Rykte: Halo Infinites flerspelarläge är free-to-play, flyter i 120 fps på Series X

Robot
Rykte: Halo Infinites flerspelarläge är free-to-play, flyter i 120 fps på Series X

Läcka från oväntat leksakshåll.

#halo-infinite


Medlem

120 fps på en konsol, Det vore en utopi.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

120 fps på en konsol, Det vore en utopi.

Bekräftat till Dirt 5 bland annat.

Medlem

Spelbranchen läcker verkligen som ett såll...

Medlem
Skrivet av B-itta:

Spelbranchen läcker verkligen som ett såll...

Ja dessa läckor är verkligen inte bra för de stora spelmässorna som E3 och GamesCom. Men men... det är väl svårt att hålla inne med information i dagens samhälle där allt o alla är uppkopplade med mobiler o sociala medier m.m..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Angående F2P-delen går det väl ihop med rykten om att det kommer att bli gratis att spela online på Xbox.

Medlem

Upp till 120 fps kan betyda varierande fps med frame dips. Nu är jag redan jättenöjd med min PC och 240 Hz-skärm, men jag är väldigt sugen på att testa konsolspel med HFR (high frame rate) och kan tänka mig att köpa Series X/PS5 tillsammans med en 120 Hz-skärm.

Inaktiv

Hur ser det ut med tv-apparater som stödjer 120hz? Antar man får snegla åt en skärm närmaste tiden

Ambassadör
Xbox

Yes! Mycket fränt. Dags för ny TV...


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Spelbranchen läcker verkligen som ett såll...

PR-avdelningarna har väl märkt att det blir mer skriverier om information "läcker".

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Hur ser det ut med tv-apparater som stödjer 120hz? Antar man får snegla åt en skärm närmaste tiden

Det blir vanligare och vanligare. Många av premiumsegmenten har haft 120Hz-paneler i flera år, och fler stödjer nu input på 4k@120fps. Jag själv uppgraderade nyligen till en LG CX (hade innan en LG B8, i stort sett samma) bara för att förbereda mig för detta. B8 klarade "bara" högst 60Hz i 4k som input, för 120Hz var det högst 1080p.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Bekräftat:

"Halo is for everyone. We can confirm #HaloInfinite multiplayer will be free-to-play and will support 120FPS on Xbox Series X. More details will be shared later!"

https://twitter.com/Halo/status/1289298976550731776

Känns ytterst märkligt att inte annonsera detta under deras konferens som var, känns relativt stort.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent
Skrivet av Fezk:

Bekräftat:

"Halo is for everyone. We can confirm #HaloInfinite multiplayer will be free-to-play and will support 120FPS on Xbox Series X. More details will be shared later!"

https://twitter.com/Halo/status/1289298976550731776

Känns ytterst märkligt att inte annonsera detta under deras konferens som var, känns relativt stort.

Antar att tanken inte var att annonsera det än utan på en kommande presskonferens (kanske helt dedikerat till Halo och multiplayer?), men när det nu har läckt så var det lika bra att bekräfta det.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar