Sony låser ute en hel karaktär (Spider-Man) och extra content i Marvel's Avengers som är ett multiplayform spel.

Medlem

Vill dom inte ha mina pengar är det upp till dom,skall nog inte köpa spelet för jag tror det suger.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Verkar som mitt inlägg inte kom med...

I Afrika är det vanligt att folk dör av svält, det är så det är där, inget problem med det...

Bara för det är en sak i konsolvärlden betyder fortfarande inte det är OK.

Vad är detta för osmaklig liknelse?

Men jo, det är ok. Att du inte gillar det är en annan sak.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vad är egentligen problemet här? Sony betalar för att få extra fluff, de får mer fluff. Det är ju så det är i konsolvärlden.

För övrigt tror jag ingen av de som beklagar sig över detta hade köpt spelet ändå. Det ser riktigt risigt ut.

"Det är så det är i konsolvärlden."

Detta är ett multiplatform spel, så vad nu konsolvärlden gör bör inte påverka den produkten på ett sådant sätt att spelare på en X platformar inte får samma saker som spelare på X platform. Det är något som är väldigt negativt, och inte något man bara borde acceptera.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vad är detta för osmaklig liknelse?

Men jo, det är ok. Att du inte gillar det är en annan sak.

Sony bryter inte mot någon lag, vad jag vet, är det den definitionen av OK du menar?

eld
Medlem

Vi kan ju se det såhär:

Sony betalar bra pengar till ett företag för exklusiviteten, pengarna går till utvecklingen av spel som alla plattformar tar nyttja av.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Detta är ett multiplatform spel, så vad nu konsolvärlden gör bör inte påverka den produkten på ett sådant sätt att spelare på en X platformar inte får samma saker som spelare på X platform. Det är något som är väldigt negativt, och inte något man bara borde acceptera.

Varför är det något negativt att Sony vill erbjuda sina kunder lite extra godis? Microsoft hade också kunnat göra samma sak, men det gjorde de inte denna gången. Att påstå att någon lider för att de inte får spela spindelmannen låter helt ärligt absurt.

Och vad jag vet så är tidsexklusiviteter något som är väldigt vanligt. Så varför skulle inte detta kunna vara tidsexklusivt?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Varför är det något negativt att Sony vill erbjuda sina kunder lite extra godis? Microsoft hade också kunnat göra samma sak, men det gjorde de inte denna gången. Att påstå att någon lider för att de inte får spela spindelmannen låter helt ärligt absurt.

Och vad jag vet så är tidsexklusiviteter något som är väldigt vanligt. Så varför skulle inte detta kunna vara tidsexklusivt?

"Lida" är att ta i, absolut, men kunder som inte spelar på playstation förlorar på det, svart på vitt. De får mindre spel för samma peng som alla andra.
Vissa delar verkar vara tidsexklusiva ja, men inte Spider-Man, där är det bara sagt att han är exklusiv till Playstation och ingen tid nämnt.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Vissa delar verkar vara tidsexklusiva ja, men inte Spider-Man, där är det bara sagt att han är exklusiv till Playstation och ingen tid nämnt.

Äsch. Det där har vi sett många gånger men sen efter 1 år kommer det ändå till andra plattformar. Den som lever får se helt enkelt.

Medlem

EA hade ju tidigare en deal med Microsoft angående FIFA och extra innehåll till Xbox versionerna som inte släpptes till övriga plattformer.
Sånt här händer ju hela tiden och kommer fortsätta göra.
Men köp spelet eller skit i det.

12
Skriv svar