Star Citizen-utvecklaren bryter Squadron 42-tystnaden, med vaga besked

Medlem

@rmpyro
Hela hangaren full av snordyra skepp? Verkar som att du behöver ta ett steg bort från denna produkt då du verkar ta det personligt när någon kritiserar den.
Speler har endå varit i development i tio år och är försenat med över 6 år sen första releasestatementet. Ett drastiskt förändrat scope brukar inte sluta så himla bra i spelvärlden, så kanske kan vara bra att vara en smula mer pessimistisk här.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@Fiddi: Dom har visat många små videos och lagt upp sneak peaks på spelet varenda månad. Men det är den enda stora videon dom har visat på länge. En anledning till att dom inte vill visa spelet än är för AI:n inte är färdig. Om du märker på starcitizen så står AI:n på bänkarna hela tiden, AI:n utvecklas för båda singleplayern och multiplayern.

Så där gäller helt plötsligt inte ursäkten att de inte visar något pga. spoilers? Det hänger inte ihop här. Och den där videon på ett helt uppdrag i spelet x antal år sedan hade inga problem med att visa AI eller spoilers.
Och att de står på bänkarna har inget med AIn i sig att göra, det är pga. serverprestanda.

Sen förstår jag inte vart förtroendet kommer ifrån, jag menar med tanke på att de aldrig släppt ett färdigt spel och hur projektledaren var tvungen att bli avsatt från sitt senaste spel för att det ens skulle bli färdigt överhuvudtaget.

Medlem

@trashlight: Jo jag har många dyra skepp i spelet. Fast när jag kollar runt så hittar jag inga andra diskussion forum som säger att spelet är vaporware. Förutom en Wired artikel. Så jag tror dom här på Fz är ensamma med att kalla det för vaporware.

@Fiddi Dom har sagt det flera gånger att dom inte vill visa för mycket av spelet pga spoilers. Visst du kan ta det som en dålig ursäkt. Dom kommer visa mer sen när spelet är nästan redo som alla andra spelutvecklare gör. Kanske en månad, eller halvår innan release.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@Fiddi Dom har sagt det flera gånger att dom inte vill visa för mycket av spelet pga spoilers. Visst du kan ta det som en dålig ursäkt. Dom kommer visa mer sen när spelet är nästan redo som alla andra spelutvecklare gör. Kanske en månad, eller halvår innan release.

Vet att de sagt det, och det hade kanske inte betraktas som tomma ord om spelet inte var så enormt försenat och om de vore en prövad utvecklare.
Och det är just det som är grejen, det är lätt att hävda att de kommer göra si eller så, men hittills har vi inte en blekaste aning om när, om, varför angående något överhuvudtaget. Och historiskt sett så går det inte ens att lita på det de har sagt heller. Så jag frågar igen, varifrån kommer förtroendet?

Medlem

@Fiddi: Förtroendet kommer från början, man vill helt enkelt ha ett nytt rymd spel i högsta kvalitet. Man vill att dom ska lyckas. Förtroendet försvinner när någon annan släpper ett bra rymdspel som man vill spela istället. Har inte släppts något bra rymdspel sen Freespace och Freelancer.

Förstår inte varför jag bör skriva detta dock... Om ni tror jag tar det personligt så har ni ganska fel, är bara här för att delta i diskussionen Har inte spelat spelet på typ 4 månader. Väntar tills dom släpper server meching och full persistance så man kan spela spelat på riktigt utan att oroa sig för wipes. Finns andra spel man kan spela under tiden man väntar.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Är det här fortfarande under utveckling, evighetsprojekt om något.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@Fiddi: Förtroendet kommer från början, man vill helt enkelt ha ett nytt rymd spel i högsta kvalitet. Man vill att dom ska lyckas. Förtroendet försvinner när någon annan släpper ett bra rymdspel som man vill spela istället. Har inte släppts något bra rymdspel sen Freespace och Freelancer.

Fastnar inte för elite dangerous eller minecraft rymdspelen.

Vadå "början"? Är väl såklart att man vill ha "högsta kvalitet" och att "dom ska lyckas", men vad du nyss beskrev var inte anledning till förtroende utan det var vad du vill ha. Kan inte basera förtroende på vad man själv vill ha, det är ett oerhört lätt sätt att bli bränd på. Man måste basera det på huruvida de som ska leverera produkten är utrustade, kommunicerar, deras föregående projekt (om några) och, såklart, ledning (och dess historia) samt hur de hanterar och levererar produkten. Tex. Det är sjukt svårt att ha förtroende för Dean Halls nya spel då nästan alla hans spel har blivit skötta dåligt och under nära oändlig early access.

De kan ju annars bara säga vad som helst och så hoppar folk på.

Och varför skulle förtroendet försvinna bara för att någon annan hinner före? Jättekonstigt resonemang.

Sen om du nu gillade Freelancer, enda anledningen till att det överhuvudtaget kom ut är för att Chris Roberts blev avsatt som projektledare pga. enorma förseningar.

Medlem

@Fiddi: Det suger kanske att hata spel? Har följt det ganska länge, vet hur Chris är, har följt projektet sen början. Har även fått reda på hur han har sparkar folk som vägra göra det han har sagt för dom sagt det har varit omöjligt. Utan honom så skulle vi bara ha ett spel som inte tar några risker, nå nya höjder inom spel industrin. Nu väljer nästan alla att göra lätta spel istället som man kan tjäna mycket pengar på genom lootboxes istället. Visst dom gör liknande med starcitizen fast för skepp istället, men samtidigt så är det svårt att göra ett så stort spel för en så liten publik. Så det är lite så att valarna bygger upp det stora spelet.

Nu har vi ett riktigt stort sandbox spel, där man kan nästan göra vad man vill på. Saker som man inte kan göra på något annat spel. Inte tal om planeterna, inlevelsen att landa vart man vill på en planet med skog och växter överallt utan att allting ser likadant ut. Och snart ska dom fylla planeterna med djur också, dom börjar lite lätt i början med två nya rovdjur. Senare kommer vi kanske ha övergivna rymdstationer eller grottor i spelet med xenomorph liknande monster.

Det är det enda spelet på marknaden som kan lyckas med det just nu. Cyberpunk är coolt också, hoppas fler gör sådana spel också.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jösses.

1. Star Citizen och Squadron 42 delar kodbas i många avseenden, men är två skiljda produkter.
2. Mark Hamill, Gary Oldman, Gilian Anderson, Henry Cavil, och flertalet stora skådespelare är med i Squadron 42, tror ni dom signade upp sig på något som är en potentiell scam?

Åter igen. Tröttsamt att det är så många som aktivt -vill- att ett spel ska gå under.
Snacka om att vara en missunsam skitstövel.

Medlem

Det var väl sagt rätt tidigt att SC skulle släppas som moduler och content kommer byggas på successivt. Vilket det faktiskt också görs relativt ofta men kanske inte i så stora kliv. De flesta förstod nog att iom den extra content som kickstartermålen la till också skulle lägga till längre utvecklingstid. Hade dock själv hellre sett mindre mål, och ett snabbare färdigställande.

Är rätt nöjd med det sekundära resultatet av deras kickstarter, att andra företag fick upp ögonen för genren igen. Det var väldigt torrt sista halvan av 2000 talet, men den senaste tiden har det ångat på rätt bra. Beror nu självklart inte enbart på det, men tror inte det är en nackdel att utvecklingsföretagen ser att det finns pengar att hämta.

Cyberpunk 2077 som är ett singleplayer rpg som jag personligen ser väldigt mkt fram emot är uppe i minst 8 års utveckling nu, förmodligen ytterliggare ett par år som bör läggas till då annonseringen sker ofta en bit in i projektet. SC & SQ42 är uppe i 10 år från när kickstarten drogs igång och 9 års utveckling.

Nu kommer dock säkerligen SC & SQ42 att ta ytterliggare några år, men vad gör det? Har man inget annat att göra än att whina om det så bör man nog se över sin sociala situation.

Medlem

Denna videon är riktigt bra. Den målar upp lite om dåliga saker media säger om spelet och även vad folk skriver i denna tråden.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Det här kommer alldrig bli klart. Men dom lever juh gott på alla idioters pengar hehe.och börjar dom få ont om pengar så slänger dom bara ihop nått skepp och säljer den dyrt. Tur att man inte gick på den här lurendrejeriet.

Medlem

Vaporware, jag vet inte. Enligt "regelverket" kanske. Tyvärr har ordet fått en negativ klang. För mig betyder det svart eller vitt och således något som lätt blir riktat mot spel i lite sarkastiskt syfte. Jag förstår kritiken men jag tror också att det inte är riktigt lätt att placera Star Citizen i något fack.

Jag upplever att många utvecklare slänger ur sig "Next-Gen" där sanningen ofta innebär en liknande produkt med ett par nya funktioner och uppgraderad grafik, grovt generaliserat såklart. CIG utvecklar något helt unikt som, enligt mig, verkligen känns "Next-Gen". Det finns inget liknande på marknaden idag. Det finns ett driv att ta hela spelvärlden framåt - det kan jag respektera och till och med se upp till. Att det då tar tid, det förstår jag! Den grundläggande tekniken ska ju inte bara utvecklas, den ska i princip uppfinnas också. Är det före sin tid? Förmodligen - någon måste ju vara först!

Vägen har varit rejält krokig och det är såklart frustrerande att det tar lång tid, speciellt nu när kommunikationen från CIG verkar vara sådär. Det är en lång väg kvar men jag skulle samtidigt inte kunna likna den spelbara versionen vid ett "tech-demo". Inte längre. Spelet som finns tillgängligt idag byggs hela tiden på med teknik och nytt content för vad som, i slutändan, ska bli ett färdigt spel - precis som vilket Early-Access som helst! Att det fortfarande är i ett tidigt skede och att det går väldigt långsamt, det är en annan femma.

Att från grunden bygga upp en internationell spelstudio på över 600 personer, utveckla två AAA-spel parallellt, varav ett är ett MMO i den omfattningen och med den detaljrikedomen är ingen enkel uppgift. Det som gör mig mest orolig är att intresset hinner falna innan vi faktiskt når ett "färdigt" spel. Det är ju det som blir ovisst på något sätt. Speciellt när CIG i princip är först med vad dom gör.

Jag tror det är viktigt att ha dessa saker i åtanke innan man i blindo avfärdar Star Citizen som scam, lögner, evighetsprojekt eller vad det nu må vara.

Medlem

@TheJudge: "Det här kommer alldrig bli klart. " På videon nämner han om folk som säger just det, för att ta den lätta vägen för att passa in. "The tribal narrative".


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@Fiddi: Det suger kanske att hata spel? Har följt det ganska länge, vet hur Chris är, har följt projektet sen början. Har även fått reda på hur han har sparkar folk som vägra göra det han har sagt för dom sagt det har varit omöjligt. Utan honom så skulle vi bara ha ett spel som inte tar några risker, nå nya höjder inom spel industrin. Nu väljer nästan alla att göra lätta spel istället som man kan tjäna mycket pengar på genom lootboxes istället. Visst dom gör liknande med starcitizen fast för skepp istället, men samtidigt så är det svårt att göra ett så stort spel för en så liten publik. Så det är lite så att valarna bygger upp det stora spelet.

Nu har vi ett riktigt stort sandbox spel, där man kan nästan göra vad man vill på. Saker som man inte kan göra på något annat spel. Inte tal om planeterna, inlevelsen att landa vart man vill på en planet med skog och växter överallt utan att allting ser likadant ut. Och snart ska dom fylla planeterna med djur också, dom börjar lite lätt i början med två nya rovdjur. Senare kommer vi kanske ha övergivna rymdstationer eller grottor i spelet med xenomorph liknande monster.

Det är det enda spelet på marknaden som kan lyckas med det just nu. Cyberpunk är coolt också, hoppas fler gör sådana spel också.

