Wasteland 3, ute i sista minuten.

Medlem
Wasteland 3, ute i sista minuten.

Hej,
Har länge nu suttit och kollat videos på tuben på alpha material från Wasteland 3 som släpps den 28 Augusti, en del av mig vill förhandsboka det och en liten del är tveksam om man inte ska ha lite is i magen. Kanske vänta till efter release hypen har släppt.

Vad tycker ni, är det värt att förhandsboka det och få det lilla extra i bonus för att man varit trogen och betalat innan spelet har släppts.

Går i tankar på att köpa en digital version, köpte mycket samlar utgåvor förut, men frugan ger mig inte plats i bostaden för att visa upp dem så som dem förtjänar. Om du skulle köpa spelet vart skulle du spendera dina pengar?

Medlem

Jag skulle spelat det med Game pass så får jag över hundra andra spel för en liten slant.

Medlem

Eftersom det är inXile Entertainment som gör spelet så tycker jag personligen inte att det skulle vara någon fara att förbeställa det. Svårt att se att det skulle vara sämre än Wasteland 2 och Torment.

Medlem

Jag skulle som Ribcage säger, spelat det via Gamepass och inte köpt det överhuvudtaget. Finns erbjudanden med 10 kr för en månad om du inte har haft det innan.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

FM-guru
F.d. Sisyr

Rekommenderar aldrig att förhandsboka. Spelet kan ju vara trasigt på release, eller på andra sätt inte alls infria förväntningarna.

Skribent

Kör bara. Ingen kommer ihåg en fegis

Jag gick in redan i kickstarten (eller Fig var det kanske?) i början av produktionen.

Medlem

1) Aldrig förboka. Det sista spelet jag förboka var Aliens Colonial Marines. Du kan säkert lista ut varför jag inte förbokat något efter det spektaklet Inte värt att gambla för ett sketet skin i bonus.

2) Alla nya spel behöver en patch eller två innan de är spelbara. Wasteland 2 hade söndriga quest vid release. Det blev riktigt riktigt bra först vid Directors Cut releasen. Bara avvakta tills folk säger att det blivit bra. Inte värt att slösa tid på dumma buggar.

Medlem

ja fega inte haha.

Medlem

Nu har jag bestämt mig, blev en förhandsbokning. bara att invänta release och fortsätta hypea

Medlem

Måste vara troll haha

Medlem

Ser väl ingen anledning att förboka spel längre mer än om man kanske får något samlarföremål eller så. Back in the days kunde en utebliven förbokning innebära att du inte fick ett ex av spelet på releasedagen, men i denna digitala värld så kan du kolla in spelet på alla möjliga vis. Man behöver ju knappt köpa ett spel tack vare alla dessa tjänster som t.ex Xbox gamepass.

Frilansare

Min recension publiceras 26 augusti, 15:00, om gudarna vill.

Medlem

Man får se när Inxile skickar ut nycklarna till oss Fig backare.
Valde att inte delta i betan, vill naturligtvis ha spelet oupptäckt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Skribent

Jag fick hem min collectors edition igår!
Slänger upp lite bilder ikväll om intresse finns.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jag fick hem min collectors edition igår!
Slänger upp lite bilder ikväll om intresse finns.

Absolut! Är det den med skorpionen där? Fordonet dvs. Såg riktigt läcker ut.

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Absolut! Är det den med skorpionen där? Fordonet dvs. Såg riktigt läcker ut.

Jajemen! Första intrycket är att det är bra kvalité på grejerna.

Skribent

@Ribcage: https://www.fz.se/forum/trad/440977-wasteland-3-collectors-ed...

Skrev en recension istället för att fylla den här tråden med bilder.

Medlem

Jag föhandsbokar inte längre. Inte värt det (tyvärr?). Några dagar hit eller dit med allt annat som händer i livet... och de få extras använder jag i princip aldrig (bonus låtar eller in-game items).
Antingen köra med game-pass, då kan får i princip testa spelet för en liten slant, eller testa 2h via Steam och returnera.

1
Skriv svar