Factorio 1.0 är släppt!

Robot
Factorio 1.0 är släppt!

Efter fyra år i early access är nu fabriken redo för skarp drift.

#factorio, #nyhetstips


Medlem

Factorio är ett riktigt mästerverk. Det har den där "bara lite till"-känslan som gör att man aldrig slutar spela. Rekommenderas starkt till alla som inte har provat det ännu.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Factorio är ett riktigt mästerverk. Det har den där "bara lite till"-känslan som gör att man aldrig slutar spela. Rekommenderas starkt till alla som inte har provat det ännu.

Instämmer helt. Förvisso var det flera flera år sedan jag lirade det, men redan då var det fantastiskt bra och man spenderade många hundra timmar. Får väl se om man vågar riskera att 'förlora' hundratals timmar till genom att testa det nu när det går retail

Medlem

Kommer ihåg när jag och ett par kompisar skulle testa Factorio för första gången. Till en början var vi skeptiska till spelet, men det tog inte länge innan vi var helt uppslukna av det!

Tror vi körde 16 timmar första dagen bara för att fortsätta dagen efter direkt vi hade vaknat, allt för att skjuta upp raketen! Det är få spel som lyckats dra in mig så mycket som Factorio.


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Kanske dags att pröva detta då!

Skägg.
10 Chambers

Kan man lira det i någon form av Zen-mode, utan massa anfall och grejer?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan man lira det i någon form av Zen-mode, utan massa anfall och grejer?

Aa det finns peaceful mode så fiender aldrig attackerar först osv.

Medlem

Kommer aldrig att våga spela spelet. Tyvärr. Av allt jag hört om spelet verkar det vara värre än heroin.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan man lira det i någon form av Zen-mode, utan massa anfall och grejer?

Ja det kan man men när man väl kommit in i spelet och kan grunderna så är det rätt kul att försvara sig och undvika utsläpp. Det år en ganska stor del av spelet som man missar om man stänger av småkrypen helt och hållet.

Megadelux
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kan man lira det i någon form av Zen-mode, utan massa anfall och grejer?

Du kan stänga av fiender helt. Så man bara bygger.

Skägg.
10 Chambers
Megadelux
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tjoa till om du behöver någon att lira med. Leveller på discorden. Factorio-räv. Kan guida dig om du är fast.

Medlem

Vad är det som gör spelet så bra?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Megadelux
Skrivet av Freakon:

Vad är det som gör spelet så bra?

Prova gratisdemot. Eller youtube:a lite. Man måste gilla när det blir ratios och avancerat.. och grotta ner sig.

Medlem
Skrivet av renod:

Prova gratisdemot. Eller youtube:a lite. Man måste gilla när det blir ratios och avancerat.. och grotta ner sig.

Blir osäker om det är något för mig när jag kikar. Samtidigt blir jag lite sugen då jag gillar att min/maxa.

Är kluven, men blir nog ett köp så småningom.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar