Se 13 minuter gameplay från Black Myth - Kinas svar på Soulsbourne-spelen?

Robot
Se 13 minuter gameplay från Black Myth - Kinas svar på Soulsbourne-spelen?

Gott om strider i detta Journey to the West-baserade spel.

#black-myth-wu-kong, #game-science


Medlem

Inget fan av Dark souls typen av spel, men det där såg rätt jäkla episkt ut, för att dessutom vara ett "okänt" spel.

Medlem

Ssssssssupermysigt!

Medlem

Som ett stort fan av Dark Souls kan jag bara instämma, det här ser väldigt intressant ut. Videon gav mig även en hel del Sekiro "vibbar" och jag anar att det är det spelet som utvecklaren hämtat en hel del inspiration från. Imponerande att det kommer från en studio som är helt okänd, iaf för mig.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av PcGamer:

Som ett stort fan av Dark Souls kan jag bara instämma, det här ser väldigt intressant ut. Videon gav mig även en hel del Sekiro "vibbar" och jag anar att det är det spelet som utvecklaren hämtat en hel del inspiration från. Imponerande att det kommer från en studio som är helt okänd, iaf för mig.

De har funnits i fyra år, släppt spel som inte verkar ha gjort något jättestort intryck i väst. Ska bli intressant att följa!


signatur
Medlem

Såg mycket intressant ut. Får hålla ett öga på detta.

Tråddemonen
Testpilot

Är en som älskar souls genren och metroidvania, efter har sett detta så kan jag säga att combat och musiken är top notch. Men personligen så är jag inte ett stort fan utav valet på spelets karaktärer och fiender, har aldrig fallit mig i smaken med hela furry grejen.

Överväger dock att köpa spelet för gameplayens skull 👍

Medlem

Väldigt imponerade strider och gameplay, From Soft har ett och annat att lära sig här.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Fluffig varg i slutet där. Undra vad för balsam han använder

NuZ
Testpilot

Såg väldigt intressant ut! Undrar bara hur ”kinofierat” det är bara?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Väldigt imponerade strider och gameplay, From Soft har ett och annat att lära sig här.

Inte alls, Älskar FromSoftwares strider, Det är inte meningen att det ska vara smidigt och flashigt.

Medlem

Ser riktigt schysst ut, mer spel med inspiration från Kinesisk mytologi är alltid roligt.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag förväntade mig inget särskilt men blev glatt överraskad. Det ser riktigt bra ut med intressant gameplay samt top-notch ljud och musik. Yay!

Medlem

Såg ju läckert ut grafiskt iallafall.

Får se om det blir ett bra spel bara, håller utkik på detta.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Såg väldigt intressant ut! Undrar bara hur ”kinofierat” det är bara?!

Vet inte exakt vad du syftar på med "kinofierat" men det är väl en bra sak om det är lite annorlunda. Och jag tänker att även om man gillar det japanska mer eller något annat så är det ändå kul och bra med lite variation. Något är säkert sämre än vad man önskar men annat kanske också är bättre.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lasrod:

Vet inte exakt vad du syftar på med "kinofierat" men det är väl en bra sak om det är lite annorlunda. Och jag tänker att även om man gillar det japanska mer eller något annat så är det ändå kul och bra med lite variation. Något är säkert sämre än vad man önskar men annat kanske också är bättre.

Vet att t.ex skelett, sexuell anspelning osv. Inte får visas. Så lär inte bli som Dark souls men man hoppas


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

skapligt snyggt! Detta verkar en pärla att spela och förlora sig in i. Nu ska jag se om Bloodborne finns till PC.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Måste säga detta ser förjävla coolt ut. Vem kunde ana att kina av alla skulle släppa ett AAA spel som ser intressant ut.

Medlem

såg mycket intressant ut.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Måste säga, det har gått ett tag sedan jag blev hypad av en trailer, men ju längre videon gick desto mer involverad blev jag. Är inte jätteintresserad av FROM-spelen, men det här plockar jag nog upp om det ens har hälften av vad trailern visade.

Det är också på tiden att vi får se spel som utspelar sig på andra ställen än Japan, Europa och USA. Har tänkt under en lång tid att det finns så många mytologier och livsöden i världen, men man ser ingenting av det i filmer och spel. Att inget vettigt gjorts av Journey to the West förut är ju väldigt underligt, med tanke på hur känd den ändå är.

Medlem

Sun Wukong som hjälte igen för 1000e gången i ett kinesiskt spel. Vilken överraskning... *gäsp*

Medlem

Detta såg väldigt intressant ut, har aldrig spelat nått soulspel innan direkt men har precis börjat stånga mig igenom bloodborne sakta men säkert. Blir nog fränt!

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Sun Wukong som hjälte igen för 1000e gången i ett kinesiskt spel. Vilken överraskning... *gäsp*

Synd för dig men jag gissar att majoriteten av användarna här på FZ inte har spelat tusen kinesiska spel som baserats på berättelsen så det här känns som en frisk fläkt. Senaste spelet jag spelade där huvudkaraktären är baserad på Wukong var Enslaved till 360 och det var najs men inte kinesiskt.

Dessutom ser det här spelet intressant ut, till skillnad mot Godfall eller vad det heter som visades upp här om veckan.

Medlem

Ser för jävla bra ut

Inaktiv

Ser coolt ut men det ser inte 100% ut som gameplay, ser ut som någon vertical slice. Skriptat för själva videon.

Skrivet av Ruskendrul:

Sun Wukong som hjälte igen för 1000e gången i ett kinesiskt spel. Vilken överraskning... *gäsp*

Vad finns det för andra kinesiska spel? Tror inte jag spelat ett enda.

Avstängd

Det såg riktigt bra ut. Hoppas lite i smyg att det inte är lika svårt som Sekiro.

Medlem

Mäkta imponerad av det visuella och det jämna flödet i striderna. Återstår att se vad det övriga spelupplägget består av. Önskar mig dock ett mindre kryptiskt berättande än det i Soulsborne-spelen om jag ska kunna uppskatta det fullt ut.

1
Skriv svar