Ubisofts Battle Royale-utmanare Hyper Scape släppt

Robot
Ubisofts Battle Royale-utmanare Hyper Scape släppt

Redo att spelas gratis på pc, Xbox One och Playstation 4.

#battle-royale, #hyper-scape, #ubisoft


Medlem

Spelet har en väldigt snygg miljö. Hoppas det inte försvinner helt utan att man kan göra något annat med det om de inte fungerar.

Gnällkuk
Skrivet av Maysay:

Spelet har en väldigt snygg miljö. Hoppas det inte försvinner helt utan att man kan göra något annat med det om de inte fungerar.

Känns som att spelet kom för sent och bjuder på för lite för att det ska ha en bra chans. Tror inte nödvändigtvis det är fel på spelet, men jag har svårt att se hur det ska stå sig mot de andra giganterna.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kul! Det är faktiskt en av mina favoriter inom BR-genren. Räknar dock med att detta spelet är tvärdött inom en månad.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Känns som att spelet kom för sent och bjuder på för lite för att det ska ha en bra chans. Tror inte nödvändigtvis det är fel på spelet, men jag har svårt att se hur det ska stå sig mot de andra giganterna.

Men så har väl folk sagt om alla BR spel sen Fortnite blev populärt?


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Känns som att spelet kom för sent och bjuder på för lite för att det ska ha en bra chans. Tror inte nödvändigtvis det är fel på spelet, men jag har svårt att se hur det ska stå sig mot de andra giganterna.

Jag själv vågar inte spela det pga att det verkar vara så himla svårt.

Medlem
Skrivet av Managor:

Men så har väl folk sagt om alla BR spel sen Fortnite blev populärt?

Och oftast har de visat sig få rätt också?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Jag själv vågar inte spela det pga att det verkar vara så himla svårt.

Det behöver du verkligen inte oroa dig för. Spelet är bland de enklaste BR man kan spela... till en sån nivå att jag tror det är där det kommer misslyckas. Det saknar helt enkelt djup. Efter ett par matcher borde du ha ett bra grepp om allting spelet har att erbjuda.

Medlem

Ser lite kul ut för att vara ett br:)

Medlem

Är det inte bättre att släppa PC-spel med bra modstöd och vettig mapeditor istället, så vi får se lite nya idéer, koncept, spellägen och banor igen från dagens storspel.

Indie-spelen gör sitt men tycker det inte flyter över på liknande sätt till resten av AAA-spelen som när moddar och mapmaking var stort.

Utöver battleroyal som föddes ur Arma2 moddar för 7 år sedan, är fortfarande flera utav de bästa och populäraste spellägen, genres och kartor det som moddare och mapmakers gjorde för 15-20år sedan.

Någon som jobbar på Massive, DICE, Avalanche och kan ge cheferna där en spark i röven? Helt bizzart att exempelvis inte PUPG föddes ur en BC2- eller BF3-mod istället. Nope fuck PC och dess moddning, det är konsoler och mikrotransaktioner som gäller... jävla idioter.

Medlem

COD:Warzone är det enda BR jag spelar nuförtiden, som jag köpt fullversionen på, plus Season Pass och några dlc.


signatur

autograph

Medlem

Det här är lite vad som blivit trist med spel överlag. Ibland händer det att någon får en bra idé och mer eller mindre dyker på en ny ”genre” spel, Battle royale i detta fall. Nice!

Men sen istället för att fortsätta innovera så ska femtielva konkurrenter försök kopiera konceptet, ofta med fail som resultat som redan nämnts i tråden

Medlem
Skrivet av whoo:

Det här är lite vad som blivit trist med spel överlag. Ibland händer det att någon får en bra idé och mer eller mindre dyker på en ny ”genre” spel, Battle royale i detta fall. Nice!

Men sen istället för att fortsätta innovera så ska femtielva konkurrenter försök kopiera konceptet, ofta med fail som resultat som redan nämnts i tråden

...men för mig är COD:Warzone det enda som jag kan fortsätta att spela efter att jag blivit skjuten först av alla. Tack vare Gulag och andra innovativa lösningar. Dessutom är det även snyggt och roligt!


signatur

autograph

Medlem

Synd att alla nya BR-spel ska bli så arkadiga med fokus på snabb instant gratification.
Även PUBG har ju gått sakta åt det hållet även om det fortfarande är det "långsammaste" BR-spelet, så är det långt ifrån hur det brukade vara med det försiktiga taktiska spelandet.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av autograph:

...men för mig är COD:Warzone det enda som jag kan fortsätta att spela efter att jag blivit skjuten först av alla. Tack vare Gulag och andra innovativa lösningar. Dessutom är det även snyggt och roligt!

Warzone var det som gjorde att jag tog bort modern warfare från datorn, så jävla dåligt att man inte kan välja om man vill ha br delen eller inte speciellt när det tar över 100gb

1
Skriv svar