The Last of Us: Part II

Sida 2 av 2
Loading
2020-08-03 20:01

Körde precis klart spelet, och gillade det, det var något i slutet av 1:an som fick mig att inse att Joel inte är hjälten, han tänkte inte på Ellie eller människan. Han var självisk och tänkte bara på sig själv, så han fick det slut som han förtjänade. Dock hamnar Ellie i den situationen där hon dödar allt och alla hon skiter i vem som dör (av fienden) bara hon får sin hämnd. Vilket leder till det slut som var väldigt bra hon kunde inte äta kakan och behålla den. Så hon heller kunde inte få ett helt lyckligt slut.

Jag kan förstå varför många har hatat på denna uppföljare, men jag gillade spelet dock var scenerna lite fel placerade, både Ellies och Abbys banor borde ha spelats mer ihop än att man får ett till spel helt plötsligt.

scaryfoot
2020-08-04 07:22
Skrivet av grollo_92:

Håller med @Lasrod
Spelet var verkligen en bergochdalbana som var uppfriskande hänsynslös mot spelaren istället för ännu en förutsägbar historia (som många andra spel, inte TLoU1)

Hänsynslöst var rätt ord. Spelet är som en örfil och man fattar inte riktigt. Såhär kan de ju inte göra, såhär skulle det ju inte bli.
Naughty Dog: "jodå"

Sida 2 av 2