Fick hem Pokémon White version idag

Kontot avslutas
Fick hem Pokémon White version idag

Vi har handlat Pokémon White på Tradera eftersom jag vill ha ett spel, så att jag kan föra över Pokémon från mina äldre spel till Pokémon Bank.

Missade generation fem när det begav sig men har spelat dessa på emulator. Jag har en längre tid velat ha dessa spel så nu fick man passa på att köpa ett spel i alla fall innan de blir för dyra.
Dock så blev det bara kassetten men vi får köpa lite fodral som man kan ha ifall det blir att man i framtiden köper fler spel där det bara är kassetten som följer med.

När jag satte på min 2DS så kände den inte av spelet, och den brukar inte ha problem att känna av spel. Så jag tog ur spelet och torkade av sensorerna med en tops och sen funkade det. Fick googla hur man raderar en sparfil med och sen när det var gjort så stängde jag av spelet så länge.

Men det kommer bli kul att spela det, har bara spelat igenom Pokémon Black på emulator så det blir kul att även få spela White.
Det jobbigaste blir att jag typ får ha spelet i konsolen hela tiden eftersom jag inte vet vart jag ska ha det utan något fodral, därför får vi nog snart ta och köpa det med.


signatur

ゼルダの城

Moderator | Testpilot

Tyvärr har jag behövt använda mig av ett R4-kort för att spela DS-spel. De spel jag har velat införskaffa har oftast varit så dyra :/


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har faktiskt inte spelat Pokémon "seriöst" sedan Blue Version i slutet av 90-talet. Kan vara det spel (bortsett från valfri version av Football Manager) som jag lagt ned överlägset mest tid i. De spelens interna klocka stannade (väl?) på 255 timmar och slutade gå sedan? Jag vet att jag startade om flera gånger och fick samma sluttid. Minns en av filerna där jag hade en Metapod på Level 100 (eller om det var 99, max level i alla fall).

Sedan dess har jag inte rört Pokémon, förutom ett par strö omgångar i Pokémon Go (främst med sonen). Intressant nog så har han börjat följa Pokémon på Netflix (de visar första säsongen, nostalgiskt nog) och han gillar att samla på plastfigurerna. Däremot har jag försökt få honom att fastna för själva RPG: erna (på emulator), men inte funkat. Dock är han ju bara fyra år så det finns ju tid över.

Har ändå varit sugen på att köpa mig ett Pokémon-spel igen, konceptet är ju tillräckligt bra men det känns som att jag måste ha någon att spela med för att det skall bli kul. Det är ju ändå ett socialt spel och att spela på egen hand känns inte lika lockande. Dessutom är jag rädd att mekaniken känns lite "samma samma", att det är som FIFA-spelen ungefär samma mekanik men andra namn på gubbarna.

Du får gärna dela med dig av din Pokémon-resa, följer den med intresse.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Gubbgamern:

Jag har faktiskt inte spelat Pokémon "seriöst" sedan Blue Version i slutet av 90-talet. Kan vara det spel (bortsett från valfri version av Football Manager) som jag lagt ned överlägset mest tid i. De spelens interna klocka stannade (väl?) på 255 timmar och slutade gå sedan? Jag vet att jag startade om flera gånger och fick samma sluttid. Minns en av filerna där jag hade en Metapod på Level 100 (eller om det var 99, max level i alla fall).

Sedan dess har jag inte rört Pokémon, förutom ett par strö omgångar i Pokémon Go (främst med sonen). Intressant nog så har han börjat följa Pokémon på Netflix (de visar första säsongen, nostalgiskt nog) och han gillar att samla på plastfigurerna. Däremot har jag försökt få honom att fastna för själva RPG: erna (på emulator), men inte funkat. Dock är han ju bara fyra år så det finns ju tid över.

Har ändå varit sugen på att köpa mig ett Pokémon-spel igen, konceptet är ju tillräckligt bra men det känns som att jag måste ha någon att spela med för att det skall bli kul. Det är ju ändå ett socialt spel och att spela på egen hand känns inte lika lockande. Dessutom är jag rädd att mekaniken känns lite "samma samma", att det är som FIFA-spelen ungefär samma mekanik men andra namn på gubbarna.

Du får gärna dela med dig av din Pokémon-resa, följer den med intresse.

