioner.

Format
Den här Fantasyn är den europeiska turneringen som består av 16 lag indelade i två grupper med åtta lag i varje. Grupperna spelas med Round Robin där alla möter alla en gång i en b03 och sedan är det topp fyra per grupp som går vidare till ett dubbelt elimineringsslutspel. Turneringen kommer att pågå från 2 september till 4 oktober, så det är en lång turnering. Gruppspelet kommer spelas med tre matcher om dagen med starttider 14.00, 17.30 och 21.00.

HLTVs turneringssida
Liquidpedias turneringssida

Hur det fungerar
För att läsa lite mer om hur HLTVs Fantasy fungerar kan du läsa här:
#3887001
#3891814
Finns det andra frågor om lagen, turneringen, spelformatet eller hur det fungerar rent allmänt så är det bara skriva på. Finns inga dumma frågor och jag svarar på allt jag kan. PM fungerar också om ni inte vill ställa frågan officiellt.

Länk för att hoppa med i ligan:
https://www.hltv.org/fantasy/113/league/90212/join <-- Bara en siffra ifrån det legendariska 90210. Är ni tillräckligt gamla förstår ni

Sista tid för att gå med är tisdag 2/9 14.00.
Observera att denna Fantasy endast omfattar gruppspelet i ESL Proleague Season 12 Europe.

Priser:
1a pris: 2 st värdekoder till SF Anytime
2a pris: 1 st värdekod till SF Anytime

GLHF!

Medlem

Hoppas i vanlig ordning på Vitality men drog ett wildcard med att slänga in ChrisJ på AWP, han var riktigt skarp i den rollen innan Mouz gjorde om laget så vill inte se några -70 poäng nu.

Medlem

första gången jag inte har någon fnaticspelare i mitt lag, tror de behöver en förändring

Skribent

@superlim: Det är möjligt att du har rätt, men hoppas du har fel för jag tog med JW och brollan . Jag hoppar att det här formatet passar Fnatic bra, de kan vara kassa i en eller två matcher i början och ändå ta sig vidare till slutspel.

Skribent

BUMP!
Sista kvällen att få med ett lag till turneringen.

Medlem

Intressant turnering än så länge. Är hyfsat nöjd med Vitalitys insats även om förlusten aldrig känns långt borta, ZywOo är fortfarande högt rankad för turneringen men det märks att han tappat en del över sommaren, roligt att Shox och RPK har kunnat leverera istället.

Astralis känns dock som en mer stabil världsetta igen, tror inte det tar lång tid innan laget är tillbaks i toppen på världsrankingen.

Skribent

Ja, även fast jag måste erkänna att jag inte riktigt gillar det här formatet när det blir så långdraget samt att jag inte hunnit sett allt jag velat se p.g.a. jobb och andra åtaganden.

Skribent

Jag får be om ursäkt för dålig uppdatering här, men jag har varit otaggad på den här turneringen eftersom den pågår så lång tid och det är så många matcher hela tiden. Jag hade hellre sett lite kortare turnering med flera matcher samtidigt, även om jag förstår att det finns ekonomiska anledningar till detta upplägg.

Fast nog om det. Vi har ju en vinnare och det var Krangen med laget SuperTeD. Hans satsning på Bubzkji och device gav frukt och räckte hela vägen till toppen. Krangen är en IRL-kompis till mig och jag levererar hans pris via sms.

På en hedervärd andraplats, endast 13 poäng bakom hittar vi Trollmupp med laget Team 1. Personen får ge sig till känna här i tråden (eller via meddelande här på sidan) så skickar jag andrapriset.

För den som glömt bort, eller missat så står priserna i första inlägget i tråden.

Väl mött. GG. Ses nästa gång!

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag får be om ursäkt för dålig uppdatering här, men jag har varit otaggad på den här turneringen eftersom den pågår så lång tid och det är så många matcher hela tiden. Jag hade hellre sett lite kortare turnering med flera matcher samtidigt, även om jag förstår att det finns ekonomiska anledningar till detta upplägg.

Fast nog om det. Vi har ju en vinnare och det var Krangen med laget SuperTeD. Hans satsning på Bubzkji och device gav frukt och räckte hela vägen till toppen. Krangen är en IRL-kompis till mig och jag levererar hans pris via sms.

På en hedervärd andraplats, endast 13 poäng bakom hittar vi Trollmupp med laget Team 1. Personen får ge sig till känna här i tråden (eller via meddelande här på sidan) så skickar jag andrapriset.

För den som glömt bort, eller missat så står priserna i första inlägget i tråden.

Väl mött. GG. Ses nästa gång!

Team 1 var mitt lag med ChrisJ på AWP (per trådens första svar), drog in hela 4 poäng på den satsningen. Tror att det bara var bra med lite fördröjning här då det verkar ha tagit ett par dagar innan HLTV uppdaterade slutpoängen.

Skribent

Priser utdelade.
Nästa vi kör blir nästa RMR-event för Europa, vilket är Dreamhack Open Fall som spelas 15-25 oktober.

Hoppas vi ses då!

Medlem

lyckades förutse min placering till 100% med lagnamnet, nästan exakt lika bra som att vinna!

1
Skriv svar