Suger kanske också att bara tro allt är frid och fröjd också? Får ju vara lagom skeptisk och realistisk.

Låter ju som en stabil projektledare, gör man sig av med professionella utvecklare eftersom de säger emot någon som inte gjort spel på 10 år (vilket är en oerhört lång tid), blir det lätt tillslut att man har bara en massa sk. "yes-men" som bara smörjar, det behövs folk som säger nej. Det hade jag missat om honom, där sjönk förtroendet ännu lägre.

Lätt att säga att det är en massa banbrytande teknologi (inte egentligen, men visst allting tillsammans) och funktioner, men tills det går ihop till ett fullt fungerande spel är det bara prototyper. Och är ledsen att säga det men det betyder ingenting speciellt, och det betyder definitivt inte att det kommer lyckas bara för att.

Sen har de sagt att en massa saker är bara runt hörnet hela tiden, och hur alla NPCer ska ha ett eget liv, men har inte hänt något än. Hur motiverar du att det är det enda som kan lyckas med det nu? Vem som helst kan lova en massa, vem som helst kan visa isolerade funktioner i testmiljö, men det krävs ju också att man visar att man kan leverera det i en färdig produkt också. Det är såklart upp till var och en vad de tror på men det gäller ju att kunna motivera det, om än bara för sig själv, på ett realistiskt sätt annars löper det bara risk att bli bränd.

Medlem
Skrivet av Metroid:

Nu får du nog utveckla ditt resonemang lite. Vad är det som gör mig bitter menar du?

Exakt - man kan alltså kalla ett spel för vaporware även när det är under utveckling.

Ja du verkar ju bara vara här för att klaga? Inte som att du har bidragit med något, utöver ditt gnäll.
Men du får väl äta upp din hatt när spelet faktiskt släpps.

Medlem

@Fiddi:
Minns inte vilka dom sparkade, tror en av dom var en concept artist eller något. Dom dök upp senare med Derekt not so Smart & Co. Dom sa inte vilka dom sparkade, bara anledningen till varför dom sparkade dom. Var något i stil med "If you think its impossible to do this thing in a game, then you should not work on a game like starcitizen" . Finns i någon Around the verse för flera år tillbaka om någon vill leta upp det, som jag inte tror någon vill Är väl 1000 videor eller något som man får kolla igenom.

Många av dom omöjliga sakerna som skulle ta 50 år att göra finns i spelet nu. Det tog lite tid, men dom är där.

På NPC fronten så ser vi lite ändringar i 3.10, men dom är inte bra än. Ser fortfarande endel npc:er som står på bänkarna. Men det är fler som rör sig runt och gör olika saker. Bartendern verkar funka nu iaf.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Är det här fortfarande under utveckling, evighetsprojekt om något.

Cyberpunk är väl uppe i nästan lika lång tid? 10 år på ett stort spel är väl inte direkt en evighet?

Medlem
Skrivet av Metroid:

Star Citizen: Vaporware.

Vad vinner man på att säga Vaporware om ett projekt under utveckling?
Eller vad är syftet med att göra det?
Jag kan gissa, för inte låter det speciellt kreativt.
Star citizen är ett. Squadron 42 ett annat, men jag tror fortfarande folk blandar ihop dessa till ett.
Av någon anledning får CIG in pengar till sitt Vaporware dagligen samtidigt som folk spelar det förstnämnda, märkligt?

Tar man bort alla uppdrag i GTA så skulle man kunna kalla det Vaporware också men jag har sett otaliga personer leka i det spelet utan att göra något vettigt, en social hub vilket SC är idag för de som vill vara där, och lite mer!
Har man kompisar som spelar ett spel så kanske det inte spelar så stor roll var man är och gör

Skrivet av eeesak:

Håller helt med. Jag köpte spelen vis Kickstarter för en massa år sen, men har sedan länge givit upp h öppet om det här skitprojektet. Det är en sån himla scam så det är helt sjukt. Snyggt demo, det har dom.

Skrivet av Ravenknight:

Sponsrade det på Kickstarter. Isch. De pengarna lär man aldrig få någon valuta för.

Angels Fall First är kanske något för er, tyvärr bara PvP, likt battlefront och ingen singelplayer story(då hade jag köpt det) men går ni ihop så kan ni nog få till känslan man såg 2013 av Star Citizen.
Bluedrake42 testar spelet och är nöjd: https://youtu.be/mqztl2u0R4A

It's made by like 5 people in their spare time and it has next to no advertising
https://www.reddit.com/r/AngelsFallFirst/comments/gezllx/what...

Skrivet av Aletheides:

Ägarna till företaget var ekonomiskt oberoende före projektet lanserades. Så det är nog hyfsat liten risk att de behöver projektet för sitt ekonomiska välstånd.

Det vissa är upprörda över nu är inte direkt den roadmap som görs om utan det är en utlovad Squadron 42 video som skulle släppts i mars. CIG försenade denna då de inte var nöjda med kvaliten på videomaterialet. De videos de släpper visas ofta på publiceringar som FZ och ser det inte bra ut så kommer de få skit för det oavsett vad det beror på. Sedan kom Corona vilket slagit väldigt hårt mot USA och Storbritannien. Det har inneburit stor sjukfrånvaro bland deras animatörer och den personal som gör cinematics.

Det är alltså personalen som jobbar på cinematics och animationer i spelet som också gör dessa community videos, men de görs efter arbetstid. När det är sjukfrånvaro så måste de kvarvarande jobba över för att täcka för de frånvarande, ofta hemifrån nu under corona, så då finns det inte tid till community videos. Men vissa människor accepterar inte detta utan skriker och skränar att de blivit lovade en video och de skall ha sin video. Sedan flödar konspirationsteorierna.

Varför inte skriva att personalen blivit sjuk då, eller hittar du på?

18 maj skrevs det här:
"We ran into some editorial issues with the SQ42 update video so won’t have this out today. Cue the jokes about delay – we know! We’ll get this one out soon. Thanks for your patience!"
Editorial issues?

Fortfarande ingen video, så som de flesta frågar sig?

Medlem
Skrivet av loerk:

Ja du verkar ju bara vara här för att klaga? Inte som att du har bidragit med något, utöver ditt gnäll.
Men du får väl äta upp din hatt när spelet faktiskt släpps.

Så om man inte delar vissa åsikter så är det klagomål och gnäll? Vad har du själv bidragit med i den här tråden annat än att tala om att jag är bitter, gnällig och bara klagar? Är inte det, om något, att klaga och gnälla?

Skrivet av Hajfena:

Jag vet inte hur du brukar göra på forum, men personligen brukar jag uttrycka mina åsikter, tankar, funderingar och reflektioner över det ämnet som tråden handlar om, oavsett vad det gäller. Jag vinner inget på det, precis lika lite som någon annan som kommenterar här. Den här diskussionen har redan blivit tillräckligt urvattnad som det är redan så jag hänvisar till mina 10+ inlägg i tråden. Det räcker så för mig.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Ny video på starcitizen uppe.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av loerk:

Cyberpunk är väl uppe i nästan lika lång tid? 10 år på ett stort spel är väl inte direkt en evighet?

10 år väldigt lång tid, så ja ett evighetsprojekt. Sen om du inte tycker det ¯\_(ツ)_/¯


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Horniak:

SQ42 är uppe i 10 år från när kickstarten drogs igång och 9 års utveckling.

Kickstartern var i november 2012, tänkte att det kan vara bra att nämna i sammanhanget. 😉

Medlem

Till er som kör/kört alphan. Man har ju endast sett massa snygga klipp på spelet så man undrar lite...

Hur är ljudet som röster, musik, ljudeffekter i spelet?
Hur är animationerna? Allt från vapenrörelser till ansiktsuttryck.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

10 år väldigt lång tid, så ja ett evighetsprojekt. Sen om du inte tycker det ¯\_(ツ)_/¯

Nu vet jag inte vilket spel du tänker på när du skriver 10 år, men vad gäller Star Citizen så är tiden för AAA-spelutvecklingen hittills drygt 6 år. Dvs utvecklingstiden som gäller när spelutvecklaren har tillräckligt stor organisation och personal som krävs för att skapa ett AAA-spel.

Med andra ord rätt normal utvecklingstakt så långt för SC, om man jämför med andra AAA-titlar.

Medlem

@employed: Pedro Macedo Camacho, Matteo Cerquone och Darren Lambourne har gjort musiken till spelet.

Animationerna liknar animationerna på arma, dom har lagt till äta hamburgare animationer och dricka läsk animationer i spelet nu.

Ljudet är lite som battlefield, man hör saker långt bort osv. Fast dom har mer datorgjorda ljud effekter på vapnen och rymdskeppen, så det låter mer som något i framtiden. Battlefield kör med inspelade skott med Mulle som står vid skjutfältet med sin microfon.

Videor från youtube:

Ljudeffekter:

Animationer:

Fo-IP:

Musiken:


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

@employed: Pedro Macedo Camacho har gjort musiken till spelet, "Two Steps from Hell" heter hans grupp på spotify.

Animationerna liknar animationerna på arma, dom har lagt till äta hamburgare animationer och dricka läsk animationer i spelet nu.

Ljudet är lite som battlefield, man hör saker långt bort osv. Fast dom har mer datorgjorda ljud effekter på vapnen och rymdskeppen, så det låter mer som något i framtiden. Battlefield kör med inspelade skott med Mulle som står vid skjutfältet med sin microfon.

Videor från youtube:

Two steps from hell är väl ändå Thomas och Nick???

Medlem

@Youjimbo: Du har rätt, rättar till det nu. Vet inte vart jag fick Two steps from hell ifrån, blandade väl ihop det med något annat.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Star Citizen och SQ42 är inte spel. De är en kult.

Vänta bara, profeten må ha sagt att vi alla skulle åka till himlen för tre månader sedan men himlafärden har blivit uppskjuten i ett halvår. Nämner du att han också utlovade att de skulle ske 2019, 2018, 2017, 2016, osv, då är du inte en sann följare och du vill bara oss alla illa.

"De andra" vill oss illa, de försöker på alla sätt motverka att vi rätttrogna skall ta oss till himmelriket. De är onda.

Ge oss pengar så vi kan realisera himlafärden!

Medlem

Jösses så mycket Star Citizen berör.. På båda sidor om staketet.

Jag är själv backare från Kickstarter tiden och var länge enormt hypad. Jag sitter dock nu lugnt i båten. Skulle inte säga att jag väntar. Jag tror tyvärr att spelet aldrig kommer att bli så bra som dom flesta hoppas på. Jag hoppas samtidigt att jag har fel.
Jag känner mig inte lurad, men jag känner mig samtidigt inte nöjd heller. Det råder inget som helst tvivel att Chris Roberts är urusel på att hålla i pengar, utan det har spenderat enorma mängder på bokstavligen ingenting. Sedan är jag övertygad om att det inte handlar om scam. Chris Roberts ville göra något extremt, men kunde inte förvalta pengarna. Ambitionen finns där, och viljan.. Så för mig är bara frågan om spelet kommer bli tillräckligt spelbart när pengarna tar slut. För det kommer det att göra.

Frågan är bara hur spelet är då, och många kommer skrika högt om att det är lurendrejeri, för X antal features är inte med eller inte kompletta. Många kommer försvara och säga att det är det bästa spelet någonsin. Frågan i slutändan för mig kommer vara om det var värt mina pengar. Jag skulle bli förvånad om jag svarar ja, men jag hoppas att jag gör det.

p.s. Det var över ett år sedan jag provade spelet senast. Jag tröttnade på alla halvfärdiga tech-demon och bestämde mig att vänta till release, så i ärligheten namn har jag inte sett vad som hänt det senaste året, men innan dess var jag inte imponerad alls.

Skriv svar