Se Japan-gameplay från WRC 9

Robot
Se Japan-gameplay från WRC 9

Furusurottoru racingvänner!

#wrc-9


Medlem

Taggad älskade wrc8 dom rrally stages var helt underbara

Medlem

Hur är WRC-spelen jämfört med Dirt Rally-serien?


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av majsalle:

Hur är WRC-spelen jämfört med Dirt Rally-serien?

Banorna är handgjorda och väldigt mycket bättreän dirt rally 2.0
Tråkiga me wrc ät så klart bil utbudet men banorna isig själv gör spelet ett värt köp alla dagar i veckan.
Älskar finskarallyt när man hoppar i 170km/h och landar i en snävkurva så man måste komma på ställ ut ifrån hoppet och landa på ställ för att klara kurvan, helt underbart

Kör både DR 2.0 och wrc8 beror på vad man är sugen på, ikoniska bilar eller underbara stages

Medlem
Skrivet av wingman92:

Banorna är handgjorda och väldigt mycket bättreän dirt rally 2.0
Tråkiga me wrc ät så klart bil utbudet men banorna isig själv gör spelet ett värt köp alla dagar i veckan.
Älskar finskarallyt när man hoppar i 170km/h och landar i en snävkurva så man måste komma på ställ ut ifrån hoppet och landa på ställ för att klara kurvan, helt underbart

Kör både DR 2.0 och wrc8 beror på vad man är sugen på, ikoniska bilar eller underbara stages

Tackar för svar, det låter lovande! Hur är bilfysiken/känslan i WRC?


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem

WRC8 war bästa spelet hittills senaste åren, riktigt bra spel, men det som oroade mig i denna trailer, var lyssna hur orealistisk motorljuden, dom kända broms ljuden som skriker, och baksmäll i avgasrören, motorljuden lät som nåt Ridge Racer spel från 10 år bakåt, jag hoppas dom inte bara hunnit fixa ljuden till trailern, för ljuden i rally spel för mig personligen, viktigare än grafiken iaf, så lämnar jag det där... Mao inte det viktigaste, men väldigt viktigt!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av majsalle:

Hur är WRC-spelen jämfört med Dirt Rally-serien?

Jag tycker mycket bättre om Dirt Rally. Vägarna är smalare och känns mera verklighetstrogna. Finland ser faktiskt ut som Finland och inte vad de nu försökt med i WRC 8. Enligt mig är fysiken och körkänslan mycket bättre i Dirt Rally.

I slutändan är det väl en smaksak vilket man tycker bättre om.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Jag tycker mycket bättre om Dirt Rally. Vägarna är smalare och känns mera verklighetstrogna.

Båda spelen har sina fördelar och nackdelar, helt klart. Föredrar fysiken i Dirt Rally, även om WRC nästan kom ikapp med WRC 8. Men när det gäller sträckorna så tycker jag du fått det bak och fram dock Anser att just det är WRC 8's främsta styrka. Betydlight tightare sträckor med mer detaljer och mer varierad körning. Ser verkligen fram emot WRC 9.

Medlem
Skrivet av pappakenoo:

Båda spelen har sina fördelar och nackdelar, helt klart. Föredrar fysiken i Dirt Rally, även om WRC nästan kom ikapp med WRC 8. Men när det gäller sträckorna så tycker jag du fått det bak och fram dock Anser att just det är WRC 8's främsta styrka. Betydlight tightare sträckor med mer detaljer och mer varierad körning. Ser verkligen fram emot WRC 9.

Min åsikt är precis den motsatta :P.

Nu tänker jag mest på Finland, de andra länderna kanske är annorlunda. Jag hittade den här videon om hur de gjorde banorna i WRC 8. De använder information från satelliter och rallypromotorer, men inget om att banorna är tagna från verkligheten. Finland, Sverige och Wales verkar dock inte fått nya banor enligt kommentarerna.

Vädersystemet är en sak som jag tror att DR saknar.

I Dirt Rally är banorna tagna från verkligheten (https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=470160...), medan i WRC 8 verkar de vara påhittade (åtminstone i Finland). Ta t.ex. sträckan kring gula huset vid Ouninpohja (eftersom det är lätt att hitta).

Det här klippet från 0 till 50 sekunder upploppet till gula huset ända tills efter den långa vänsterkurvan, vilket påminner väldigt mycket om hur det ser ut i Google StreetView Gula Huset

Den här videon visar WRC 8 med start från lite före gula huset, väldigt olik verklighetens Ouninpohja.

Vägarna i DR (åtminstone i Finland) är smalare, guppigare, har högre fartkänsla och miljön känns som Finland. En miss är att lövträden är gula i spelet fastän det är början av augusti. Det har WRC 8 lyckats bättre med.

Största problemet jag har med WRC8 är körkänslan, jag kommer inte alls överens med den. Men roligt att de hela tiden gör framsteg, får se hur långt de hinner innan CM tar över licensen om några år.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

1
Skriv svar