Spelar ni klart spelen...?

Medlem

Jag spelar nästan alltid färdigt mina spel, men då investerar sällan i fler än 3-4 nya titlar varje år. Mer hinner jag inte vid sidan av jobb, föräldraskap och andra intressen (och omspelningar av klassiker förstås, vilket är minst 50% av mitt spelande).


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

För egen del känns det inte som att spelen är för långa idag, det är snarare min fritid som blivit kortare sedan karriären tog fart tillsammans med att jag kan köpa fler spel än någonsin. Det är helt enkelt fler saker som slåss om min uppmärksamhet och när jag börjar köra saker parallellt med varandra så faller saker bort längs vägen.

Så är det definitivt för de flesta efterhand (mig med). Jag försöker spela klart men jag köper ju även spel när de är billiga för att kunna ha möjlighet att starta upp senare, och då kan de bli liggande länge pga tidsbrist plus pga ett fanatiskt tycke för ett (1) spel slukar oproportionerligt mycket av den speltid jag faktiskt har år ut och år in. Och vissa spel slutar bli roliga nog såklart, och även om jag är bra på att ge spel chansen så är ju min tid viktigare än att spela ut spel som inte levererar.

Skrivet av Kaffeglass:

Självklart vägrar man köra något på easy eller annan hjälp som finns att tillgå, för man är ju en gamer 💀

Det där lider jag också av. ”Man spelar inte på easy” och så fastnar jag på något svårt i ett spel som bara precis håller mitt intresse och då är det kört för jag vägrar ju sänka svårighetsgraden.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Oftast fast det beror på vad man menar om man ska samla saker/rensa x utposter fast om storyn är 40h så orkar man inte så mycket av den men gameplayt kan ju vara bättre. Har iaf kört klart spel som Ac3, FC3 Blood Dragon men det händer att man lämnar ett spel för att man har så många andra spel att ta ikapp t ex här har jag far cry 5 (är typ 54%) i storyn samt AC syndicate började bara lite på det och tror båda syskonen är i lv.5.

Kör nu Rage 2 och det är kul och så men det känns linjärt i story fast det är ett open world spel... men alla open world känns väl så även om det kanske är meningen iallafall tycker jag att det ska ha nån öppen väg till att ta dig till uppdraget. Men det är väl svårt ,att utveckla såna saker i såna spel så man tar den saken att spelaren ska ta sig från A till B och oftast är det bara en väg som leder till B.

Det spelar ingen roll om att du klättrar, kör upp till hustaken / vägen i en öppen värld det finns bara en väg och denna väg är linjär även om du ska ha flera vägar så har du bara en,det stör mig nåt så in i bomben men det är nog för en annan tråd.

123
Skriv svar