Om du vill ha någon att spela med så är Pokemon Lets go-spelen till Switch ett ypperligt tillfälle. Fångandet av Pokemon är exakt som Pokemon Go (Synd enligt långa fans), varav strider mot tränare och utforskandet är som vanligt. Lets go-spelen är också 3D remakes på originalen, blå-versionen i ditt fall, så du och sonen kan säkerligen ha kul med det tillsammans.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Om du vill ha någon att spela med så är Pokemon Lets go-spelen till Switch ett ypperligt tillfälle. Fångandet av Pokemon är exakt som Pokemon Go (Synd enligt långa fans), varav strider mot tränare och utforskandet är som vanligt. Lets go-spelen är också 3D remakes på originalen, blå-versionen i ditt fall, så du och sonen kan säkerligen ha kul med det tillsammans.

Lets go är optimalt när man lirar med småpluttar i 4-9 års ålder. Man strider visserligen inte i varje fajt, men det är faktiskt många tränare och gymledare/bossar man slåss mot i Lets Go med. Det blir nog över 200-300 hundra strider i slutändan, vill jag gissa på. Låt ungen vara huvudspelaren med. Låt en dungeon ta två timmar och det är okej att pausa och stänga av när som.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Lets go är optimalt när man lirar med småpluttar i 4-9 års ålder. Det är faktiskt ganska många tränare och gymledare/bossar man slåss mot i Lets Go med.

Jag inser att jag varit otydlig.

Jag vill inte vara social med random knatte på stan, utan några av de vänner jag har IRL. Eftersom ingen jag känner spelar Pokémon blir det ett problem...

Medlem
Skrivet av Gubbgamern:

Jag inser att jag varit otydlig.

Jag vill inte vara social med random knatte på stan, utan några av de vänner jag har IRL. Eftersom ingen jag känner spelar Pokémon blir det ett problem...

Nej, det var jag som va otydlig. Jag syfta på din egna son / dotter. Jag lirar själv Lets go med min 7 åriga son.

Om lets go är svårt:
När min son var fyra börja han med Mario bros 1 till nes (fast med wii moten), han lyckades klara första banan ganska fort. Några månader senare lirade han Zelda: A Link to the Past och hämtade ut prinsessan till kyrkan, när jag satt brevid och titta på.

Fast allt börja med vad som kändes som timmar med att han hängde på en och samma plats för att bekanta sig med kontrollen. En bra tumregel här är, så länge de har kul så ska man aldrig ”hjälpa”.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

En bra tumregel här är, så länge de har kul så ska man aldrig ”hjälpa”.

Mycket bra tumregel!

Har en vän till mig som hela tiden blir frustrerad när hans barn inte tar sig "vidare" i spel utan trampar på samma ställe. Då är det lätt hänt att en vill hjälpa, men det är nog fel. De vill ju klara det själva, precis som de vill knyta skorna själva.

"Kan själv", så att säga.

Kontot avslutas
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tyvärr har jag behövt använda mig av ett R4-kort för att spela DS-spel. De spel jag har velat införskaffa har oftast varit så dyra :/

Samma som jag använder mig av när jag emulerar.

Ja, många spel har tyvärr blivit väldigt dyra.
Jag håller ju även på med Pokémon White 2 på R4 och det var också ett väldigt roligt spel som jag skulle kunna tänka mig att införskaffa, men när jag har tittat på det i någon butik på nätet så brukar det ligga på kring 1800 kr. Lite i det dyraste laget för mig. 800 till 900 kr på Tradera oftast.
Så därför känner jag att det billigaste brukar vara om man får tag på dessa spelen med bara kassett på Tradera, men då behöver jag ju tomma fodral att ha dessa spel i.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas
Skrivet av Gubbgamern:

Jag har faktiskt inte spelat Pokémon "seriöst" sedan Blue Version i slutet av 90-talet. Kan vara det spel (bortsett från valfri version av Football Manager) som jag lagt ned överlägset mest tid i. De spelens interna klocka stannade (väl?) på 255 timmar och slutade gå sedan? Jag vet att jag startade om flera gånger och fick samma sluttid. Minns en av filerna där jag hade en Metapod på Level 100 (eller om det var 99, max level i alla fall).

