Vilka ska teckna Disney+?

Skribent
Vilka ska teckna Disney+?

Finns det fler än jag som är sugna på att teckna upp sig för ett Disney+ abonnemang? 590:- kr för ett helår om man tecknar innan 15 september då tjänsten lanserar i Sverige. Alternativt så kör man månad för månad för 69:-

Däremot är jag lite tveksam på vad det finns för bra att se på tjänsten? Är det någon som har en inblick i utbudet, för bläddra runt innan abonnemang är tecknat och betalat får man ju inte göra... The Mandalorian är det jag vet som lockar mest, men vad mer för godbitar kan det finnas?

Medlem

Jag kommer skaffa det, ser mest fram emot att titta på nalle puh serien från 89 och spiderman serien från början av 90-talet. Ska ge marvel filmerna en chans också.

Medlem

Jag kommer nog skaffa. Min barndom stavas Disney sen är jag dock osäker på hur länge jag kommer prenumerera.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Jag spontanköpte abbonnemanget för 590:-. Känns som att det inte kommer gå fel med Disney + marvel + star wars + national geographic.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Ook
Bibliotekarie (UU)

Sugen men kommer nog teckna ett månadsabonnemang periodvis. Behöver veta mer om det kommer vara samma utbud eller licenstjafs mellan olika regioner, för att kunna teckna ett helår.

Att kunna se Disneys stora serie- och filmbibliotek, National geographics samt Marvel och Star Wars filmer och serier i 4k och HDR är något att se fram emot. Ser själv mest fram emot Simpsons som jag slutade följa för alltför många år sedan då det var alltför stor eftersläpning på tv med aktuella avsnitt.

Om de har Star Wars Holiday special och Ewok filmerna 4k så finns det tecken på att de har ansträngt sig och då kanske det blir ett helårsabonnemang.

Medlem

Förutom gamla klassiker så är det bara Mandalorian som lockar lite men inte tillräckligt så för tillfället blir det inget iaf. Kommer ha fullt upp med spel och annat i höst för att hinna med serier ändå


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har tre yngre barn och sen kommer de ha Mandalorian, var bara att köpa direkt


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Inte jag, däremot HBO Max när det kommer.


signatur

Burn in the light.

FM-guru
F.d. Sisyr

För min del blir det inget. Räcker med Netflix. Verkar inte vara mycket i Disney+ som tilltalar mig, och några barn har jag inte.

Medlem

Beror på om de kommer ha något exklusivt som jag vill se eller inte.

Just nu är det bara Mandalorian som lockar men det kan jag se utan D+ så får se vad för annat som finns i sortimentet först innan jag tar en provmånad.

Att spara 99kr men binda sig till att betala för 12 månader är ju äldsta tricket i boken för att lura suckers 😅

Medlem

Det är väl inte innehållet vid premiären som lockar mest utan potentialen. Det är inga dåliga varumärken de sitter inne på. Sen har jag två döttrar som ser på alldeles för mycket skräp på Netflix och HBO Kids som behöver en dos kvalitetsunderhållning.

Medlem

Det blir garanterat en månad på prov, sen får vi se. Men någon årsprenumeration lär det inte bli, är alldeles för oberäknelig i mitt serie- och filmtittande för sådana investeringar.

Medlem

Jag har barn och intresse för både Disney, Marvel och så de där naturdokumentärerna med fler verkar intressanta. 590 är inte så mycket pengar om man jämför med annat.

Hoppas dock att appar och funktioner fungerar bra. Hög kvalitet och sådär.

Medlem

Får se, använder alla mina streamingtjänster genom PS4 för tillfället, osäker om Disney+ finns som app där.

Är sugen på det, men kommer avvakta om det inte går att köra genom ps4.

Medlem

Kommer testa, men gissar på att innehållet kommer vara väldigt tamt. Det ska vara om de kommer ha massa gamla tv-serier.
Filmer har jag ingen användning av då jag redan har allt på Bluray.

Skribent

590 pix för ett år var en bra deal. Även om utbudet inte visar sig vara lika bra som i USA är det värt det för National Geographic. Och kommande serier som Captain Falcon & The Winter Soldier bl.a. Får väl bara hoppas att apparna är på plats lagom till premiären.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Har för mig att introduktionserbjudandet bara var någon hundralapp billigare än standardpriset. Väntar och ser hur utbudet blir men tvivlar på att de har någonting som lockar mig.

Medlem

Jag har redan signat

Medlem

Generellt kan man nästan redan nu se i tråden att för oss med barn så är detta nästan en no-brainer.

Eftersom jag inte sett någon av de senaste marvelfilmerna (avengers universumet) så blir det lite gott för mig med för mig med.

590kr för ett år är ett bra pris för Disneys hela utbud (vilket jag antar det är).

Medlem

Känns osannolikt för min del.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Är väldigt tveksam till att skaffa Disney+. Ger jag dem mer pengar kommer de ju bara att köpa upp ännu mer (och det är faktiskt illa nog att de redan äger Marvel och Star Wars, tycker jag).

Men skulle de ha Duck Tales och Darkwing Duck på svenska i reko kvalité finns risken att jag trillar dit ändå.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

590 pix för ett år var en bra deal. Även om utbudet inte visar sig vara lika bra som i USA är det värt det för National Geographic. Och kommande serier som Captain Falcon & The Winter Soldier bl.a. Får väl bara hoppas att apparna är på plats lagom till premiären.

Bra deal känns lite krystat.
Man sparar 99kr på 12 månader.
Det är 8 kronor i månaden...

Skrivet av Nomman:

Är väldigt tveksam till att skaffa Disney+. Ger jag dem mer pengar kommer de ju bara att köpa upp ännu mer (och det är faktiskt illa nog att de redan äger Marvel och Star Wars, tycker jag).

Men skulle de ha Duck Tales och Darkwing Duck på svenska i reko kvalité finns risken att jag trillar dit ändå.

Haha tänkte likadant som dej att om dom seriena finns med så


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Kommer fixa det ikväll. Väntade till löning 😛


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skribent

@Jiminy:
Jämfört med Netflix/HBO/Viaplay är det en bra deal. Enda som ligger i närheten av det priset är Amazon Prime. (Netflix Basic förvisso, men kvaliteten på den streamen är ju sådär.)


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Bra deal känns lite krystat.
Man sparar 99kr på 12 månader.
Det är 8 kronor i månaden...

Har de bekräftat månadspriset? Eller jämför du med det andra årspriset efter den 15e?

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

@Jiminy:
Jämfört med Netflix/HBO/Viaplay är det en bra deal. Enda som ligger i närheten av det priset är Amazon Prime. (Netflix Basic förvisso, men kvaliteten på den streamen är ju sådär.)

Snackar inte om månadskostnaden nu.
Snackar om ”dealen” för att binda sig i ett år.
Det är ingen vidare bra deal att spara 8 spänn i månaden.
Hade de gett oss halva priset hade det varit en riktigt bra deal.
Detta är ett skämt för de vet att folk kastar sig över deras tjänst ändå

Skribent
Skrivet av Jiminy:

Detta är ett skämt för de vet att folk kastar sig över deras tjänst ändå

Fast med tanke på just det. Är det väl fint att de erbjuder något iaf. De behöver verkligen inte göra det.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Har de bekräftat månadspriset? Eller jämför du med det andra årspriset efter den 15e?

Jämför ”dealen” med ordinarie pris för ett år och det blir inte speciellt mycket pengar man tjänar

Medlem
Skrivet av Jiminy:

Jämför ”dealen” med ordinarie pris för ett år och det blir inte speciellt mycket pengar man tjänar

TJänar och tjänar. Man sparar en hundring jämfört med årspriset, som redan det är en rabatt på hur mycket från månadspriset? Som nämnt är det bra mycket billigare än liknande tjänster. Men utbudet kan ju vara sådär det med.

Skriv svar