Hands-on: Marvel's Avengers

Robot
Hands-on: Marvel's Avengers

Marvel's Avengers har stor variation men för mycket "Games as a Service".

#Crystal-dynamics, #Eidos-montréal, #Marvels-avengers


Medlem

Nämnde inte ens att Spiderman karaktären är exklusiv till playstation.

Medlem

Jag är en sucker för spel som erbjuder levling och uppgradering men uppgraderingar som texten nämner att man gör 2% mer skada är den lataste typen av levling. Så tråkigt och oinspirerat.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av jehuty:

Jag är en sucker för spel som erbjuder levling och uppgradering men uppgraderingar som texten nämner att man gör 2% mer skada är den lataste typen av levling. Så tråkigt och oinspirerat.

Ja, får mig mest att tänka på Ubisoft-spel som Division eller de nyare spelen i Ghost Recon och Assassin's Creed. Usch.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Vercadi:

Nämnde inte ens att Spiderman karaktären är exklusiv till playstation.

Det var inte en del av hands-on-upplevelsen men jag har sett diskussionen i forumet och kommer lyfta den tråden senare.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det var inte en del av hands-on-upplevelsen men jag har sett diskussionen i forumet och kommer lyfta den tråden senare.

Måste ha spelat på xbox eller pc :/

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Marvel's Avengers har stor variation men för mycket "Games as a Service".

#Crystal-dynamics, #Eidos-montréal, #Marvels-avengers


Games-as-a-service med denna definition var nytt för mig. Jag känner GAAS mera som utryck för en business model (abo/micro-transactions, etc).

Annars, ja, tack för previewen. Det blir då för min del att avvakta, inte längre taggad efter att ha läst detta om gameplay delen.

Medlem

Tack för preview. Jag är väldigt intresserad av detta. Tänkte bita sura äpplet och spela på Playstation. Spider-man är frestande, men surt för man måste pröjsa för multiplayer. Blir nog en hel del singleplayer, om inte allt för att undvika den där sunkkostnaden som konsoller dras med för att spela multiplayer.

Ser fram emot betatestet.


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Rh3nium:

Games-as-a-service med denna definition var nytt för mig. Jag känner GAAS mera som utryck för en business model (abo/micro-transactions, etc).

Annars, ja, tack för previewen. Det blir då för min del att avvakta, inte längre taggad efter att ha läst detta om gameplay delen.

Jag skulle nog säga att det är två sidor av samma mynt.

Affärsmodellsdelen, där spelet fortsätter att dra in pengar även efter det inledande köpet (köp av kostymer och liknande i Avengers fall); och gameplay-delen, där man säkerställer att spelare fortsätter att spela spelet kontinuerligt med hjälp av spelmekanik som "kräver" att man spelar om samma innehåll flera gånger (grinda) för att uppgradera sin karaktär och tillgodogöra sig ny utrustning och dylikt. Och sedan givetvis att grundspelet blir en plattform som man periodvis släpper nytt material till för att hålla kvar spelarna.

Medlem

@Jonny Myrén: Ja, det kan jag köpa. Din förklaring, inte (nödvändigtvis) spelet XD

Medlem

Kan inte bara vara jag oavsett hur gamplayet av karaktärerna dom valt, jag gillar exempelvis ingen utav dom.

Är jag ensammen här?

För mig känns det väldigt tråkigt med superhjältar då dom oftast är väldigt oinspirerade då dom funnits i år och oftast är dom en "tråkig dota hjälte" typ.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Kan inte bara vara jag oavsett hur gamplayet av karaktärerna dom valt, jag gillar exempelvis ingen utav dom.

Är jag ensammen här?

För mig känns det väldigt tråkigt med superhjältar då dom oftast är väldigt oinspirerade då dom funnits i år och oftast är dom en "tråkig dota hjälte" typ.

Vilka andra karaktärer hade passat bättre?

Jag tror du är ensam om att ogilla valet av hjältar i ett hjälte-spel från Marvel. Om man direkt ogillar superhjältar så är man inte tänkt som publik.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Låter tyvärr väldigt oinspirerande tyvärr. Får ge det en sista chans beroende på recensionerna när det släpps.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vilka andra karaktärer hade passat bättre?

Jag tror du är ensam om att ogilla valet av hjältar i ett hjälte-spel från Marvel. Om man direkt ogillar superhjältar så är man inte tänkt som publik.

Jag gillar superhjältar växte upp med spiderman och wolverine och cyclops tidningar.

Vad jag menar är där finns såpass få hjältar här och ingen tiltalar mig och dom är väldigt specifika.

dom kommer släppa fler ju men dom som är vid start är "tråkiga" i min bok.

och jag detta har inget med mig o göra vi är alla olika utbudet av hjältarna är väldigt litet och när superhjältar är såpass "specifika" är det väldigt svårat med sådan liten pool av hjältar.

Det är som i ett action rpg bara ha en bruiser och en mage.

Inget mitt imellan eller någon ranger eller summoner osv.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Jag gillar superhjältar växte upp med spiderman och wolverine och cyclops tidningar.

Vad jag menar är där finns såpass få hjältar här och ingen tiltalar mig och dom är väldigt specifika.

dom kommer släppa fler ju men dom som är vid start är "tråkiga" i min bok.

och jag detta har inget med mig o göra vi är alla olika utbudet av hjältarna är väldigt litet och när superhjältar är såpass "specifika" är det väldigt svårat med sådan liten pool av hjältar.

Det är som i ett action rpg bara ha en bruiser och en mage.

Inget mitt imellan eller någon ranger eller summoner osv.

Då förstår jag dig bättre.

Har du spelat Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Då förstår jag dig bättre.

Har du spelat Marvel Ultimate Alliance 3: The Black Order?

Nä det har jag faktist inte hurså?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Nä det har jag faktist inte hurså?

Där finns en bra bredd av massor av mindre populära hjältar som man kan härja runt med.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Där finns en bra bredd av massor av mindre populära hjältar som man kan härja runt med.

Kikade spelet vart inget typ utav spel för mig tyvärr.

Tyvärr har där inte gjorts ett hjältespel som jag tyckt om det är väl batman spelen såfall.

Eller ARPG marvel spelet som har diablo stuk.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Kikade spelet vart inget typ utav spel för mig tyvärr.

Tyvärr har där inte gjorts ett hjältespel som jag tyckt om det är väl batman spelen såfall.

Eller ARPG marvel spelet som har diablo stuk.

Har du spelat senaste Spiderman?

För mig kickade det ner Batman från tronen. Det tog dock två genomspelningar samt platinum.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har du spelat senaste Spiderman?

För mig kickade det ner Batman från tronen. Det tog dock två genomspelningar samt platinum.

Nä ett av få jag ej köpt pga ej haft tid då min backlog är enorm. men blir väl köp någon dag det är ju riktigt gammalt redan men ja

Sen är jag inte så facinerad utav spel som fokuserar på en karaktär oftast.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Nä ett av få jag ej köpt pga ej haft tid då min backlog är enorm. men blir väl köp någon dag det är ju riktigt gammalt redan men ja

Sen är jag inte så facinerad utav spel som fokuserar på en karaktär oftast.

Det är inte riktigt gammalt, det är från 2018

Om du uppskattar Batman, trots att det är full fokus på en karaktär, så gör du dig en otjänst att inte spela det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Läste en "final pre-view" på IGN och de säger i princip samma sak om nakdelarna med det nuvarande beta systemet.
Har sällan (alls?) sett att det blev stora skillnader från beta till release, så det hela låter inte så lovande hittils

1
Skriv svar