Sedan dess har jag inte rört Pokémon, förutom ett par strö omgångar i Pokémon Go (främst med sonen). Intressant nog så har han börjat följa Pokémon på Netflix (de visar första säsongen, nostalgiskt nog) och han gillar att samla på plastfigurerna. Däremot har jag försökt få honom att fastna för själva RPG: erna (på emulator), men inte funkat. Dock är han ju bara fyra år så det finns ju tid över.

Har ändå varit sugen på att köpa mig ett Pokémon-spel igen, konceptet är ju tillräckligt bra men det känns som att jag måste ha någon att spela med för att det skall bli kul. Det är ju ändå ett socialt spel och att spela på egen hand känns inte lika lockande. Dessutom är jag rädd att mekaniken känns lite "samma samma", att det är som FIFA-spelen ungefär samma mekanik men andra namn på gubbarna.

Du får gärna dela med dig av din Pokémon-resa, följer den med intresse.

Spelade Pokémon för första gången runt år 2000 och då var det först Pokémon Red och Yellow som jag lånade av en granne och senare så lånade jag även Pokémon Silver och Crystal av samma granne.

Pokémon Ruby och Sapphire var de första Pokémon spelen som jag själv köpte, och sen blev det att jag köpte alla övriga spelen till Gameboy Advance och även de äldre versionerna till GB och GBC.
Till DS så köpte jag Diamond, Pearl, HeartGold och SoulSilver, men sen kom jag in i en period när jag inte var så intresserad av att köpa nyare spel. Skyllde ibland på att det blev för många nya Pokémon att hålla reda på.
Pokémon X köpte jag tillslut till 3DS men jag tyckte inte det var så kul som tidigare spel, så Y köpte jag aldrig. Däremot tyckte jag att Pokémon Omega Ruby och Alpha Sapphire blev riktigt bra.
Pokémon Sun och Moon har jag varit sugen på att införskaffa men det har inte blivit av än.

Till Switch har vi köpt Pokémon Let's Go Pikachu samt Sword och Shield nu senast.

Pokémon Sword och Shield är de enda Pokémon spelen som min dotter har klarat av helt på egen hand. Kanske mycket för att vi fick oss varsin event Pokémon (kommer inte ihåg namnet på den Pokémonen) men det var en event Pokémon från Pokémon Home på level 100. Sen kan man levla mycket lättare på Sword och Shield, och min dotter känner även till att om man möter Pokémon i strålar ute i Wild area så får hon godis som ger extra exp, som gör att det är ännu lättare än någonsin att levla sina Pokémon.
En sak som jag gillar med Pokémon Sword och Shield är att man kan ha varsin sparfil eftersom det är en sparfil per konto på Switch.

Min dotter har även börjat spela Spyro trilogin på Switch, trodde att det skulle vara för svårt för henne men jag märkte att hon lärde sig snabbt, så hon tycker de Spyro spelen är jätte roliga. En annan sak som är bra med just Spyro spelen är att man kan välja svenska i början så att karaktärerna talar svenska istället, så man behöver inte översätta vad de säger när hon spelar.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Min dotter har även börjat spela Spyro trilogin på Switch, trodde att det skulle vara för svårt för henne men jag märkte att hon lärde sig snabbt, så hon tycker de Spyro spelen är jätte roliga. En annan sak som är bra med just Spyro spelen är att man kan välja svenska i början så att karaktärerna talar svenska istället, så man behöver inte översätta vad de säger när hon spelar.

Tackar för tipset!
Ska kolla ifall mina ungar finner intresse för Spyro.

Ett annat kul spel som är helt på svenska är Dungeon-crawlern
Minecraft Dungeons. Tror det är ifrån 7 år -
man slaktar ju zombies och spindlar etc.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Kontot avslutas

Jag gillar det med att det är årstider i Pokémon Black och White spelen.
De drog det med tid i spelen ett steg längre i och med det.
Hoppas att de inför årstider igen i något Pokémon spel i framtiden.


signatur

ゼルダの城

Kontot avslutas

Jag satt i typ en och en halv timme för att föra över en massa gamla Pokémon från Pokémon Black (emulerad) till Pokémon White (äkta kassett).
Men det är ändå typ hälften av alla Pokémon kvar att föra över till White.

Det roligaste med detta var att jag fick tillbaka min Mew som jag fick som gåva 2010 när jag spelade generation 4 spelen. Så nu har jag fört över Mew till Pokémon Sword.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar